Zatrudnianie w administracji publicznej

-17%

Zatrudnianie w administracji publicznej

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

56,44  68,00

Format: pdf

Cena początkowa: 68,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 56,44 zł  


56,44

w tym VAT

W książce przedstawiono poszczególne elementy statusu prawnego osób zatrudnionych w administracji publicznej (członków korpusu służby cywilnej oraz pracowników samorządowych) wynikające z aktualnych przepisów prawa, m.in. takie jak:


nawiązanie stosunku pracy (w tym stosowanie umowy o pracę na zastępstwo oraz umowy o telepracę),
obsadzanie stanowisk w służbie cywilnej oraz samorządzie terytorialnym,
zmiana i zawieszenie stosunku pracy oraz ustanie stosunku pracy,
prawa i obowiązki osób zatrudnionych w administracji publicznej,
organizacja czasu pracy, wynagradzanie oraz urlopy pracownicze.


Omówiono ponadto ostatnią nowelizację ustawy o pracownikach samorządowych, która weszła w życie z dniem 1 września 2013 roku. Uwzględniono poglądy doktryny, najnowsze orzecznictwo sądowe i interpretacje urzędowe oraz dokonano wykładni przepisów prawnych budzących wątpliwości w praktyce.


Adresaci:


Publikacja skierowana jest do prawników samorządowych, pracowników administracji państwowej i samorządowej oraz kadrowych. Będzie przydatna studentom prawa, administracji, zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania i ekonomii. Może również stanowić pomoc w kształtowaniu i tworzeniu aktów prawnych regulujących kwestie zatrudnienia pracowników samorządowych i członków korpusu służby cywilnej.


Rok wydania2014
Liczba stron376
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-6624-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz ważniejszych skrótów | str.    11
  
  Wstęp | str.    13
  
  CZĘŚĆ I
  ZATRUDNIENIE W SAMORZĄDOWYCH JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH | str.    15
  
  Rozdział I
  Umowa o pracę na czas określony jako podstawa nawiązania stosunku pracy w samorządzie terytorialnym | str.    17
  
  1. Rodzaje umów o pracę zawieranych z pracownikami samorządowymi - uwagi ogólne | str.    17
  
  2. Umowa zawierana z osobą podejmującą po raz pierwszy zatrudnienie na stanowisku urzędniczym | str.    18
  
  3. Umowa o pracę na zastępstwo - na czas usprawiedliwionej nieobecności zastępowanego pracownika | str.    28
  
  4. Umowa o pracę na stanowisku doradcy czy asystenta - na czas pełnienia funkcji przez kierownika urzędu | str.    29
  
  5. Podsumowanie | str.    31
  
  Bibliografia | str.    32
  
  Rozdział II
  Umowa o pracę na zastępstwo w samorządowych jednostkach organizacyjnych | str.    35
  
  1. Uwagi wprowadzające | str.    35
  
  2. Zakres podmiotowy umów o pracę na zastępstwo w samorządowych jednostkach organizacyjnych | str.    36
  
  3. Pojęcie i istota umowy o pracę na zastępstwo pracownika samorządowego | str.    38
  
  4. Treść i forma umowy o pracę na zastępstwo | str.    40
  
  5. Ustanie stosunku pracy powstałego w wyniku zawarcia umowy o pracę na zastępstwo | str.    42
  
  6. Uprawnienia pracowników samorządowych z tytułu bezprawnego rozwiązania umowy o pracę na zastępstwo | str.    44
  
  7. Uwagi końcowe | str.    45
  
  Bibliografia | str.    46
  
  Rozdział III
  Dopuszczalność stosowania telepracy w samorządzie terytorialnym | str.    48
  
  1. Uwagi wprowadzające | str.    48
  
  2. Dopuszczalność stosowania umowy o telepracę w samorządowych jednostkach organizacyjnych | str.    49
  
  3. Pojęcie i istota telepracy w samorządowych jednostkach organizacyjnych | str.    51
  
  4. Porozumienie w sprawie telepracy | str.    54
  
  5. Przesłanki wprowadzenia telepracy u danego pracodawcy samorządowego | str.    56
  
  6. Treść i forma umowy o telepracę | str.    57
  
  7. Rozwiązanie umowy o telepracę z pracownikiem samorządowym | str.    60
  
  8. Uwagi końcowe | str.    60
  
  Bibliografia | str.    61
  
  Rozdział IV
  Zmiana treści stosunku pracy w samorządowych jednostkach organizacyjnych | str.    63
  
  1. Pojęcie pracownika samorządowego | str.    63
  
  2. Elementy treści stosunku pracy pracowników samorządowych | str.    68
  
  3. Ogólne zasady modyfikacji treści stosunku pracy w zależności od formy zatrudnienia pracownika | str.    76
  
  4. Szczegółowy tryb zmiany stanowiska pracownika samorządowego | str.    88
  
  5. Podsumowanie | str.    98
  
  Bibliografia | str.    99
  
  Rozdział V
  Czas pracy w samorządowych jednostkach organizacyjnych | str.    103
  
