Systematyczny przegląd literatury w naukach ekonomicznych. Metodyka, przykłady

1 opinia

Redakcja:

Beata Stępień

Format:

ibuk

W polskim piśmiennictwie naukowym systematyczne przeglądy literatury są wciąż nową, nieznaną formą eksploracji wątków tematycznych. W światowej nauce odchodzi się od narracyjnych przeglądów literatury na rzecz analiz usystematyzowanych, replikowalnych i w rezultacie jasno ukazujących to, co warto badać, gdyż zawiera potencjalnie dużą wartość naukową. Książka jest jedną z nielicznych (a pierwszą, która przedstawia liczne przykłady zastosowania omawianej tematyki w naukach ekonomicznych, i to w tak szerokim ujęciu) na polskim rynku pracą obrazującą, na czym polega systematyczny przegląd literatury, w tym analiza bibliometryczna. Pokazuje, do czego takie przeglądy prowadzą: jak przekonująco (bo transparentnie, przy podaniu powtarzalnej metody) pozwalają wyłonić z naukowego gąszczu piśmienniczego te wątki, które warto badać przy wykorzystaniu określonych teorii i metod oraz jakie pytania lub hipotezy badawcze są warte dalszego dociekania.


Książka jest adresowana do młodszych naukowców (doktorantów, doktorów) i osób aspirujących do zostania akademikami. Może być też pomocna w pisaniu prac magisterskich w częściach poświęconych przeglądowi literatury naukowej.


Rok wydania2023
Liczba stron184
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN-13978-83-8211-174-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Beata Stępień)
  1. Systematyczny przegląd literatury – cel, rodzaje, procedura (Beata Stępień)
  1.1. Przesłanki i cele dokonywania systematycznego przeglądu literatury w pracy naukowej
  1.2. Rodzaje systematycznych przeglądów literatury
  1.2.1. Przeglądy dziedzinowe
  1.2.2. Przeglądy teorii
  1.2.3. Przeglądy metodyczne
  1.2.4. Metaanalizy
  1.3. Procedura systematycznego przeglądu literatury
  Podsumowanie
  Bibliografia
  2. Ryzyko strategiczne: wyniki analizy bibliometrycznej i kierunki przyszłych badań (Amadeusz Miązek)
  Wprowadzenie
  2.1. Metodyka badania
  2.2. Analiza bibliometryczna
  2.3. Wyniki analizy cytowań
  2.4. Wyniki analizy sprzężeń bibliograficznych
  2.4.1. Klaster 1: Behawioralny aspekt wpływu menedżerów
  2.4.2. Klaster 2: Finansowy aspekt motywacyjnego wynagrodzenia menedżerów
  2.4.3. Klaster 3: Nadzór korporacyjny i kwestie instytucjonalne
  Podsumowanie
  Bibliografia
  3. Finansyzacja: wyniki analizy bibliometrycznej i kierunki przyszłych badań (Amadeusz Miązek)
  Wprowadzenie
  3.1. Metodyka badania
  3.1.1. Pozyskanie danych bibliograficznych
  3.1.2. Zastosowana metoda analizy bibliometrycznej
  3.2. Wyniki zastosowanej metody analizy bibliometrycznej
  3.2.1. Klaster 1: Dobrobyt
  3.2.2. Klaster 2: Rynek mieszkaniowy
  3.2.3. Klaster 3: Rynki towarowe
  Podsumowanie
  Bibliografia
  4. Analiza bibliometryczna badań nad zarządzaniem wrażeniem w rachunkowości – główne wątki i luki badawcze (Katarzyna Czajkowska)
  Wprowadzenie
  4.1. Istota zarządzania wrażeniem
  4.2. Metodyka badania
  4.3. Wyniki analizy bibliometrycznej
  4.4. Wnioski
  Podsumowanie
  Bibliografia
  5. Technologie cyfrowe w działalności bezpośredniej ubezpieczycieli upraw – analiza bibliometryczna (Anna Chojan)
  Wprowadzenie
  5.1. Cyfryzacja w ubezpieczeniach – analiza bibliometryczna
  5.2. Cyfryzacja w ubezpieczeniach upraw – analiza bibliometryczna
  Podsumowanie
  Bibliografia
  6. Typy sieci neuronowych w prognozowaniu cen walut – analiza bibliometryczna (Jakub Morkowski)
  Wprowadzenie
  6.1. Opis próby
  6.2. Bibliometria
  6.3. Badanie
  Podsumowanie
  Bibliografia
  7. Badania nad poziomem rozwoju społeczno-gospodarczego regionów Unii Europejskiej: analiza bibliometryczna (Paweł Łopatka)
  Wprowadzenie
  7.1. Pojęcie rozwoju społeczno-gospodarczego
  7.2. Metodyka badań i informacje o próbie badawczej
  7.3. Analiza cytowań i sprzężeń bibliograficznych
  Podsumowanie
  Bibliografia
  8. Rozszerzona rzeczywistość w marketingu oraz handlu elektronicznym i mobilnym – wyniki analizy bibliometrycznej (Michał Skubis)
  Wprowadzenie
  8.1. Rozszerzona rzeczywistość w dotychczasowych badaniach naukowych
  8.2. Rozszerzona rzeczywistość w marketingu oraz handlu elektronicznym i mobilnym – wybór literatury
  8.3. Rozszerzona rzeczywistość w marketingu oraz handlu elektronicznym i mobilnym – wyniki analizy słów kluczowych
  8.4. Rozszerzona rzeczywistość w marketingu oraz handlu elektronicznym i mobilnym – wyniki analizy cytowań
  Podsumowanie
  Bibliografia
  Uwagi końcowe (Beata Stępień)
  Spis tabel
  Spis schematów i wykresów
RozwińZwiń