POLECAMY
Wydawca:
Format:
ibuk
Podręcznik przeznaczony jest do nauki języka angielskiego ogólnego i zawodowego na poziomie elementarnym. Publikacja umożliwia doskonalenie języka ogólnego z uwzględnieniem podstawowego zakresu słownictwa używanego w medycynie.
Uwzględniono w nim szczególnie potrzeby edukacyjne pielęgniarek planujących podjęcie pracy zawodowej za granicą.
Układ materiału oraz proponowane ćwiczenia są pomyślane tak, że przez stopniowe rozwijanie zasobu słownictwa prowadzą do poziomu umożliwiającego swobodne porozumiewanie się zarówno w sytuacjach codziennych, jaki i zawodowych.
Powtórzenia, przykłady oraz nagrania audio stanowią solidną podstawę wielopłaszczyznowej, szybkiej i skutecznej nauki. Materiał zgromadzony na dwóch płytach CD pozwala stopniowo i efektywne przełamywać bariery mówienia i rozumienie języka obcego.
Autorzy polecają zastosowanie podręcznika nie tylko jako książki kursowej dla szkół medycznych oraz szkół językowych prowadzących kursy specjalistyczne, ale również jako podstawę do nauki indywidualnej.
Rok wydania | 2024 |
---|---|
Liczba stron | 176 |
Kategoria | Nauka języków obcych w medycynie |
Wydawca | PZWL Wydawnictwo Lekarskie |
ISBN-13 | 978-83-200-4090-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 11 |
LESSON 1 | 13 |
VERB ‘TO BE’ – I AM | 13 |
VERB ‘TO BE’. NEGATIONS | 14 |
LESSON 2 | 15 |
NUMBERS 0–10 | 15 |
VERB ‘TO BE’ – YOU ARE | 16 |
VERB ‘TO BE’. NEGATIONS | 16 |
VERB ‘TO BE’. QUESTIONS | 17 |
VOCABULARY BUILDING: ADJECTIVES | 18 |
VOCABULARY BUILDING: JOBS | 18 |
LESSON 3 | 20 |
MEDICAL ENGLISH. DRUGS ADMINISTRATION | 21 |
MEDICAL VOCABULARY: DRUGS | 21 |
VERB ‘TO BE’. FORMS | 21 |
LESSON 4 | 23 |
NUMBERS | 23 |
HOW MUCH IS IT? (PRICES) | 24 |
HOW OLD ARE YOU? (AGE) | 24 |
LESSON 5 | 25 |
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS. INTRODUCTION | 25 |
PLURAL NOUNS | 25 |
LESSON 6 | 27 |
MEDICAL ENGLISH: HOSPITAL | 27 |
HOW MANY…? QUESTIONS | 27 |
MEDICAL VOCABULARY: MAIN PARTS OF THE HOSPITAL | 28 |
PREPOSITIONS OF PLACE | 28 |
LESSON 7 | 31 |
VOCABULARY BUILDING: PEOPLE | 31 |
POSSESSIVE ADJECTIVES AND PRONOUNS | 31 |
SAXON GENITIVE | 32 |
LESSON 8 | 34 |
VERB ‘TO HAVE’ | 34 |
VOCABULARY BUILDING: ADJECTIVES AND COLOURS | 34 |
VERB ‘TO HAVE’. NEGATIONS | 35 |
LESSON 9 | 36 |
VERB ‘TO HAVE’. QUESTIONS | 36 |
VERB ‘TO HAVE’. FORMS | 36 |
MEDICAL ENGLISH: VITAL SIGNS | 37 |
MEDICAL VOCABULARY: PULSE | 37 |
MEDICAL VOCABULARY: BLOOD PRESSURE (BP) | 38 |
LESSON 10 | 39 |
VOCABULARY BUILDING: COMMON VERBS | 39 |
MODAL VERB ‘CAN’ | 39 |
MODAL VERB ‘CAN’. QUESTIONS | 40 |
PROGRESS TEST | 41 |
LESSON 11 | 43 |
MODAL VERB ‘SHOULD’ | 43 |
VOCABULARY BUILDING: ORDERS | 44 |
LESSON 12 | 45 |
VERB ‘TO BE’. PAST SIMPLE | 45 |
TIME EXPRESSIONS. PAST | 45 |
VERB ‘TO BE’. PAST SIMPLE. QUESTIONS | 46 |
LESSON 13 | 47 |
VERB ‘TO BE’. PRESENT AND PAST FORMS. REVISION | 47 |
VERB ‘TO BE’. ‘WH’ QUESTIONS | 47 |
LESSON 14 | 49 |
PRESENT SIMPLE | 49 |
VOCABULARY BUILDING: DAYS OF THE WEEK AND MONTHS | 50 |
