INNE EBOOKI AUTORA
„Nowe Książki” popularyzują nowości polskiego rynku wydawniczego, publikując co miesiąc ponad siedemdziesiąt recenzji i not. Każdy numer otwiera obszerna rozmowa z autorem, a zamykają felietony, kronika i rejestry nowości.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 310 |
Kategoria | Historia kultury |
Wydawca | Instytut książki |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
| |
Klasycy i współcześni Rozmowa z Jolantą Korkuć | |
Rozmowy „Nowych Książek” | |
Arcypoemat pamięci. Z prof. Andrzejem Waśką rozmawia Tomasz Kłusek | |
Recenzje | |
Nasza okładka | |
Wojciech Kaliszewski Niezapomniany świat Soplicowa (A. Waśko: „Pan Tadeusz”. Media pamięci) | |
O literaturze | |
Ireneusz Staroń Lunarne notatki w niepróżnującym próżnowaniu (M. Stala: Fragmenty lunarne) | |
ks. Jerzy Sikora Baczyński religijny (J. Baran: Żywioł i duch) | |
Paweł Hohmann Patos, wstręt, nicość (G. Maroszczuk: Artykulacje traumy) | |
Zbigniew Chojnowski Iwaszkiewicz w rolach mniej znanych (K. Gędas: Recenzje literackie Jarosława Iwaszkiewicza; M. Iwaszkiewicz: Portrety i rozmowy) | |
Paweł Chojnacki Książki o Grydzewskim (I) (Bieg czasu, bieg atramentu) | |
Krystyna Zabawa Zaplątani w sieci własnych opowieści (M. Skowera: Carroll, Baum, Barrie) | |
Marek Misiak Pęknięcie, szczelina, symulakrum (M. Mielcarz: Niewidzialne) | |
Andrzej Juchniewicz Czy można opisać Sebaldland? (K. Kończal: Sygnatury Sebalda) | |
Dariusz Rott Literatura w społeczeństwie medialnym (A. Hejmej: Skryptoralność) | |
| |
Jaka jesteś, klasyko? | |
Adam Poprawa Jedynoaktówki Czechowa (A. Czechow: Jednoaktówki) | |
Sławomir Buryła Pisarz i jego czasy (S. Rembek: Opowiadania okupacyjne) | |
Józef Franciszek Fert Filip. Reaktywacja (L. Tyrmand: Filip) | |
| |
Proza polska | |
Marta Tomczok Slow life i opowiadanie (M. Karpińska: Ucichło) | |
Barbara Matczak Maestro (P. Kozioł: Wariant la Plata) | |
Dariusz Nowacki Z pamiętnika młodej lekarki (K. Szaulińska: Czarna ręka, zsiadłe mleko) | |
Ireneusz Staroń Humor gęsty jak łza (M. Waligórski: Pięć i pół kobiety) | |
Kamila Dzika-Jurek Nie stąd (M. Boryczka: Nigdzie) | |
| |
Literatura popularna | |
Bogna Skrzypczak-Walkowiak Zośka kontra Zofia, czyli wędrówki w czasie (A.K. Maludy: Kiecka i tiurniura) | |
Aneta Zawadzka-Karwowska Celuloidowy świadek (W. Wójcik: Martwa woda) | |
Grzegorz Filip Amoralni z przemyskiego (M. Skubisz: Czarci ogród) | |
Tomasz Kłusek Kryminał teologiczny (R.M. Rynkowski: Szept węża) | |
| |
Poezja | |
Jerzy Madejski Brud (J. Dehnel: Bruma) | |
Andrzej Juchniewicz Jak nie ustępować pola światu? (A. Toczko: Macice i płacz ptaków) | |
Jarosław Petrowicz Pocięte nici (I. Fietkiewicz-Paszek: Koniec srebrnej nitki) | |
Waldemar Michalski Wiersze jak podanie ręki (Ł. Stepowyczka: Serce w niewoli) | |
| |
Proza obca | |
Alicja Piechucka Długie życie umarłych (A. Ernaux: Bliscy) | |
Paweł Zajas Schiller w jądrze ciemności (A. Gurnah: Powróceni) | |
Agnieszka Gralewicz Ojciec umiera (M. Houellebecq: Unicestwianie) | |
Marcin Kołakowski Na Zachodzie sporo zmian (A. Lobo Antunes: Nie wchodź tak szybko w tę ciemną noc) | |
Hanna Serkowska Homo legens, eros i przygody zmysłów (I. Calvino: Trudne miłości) | |
Magdalena Roguska-Németh Węgierska moderna (Halandża) | |
