Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników

-25%

Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

50,25  67,00

Format: pdf

Cena początkowa: 67,00 zł (-25%)

Najniższa cena z 30 dni: 50,25 zł  


50,25

w tym VAT

Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców.


W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa.


Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników.


Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków.


„Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, stosowania różnych metod rozwojowych oraz pomiaru skuteczności działań podejmowanych w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w zarządzaniu organizacjami. Akcentuje się przy tym potrzebę podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom”.
dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.


Rok wydania2023
Liczba stron272
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8328-374-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp  | str.    7
  Rozdział I. Kompetencje w naukach o zarządzaniu  | str.    13
  1.1. Istota kompetencji  | str.    13
  1.2. Podejście holistyczne  | str.    18
  1.3. Podejście do kompetencji w szkołach zarządzania  | str.    26
  1.4. Typologia kompetencji  | str.    39
  1.5. Kluczowe kompetencje  | str.    50
  1.6. Rozwój kompetencji jako inwestycja w kapitał ludzki  | str.    53
  Rozdział II. Rozwój kompetencji pracowników  | str.    63
  2.1. Proces rozwoju kompetencji pracowników  | str.    63
  2.2. Determinanty rozwoju kompetencji pracowników  | str.    68
  2.3. Formy rozwoju kompetencji pracowników  | str.    74
  2.3.1. . Tutoring, mentoring, coaching  | str.    77
  2.3.2. . Mentoring  | str.    81
  2.3.3. . Coaching  | str.    86
  2.3.4. . Szkolenie, warsztat, trening  | str.    95
  2.3.5. . Blended learning  | str.    98
  2.3.6. . Self-directed learning  | str.    99
  2.3.7. . Konferencja, kongres, seminarium  | str.    104
  2.3.8. . Studia podyplomowe  | str.    106
  2.4. Podsumowanie  | str.    107
  Rozdział III. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str.    112
  3.1. Ewaluacja rozwoju kompetencji pracowników  | str.    112
  3.2. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str.    117
  3.2.1. . Czteropoziomowy model Kirkpatricka  | str.    117
  3.2.2. . Model Hamblina  | str.    121
  3.2.3. . Pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa  | str.    122
  3.2.4. . Zmodyfikowany ROI  | str.    123
  3.2.5. . Metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści  | str.    126
  3.2.6. . Model krytycznych poziomów Guskeya  | str.    127
  3.2.7. . Model Holtona  | str.    128
  3.2.8. . Model oceny wyników O’Connora (RA)  | str.    129
  3.2.9. . Model Kaufmana i Kellera  | str.    130
  3.2.10. . Model Brinkerhoffa (SCM)  | str.    131
  3.2.11. . Model IPO  | str.    132
  3.2.12. . Model C-I-P-O  | str.    133
  3.2.13. . Czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO)  | str.    135
  3.2.14. . Czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP)  | str.    135
  3.2.15. . Model Passmore’a i Velez (SOAP-M model)  | str.    136
  3.2.16. . Model Ramseya (GAP model)  | str.    138
  3.2.17. . Model Fiester i Morris  | str.    139
  3.3. Analiza porównawcza modeli oceny form rozwoju kompetencji ....... pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń  | str.    141
  3.4. Przegląd badań poświęconych problematyce modeli oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str.    148
  Rozdział IV. Metodyka i wyniki badań  | str.    155
  4.1. Teoretyczne podstawy badań jakościowych  | str.    155
  4.2. Charakterystyka badania  | str.    161
  4.2.1. . Cel badania  | str.    161
  4.2.2. . Pytania badawcze  | str.    162
  4.2.3. . Model badawczy  | str.    162
  4.2.4. . Dobór przypadków do badania i przedmiot badania  | str.    164
  4.2.5. . Opracowanie narzędzi gromadzenia danych, przeprowadzenie badań terenowych i analiza zgromadzonych danych  | str.    167
  4.3. Analiza studiów przypadków  | str.    170
  Rozdział V. Autorska metoda oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str.    188
  5.1. Założenia dotyczące oceny  | str.    188
  5.2. Autorska metoda i jej zastosowanie  | str.    191
  Zakończenie  | str.    201
  Aneks  | str.    205
  Załącznik 1. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medialnego  | str.    205
  Załącznik 2. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora przetwórstwa mięsnego  | str.    211
  Załącznik 3. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora transportowego  | str.    216
  Załącznik 4. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora piwowarskiego  | str.    222
  Załącznik 5. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora nowych technologii  | str.    227
  Załącznik 6. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora doradczego  | str.    232
  Załącznik 7. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora obsługi klienta  | str.    237
  Załącznik 8. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medycznego  | str.    241
  Bibliografia  | str.    245
  Spis rysunków  | str.    267
  Spis tabel  | str.    269
RozwińZwiń