LESSON 15 | 51 |
PRESENT SIMPLE. TIME EXPRESSIONS | 51 |
MEDICAL VOCABULARY | 52 |
MEDICAL ENGLISH: INJECTIONS | 52 |
LESSON 16 | 54 |
PRESENT SIMPLE. QUESTIONS. Part One | 54 |
PRESENT SIMPLE. NEGATIONS | 55 |
LESSON 17 | 57 |
PRESENT SIMPLE. QUESTIONS. Part Two | 57 |
MEDICAL VOCABULARY: DISEASES AND CONDITIONS AND THEIR SYMPTOMS | 58 |
MEDICAL VOCABULARY: PAIN | 59 |
REVISION TEST | 60 |
LESSON 18 | 64 |
MEDICAL VOCABULARY: WOUNDS | 64 |
MEDICAL VOCABULARY: WOUND DRESSING | 64 |
LESSON 19 | 66 |
THE PRESENT CONTINUOUS TENSE | 66 |
VOCABULARY BUILDING: TIME EXPRESSIONS | 66 |
LESSON 20 | 68 |
THE PRESENT CONTINUOUS TENSE. QUESTIONS | 68 |
REVISION TEST | 70 |
LESSON 21 | 72 |
VOCABULARY. PHRASAL VERBS WITH ‘LOOK’ | 72 |
VOCABULARY BUILDING: WEATHER | 72 |
LESSON 22 | 74 |
MEDICAL VOCABULARY: COMMON ABBREVIATIONS FOR NURSES | 74 |
PROGRESS TEST | 74 |
LESSON 23 | 77 |
MEDICAL VOCABULARY: RESPIRATION | 77 |
LESSON 24 | 79 |
PAST SIMPLE | 79 |
VOCABULARY BUILDING: SELECTED REGULAR VERBS | 79 |
TENSES: REVISION | 82 |
LESSON 25 | 83 |
IRREGULAR VERBS | 83 |
THE PAST SIMPLE TENSE. NEGATIONS AND QUESTIONS | 84 |
LESSON 26 | 86 |
PRONUNCIATION PRACTICE | 86 |
LESSON 27 | 88 |
MEDICAL VOCABULARY | 88 |
LESSON 28 | 90 |
MEDICAL VOCABULARY: READING PATIENT’S CHART | 90 |
LESSON 29 | 92 |
NECESSITY, EXEMPTION, PROHIBITION. MODAL VERBS | 92 |
‘HAVE TO’. EXTERNAL OBLIGATION | 93 |
REVISION | 95 |
LESSON 30 | 97 |
MEDICAL VOCABULARY | 97 |
LESSON 31 | 99 |
QUESTIONS. REVISION | 99 |
LESSON 32 | 101 |
MODAL VERB ‘WILL’. FUTURE | 101 |
REVISION. GRAMMAR AND VOCABULARY | 102 |
APPENDIX 1. COMMON IRREGULAR VERBS | 106 |
APPENDIX 2. PRONUNCIATION | 109 |
HOW TO READ PHONETIC SYMBOLS | 109 |
APPENDIX 3. READINGS | 112 |
ASSISTING WITH A PHYSICAL EXAMINATION | 112 |
MEDICAL VOCABULARY: EQUIPMENT USED IN PHYSICAL EXAMINATIONS | 112 |
NURSING OBSERVATIONS | 112 |
SAMPLE NURSE’S NOTES | 114 |
TEMPERATURE | 115 |
RESPIRATION | 116 |
ORAL HYGIENE | 117 |
BATHING THE PATIENT | 118 |
APPENDIX 4. INTERVIEW PREPARATION | 120 |
HOW TO PREPARE FOR AN INTERVIEW | 120 |
INTERVIEW TYPE QUESTIONS | 121 |
VOCABULARY BUILDING: ADJECTIVES | 123 |
INTERVIEW. PART ONE. ABOUT YOU | 123 |
INTERVIEW. PART TWO. THE FUTURE | 124 |
INTERVIEW. PART THREE. MORE ABOUT WORK | 125 |
JOB INTERVIEW PRACTICE. PART ONE | 126 |
QUALITIES OF A GOOD NURSE | 127 |
JOB INTERVIEW PRACTICE. PART TWO | 128 |
JOB INTERVIEW PRACTICE. PART THREE | 129 |
VOCABULARY BUILDING: PERSONALITY ADJECTIVES | 129 |
PRESENT PERFECT AND PRESENT PERFECT PROGRESSIVE | 132 |
APPENDIX 5. MOCK INTERVIEWS | 136 |
JOB INTERVIEW SCENARIO No 1. SIMPLE VERSION | 136 |
JOB INTERVIEW SCENARIO No 2. INTERMEDIATE VERSION | 137 |
JOB INTERVIEW SCENARIO No 3. ADVANCED VERSION | 140 |
APPENDIX 6. EXTRA TASKS | 144 |
READING | 144 |
VOCABULARY BUILDING | 144 |
APPENDIX 7. PROGRESS TESTS | 149 |
TEST 1 | 149 |
TEST 2 | 151 |
TEST 3 | 152 |
TEST 4 | 153 |
TEST 5 | 157 |
KLUCZ DO TESTÓW I TRUDNIEJSZYCH ĆWICZEŃ | 161 |