Elżbieta Żurawska Relacje pod mikroskopem (T. Ditlevsen: Moja żona nie tańczy) | |
Marek Paryż Chaos i reżim (D. Foster Wallace: Niewyczerpany żart) | |
Michał Paweł Urbaniak Byle nie utonąć (W. Vlautin: Zawsze przychodzi noc) | |
Katarzyna Sarek Potęga kapryśnego przypadku (Ogai Mori: Dzika gęś) | |
Agnieszka Flisek „O czym szumi muszla?” (L. Sepúlveda: Historia białego wieloryba) | |
| |
Religia | |
Juliusz Gałkowski Znacie? Więc posłuchajcie… (A. Draguła: Syn marnotrawny) | |
| |
Kultura | Sztuka | |
Teresa Rutkowska Wokół czerwonego dywanu (E. Szponar: Fabryka splendoru) | |
Piotr Wojciechowski Skrzypce wyspowiadane (A. Bieńkowski: Trzymałem węża w garści) | |
Monika Ożóg Rezydencje i autokreacje (A. Barczyk: Rezydencje rodu Mniszchów w czasach saskich) | |
Krzysztof Lipka Dokument z czasów drugiej awangardy (K. Serocki: Wykłady, wypowiedzi, zapiski) | |
| |
Popularyzacja nauki i wiedzy | |
Michał Różyczka Wyboista droga do wiedzy (M. Dine: Droga do Wszechświata) | |
Krzysztof Dołowy Geniusz przypomniany (J. Grzanka: Zapomniany geniusz fizyki) | |
Ewa Bartnik Nowości o nowotworach (K. Arney: Zbuntowana komórka) | |
| |
Reportaż | Literatura faktu | |
Marek Paryż Koniec niewinności (D. Cullen: Columbine) | |
Bartosz Hlebowicz Cały ten nowojorski zgiełk (C. Taylor: Nowojorczycy) | |
Karolina Kulpa (Nie)naturalny podział (F. Cantú: Rio Grande) | |
Marian Hanik Ciemna strona świata (W. Jagielski: Druga strona świata) | |
Barbara Sieradzka Enver? Never! (I. Nowek: Albania) | |
Wojciech Górecki Ograniczeni (M. Styrczula: Pogranicza) | |
Jadwiga Biernacka Trudny talent. Trudna biografia. Trudny temat? (K. Strączek: Kapuściński) | |
| |
Historia | |
Rafał Stobiecki Historyk w przestrzeni publicznej (A. Friszke: Zawód: historyk) | |
Piotr Bejrowski Pogoda zmieniająca świat czy świat zmieniający pogodę? (M. Rosenlund: Gdy pogoda zmienia bieg historii) | |
Jan Wilkowicz Watykan a zło absolutne (J. Ickx: Biuro papieża) | |
Tomasz Siewierski Komunizm i nacjonalizm (R. Pipes: Czerwone imperium) | |
Michał Przeperski I do szabli, i do konspiracji (M. Mitrovits: Zakazane kontakty) | |
| |
Polityka | Społeczeństwo | |
Maciej Zakrzewski Deliberacja, demokracja, detonacja (M. Wieviorka: Co z tą Francją, Panie Macron?) | |
Michał Rydlewski Neoliberalizm i robotnicy (S. Beaud, M. Pialoux: Powrót do kwestii robotniczej) | |
| |
Dla młodzieży | |
Anna Augustyniak „Wolność kocham i rozumiem” (C. Harasimowicz: Tygrys) | |
Justyna Morawska Gdzie byli rodzice? (J. Jagiełło: Popękane życie) | |
| |
Książki do słuchania | |
Karolina Chyła Powrót na wrzosowisko (E. Brontë: Wichrowe Wzgórza) | |
| |
Literatura i kino | |
Rafał Szczerbakiewicz Marylin Monroe jako Monica Lewinsky | |
| |
Noty | |
William Faulkner | |
Szkoła Czechowicza | |
M. Kaczmarek: Zwiewność czasów obecnych | |
E. Tkaczyszyn-Dycki: Inaczej nie będzie | |
Ruska klasyka | |
A. Kępkowicz, M. Sosnowska, I. Woźniak-Kostecka: Modernizm między budynkami | |
T. Tylicka, J. Tylicki: Dawny Gdańsk w rycinach z kolekcji pastora Johanna Jacoba Haselaua | |
Rozpowszechnianie filmów w Polsce Ludowej w latach 1944—1956 | |
M. Zarębska: Będziesz serca biciem | |
| |
Poczucie ewentualności | |
Adam Poprawa Lakonicznie przegadane foremki | |