INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W Prozodii zapisanej dla aktorów i lektorów autorka proponuje spójny i przemyślany system notacji warstwy brzmieniowej, a następnie z powodzeniem stosuje go w praktyce, zapisując fragmenty starannie wyselekcjonowanych audiobooków w wykonaniu znakomitych polskich aktorów. Publikacja przeznaczona jest dla osób, dla których ważna jest praca głosem, a w szczególności dla aktorów, dziennikarzy, lektorów, przedstawicieli promocji i reklamy, nauczycieli. Może stanowić narzędzie edukacji nie tylko w uczelniach artystycznych czy w redakcjach, lecz także w szkole – podczas nauki sprawnego i pięknego czytania, autoprezentacji, sztuki wystąpień publicznych, retoryki, wreszcie na warsztatach aktorskich i mikrofonowych.
*
Książkę zaleca się do lektury wszystkim, których interesuje sztuka pięknego, efektownego i przekonującego mówienia – tu w zakresie brzmienia ludzkiej mowy.
prof. dr hab. Zofia Uzelac
PWSFTviT w Łodzi
Autorce udało się harmonijnie połączyć model zapisu prozodii – a samo stworzenie tego modelu było wielkim osiągnięciem naukowym badaczki – z jego zastosowaniem praktycznym. Zaprezentowany przez nią sposób zapisu prozodii polskiej jest obecnie najlepszym modelem w polskim językoznawstwie.
prof. dr hab. Kazimierz Ożóg
Uniwersytet Rzeszowski
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 218 |
Kategoria | Językoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-985-3 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | 9 |
Cel i założenia książki | 23 |
Prymat mowy nad pismem | 23 |
Prozodia w badaniach audytywnych | 26 |
Dobór tekstów | 31 |
System notacji prozodycznej | 34 |
Potencjał badawczy i dydaktyczny publikacji | 43 |
Zastosowanie systemu prozodycznego | 45 |
Kornel Makuszyński – Awantura o Basię, czyta Krystyna Janda | 45 |
Alan Alexander Milne – Chatka Puchatka, czyta Janusz Gajos | 60 |
Umberto Eco – Cmentarz w Pradze, czyta Jarosław Gajewski | 72 |
Tove Jansson – Dolina Muminków w listopadzie, czyta Krzysztof Kowalewski | 83 |
Olga Tokarczuk – Droga chlebowa, czyta Anna Dymna | 94 |
Astrid Lindgren – Dzieci z Bullerbyn, czyta Edyta Jungowska | 105 |
Witold Gombrowicz – Ferdydurke, czyta Piotr Fronczewski | 116 |
Joanne K. Rowling – Harry Potter i Kamień Filozoficzny, czyta Piotr Fronczewski | 127 |
Stanisław Lem – Kongres futurologiczny, czyta Adam Ferency | 137 |
Michaił Bułhakow – Mistrz i Małgorzata, czyta Wiktor Zborowski | 147 |
Wieniedikt Jerofiejew – Moskwa-Pietuszki, czyta Roman Wilhelmi | 156 |
Henryk Sienkiewicz – Pan Wołodyjowski, czyta Janusz Gajos | 165 |
Emily Brontë – Wichrowe Wzgórza, czyta Anna Seniuk | 178 |
Hermann Hesse – Wilk Stepowy, czyta Jan Peszek | 187 |
Ryszard Kapuściński – Wojna futbolowa, czyta Krystyna Czubówna | 197 |
Wykaz opisanych tekstów | 209 |
Teksty drukowane | 209 |
Wykonania głosowe | 210 |
Literatura cytowana | 211 |
Literatura zalecana | 213 |
Spis tabel | 217 |