Prozodia zapisana dla aktorów i lektorów

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,08  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,27 zł  


19,08

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W Prozodii zapisanej dla aktorów i lektorów autorka proponuje spójny i przemyślany system notacji warstwy brzmieniowej, a następnie z powodzeniem stosuje go w praktyce, zapisując fragmenty starannie wyselekcjonowanych audiobooków w wykonaniu znakomitych polskich aktorów. Publikacja przeznaczona jest dla osób, dla których ważna jest praca głosem, a w szczególności dla aktorów, dziennikarzy, lektorów, przedstawicieli promocji i reklamy, nauczycieli. Może stanowić narzędzie edukacji nie tylko w uczelniach artystycznych czy w redakcjach, lecz także w szkole – podczas nauki sprawnego i pięknego czytania, autoprezentacji, sztuki wystąpień publicznych, retoryki, wreszcie na warsztatach aktorskich i mikrofonowych.
*
Książkę zaleca się do lektury wszystkim, których interesuje sztuka pięknego, efektownego i przekonującego mówienia – tu w zakresie brzmienia ludzkiej mowy.
prof. dr hab. Zofia Uzelac
PWSFTviT w Łodzi
Autorce udało się harmonijnie połączyć model zapisu prozodii – a samo stworzenie tego modelu było wielkim osiągnięciem naukowym badaczki – z jego zastosowaniem praktycznym. Zaprezentowany przez nią sposób zapisu prozodii polskiej jest obecnie najlepszym modelem w polskim językoznawstwie.
prof. dr hab. Kazimierz Ożóg
Uniwersytet Rzeszowski


Rok wydania2022
Liczba stron218
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-985-3
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    9
  
  Cel i założenia książki    23
  Prymat mowy nad pismem    23
  Prozodia w badaniach audytywnych    26
  Dobór tekstów    31
  System notacji prozodycznej    34
  Potencjał badawczy i dydaktyczny publikacji    43
  
  Zastosowanie systemu prozodycznego    45
  Kornel Makuszyński – Awantura o Basię, czyta Krystyna Janda    45
  Alan Alexander Milne – Chatka Puchatka, czyta Janusz Gajos    60
  Umberto Eco – Cmentarz w Pradze, czyta Jarosław Gajewski    72
  Tove Jansson – Dolina Muminków w listopadzie, czyta Krzysztof Kowalewski    83
  Olga Tokarczuk – Droga chlebowa, czyta Anna Dymna    94
  Astrid Lindgren – Dzieci z Bullerbyn, czyta Edyta Jungowska    105
  Witold Gombrowicz – Ferdydurke, czyta Piotr Fronczewski    116
  Joanne K. Rowling – Harry Potter i Kamień Filozoficzny, czyta Piotr Fronczewski    127
  Stanisław Lem – Kongres futurologiczny, czyta Adam Ferency    137
  Michaił Bułhakow – Mistrz i Małgorzata, czyta Wiktor Zborowski     147
  Wieniedikt Jerofiejew – Moskwa-Pietuszki, czyta Roman Wilhelmi     156
  Henryk Sienkiewicz – Pan Wołodyjowski, czyta Janusz Gajos    165
  Emily Brontë – Wichrowe Wzgórza, czyta Anna Seniuk    178
  Hermann Hesse – Wilk Stepowy, czyta Jan Peszek    187
  Ryszard Kapuściński – Wojna futbolowa, czyta Krystyna Czubówna     197
  
  Wykaz opisanych tekstów    209
  Teksty drukowane    209
  Wykonania głosowe    210
  
  Literatura cytowana    211
  
  Literatura zalecana    213
  
  Spis tabel    217
RozwińZwiń