  1. Uwagi wstępne | str.    103
  
  2. Regulacja prawna czasu pracy w samorządzie terytorialnym | str.    105
  
  3. Systemy i rozkład czasu pracy | str.    106
  
  4. Praca w godzinach nadliczbowych | str.    109
  
  5. Ewidencja i kontrola czasu pracy | str.    114
  
  6. Czas pracy w podróży służbowej | str.    116
  
  7. Podsumowanie | str.    117
  
  Bibliografia | str.    119
  
  Rozdział VI
  Wynagradzanie pracowników samorządowych | str.    122
  
  1. Uwagi wstępne | str.    122
  
  2. Zasady ustalania wynagrodzenia za pracę pracowników samorządowych | str.    123
  
  3. Składniki wynagrodzeń pracowników samorządowych | str.    127
  
  4. Jawność wynagrodzeń pracowników samorządowych | str.    148
  
  5. Podsumowanie | str.    149
  
  Bibliografia | str.    150
  
  Rozdział VII
  Urlopy bezpłatne i szkoleniowe w samorządzie terytorialnym | str.    154
  
  1. Urlop bezpłatny pracowników samorządowych | str.    154
  
  2. Urlopy szkoleniowe | str.    163
  
  Bibliografia | str.    175
  
  Rozdział VIII
  Obowiązek podnoszenia kwalifikacji przez pracowników samorządowych | str.    178
  
  1. Uwagi wstępne | str.    178
  
  2. Podstawy prawne podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników samorządowych | str.    180
  
  3. Zasady podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych pracowników samorządowych | str.    186
  
  4. Zakres odpowiedniego stosowania przepisów kodeksu pracy w przedmiocie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników samorządowych | str.    191
  
  5. Podsumowanie | str.    195
  
  Bibliografia | str.    196
  
  Rozdział IX
  Wygaśnięcie stosunku pracy pracowników samorządowych | str.    199
  
  1. Uwagi wprowadzające | str.    199
  
  2. Śmierć pracownika jako przyczyna wygaśnięcia stosunku pracy | str.    201
  
  3. Świadectwo pracy a wygaśnięcie stosunku pracy pracownika samorządowego | str.    202
  
  4. Przejście praw majątkowych oraz długów zmarłego pracownika samorządowego na następców prawnych | str.    203
  
  5. Odprawa pośmiertna | str.    206
  
  6. Wygaśnięcie stosunku pracy wskutek upływu 3-miesięcznego okresu tymczasowego aresztowania pracownika samorządowego | str.    208
  
  7. Wygaśnięcie stosunku pracy wskutek upływu 7-dniowego terminu od dnia rozwiązania stosunku pracy z wyboru | str.    210
  
  8. Zmiany w podziale terytorialnym kraju a wygaśnięcie stosunku pracy    211
  
  9. Uwagi końcowe | str.    212
  
  Bibliografia | str.    213
  
  CZĘŚĆ II
  ZATRUDNIENIE W SŁUŻBIE CYWILNEJ | str.    215
  
  Rozdział X
  Nabór na wyższe stanowiska w służbie cywilnej | str.    217
  
  1. Wstęp | str.    217
  
  2. Wymagania związane z wyższym stanowiskiem w służbie cywilnej | str.    218
  
  3. Tryby obsadzania wyższych stanowisk w służbie cywilnej | str.    220
  
  4. Tryb zewnętrzny | str.    221
  
  5. Tryb wewnętrzny | str.    228
  
  6. Przeniesienie pracownika zajmującego wyższe stanowisko w służbie cywilnej na stanowisko urzędnicze w tej samej miejscowości | str.    232
  
  7. Podsumowanie | str.    233
  
  Bibliografia | str.    233
  
  Rozdział XI
  Dyspozycyjność w służbie cywilnej | str.    236
  
  1. Wprowadzenie | str.    236
  
  2. Pojęcie dyspozycyjności w służbie cywilnej | str.    237
  
  3. Rodzaje instytucji służących zmianie treści stosunku pracy w służbie cywilnej | str.    239
  
  4. Postępowanie odwoławcze od decyzji o przeniesieniu | str.    248
  
  5. Wpływ szczególnych zadań służby cywilnej na wzmożoną dyspozycyjność urzędników | str.    249
  
  6. Zastosowanie konstrukcji prawnej wypowiedzenia zmieniającego w służbie cywilnej | str.    251
  
  7. Wnioski końcowe | str.    252
  
  Bibliografia | str.    253
  
  Rozdział XII
  Rozwiązanie stosunku pracy bez wypowiedzenia z mianowanym urzędnikiem służby cywilnej | str.    255
  
  1. Uwagi wprowadzające | str.    255
  
  2. Istota rozwiązania stosunku pracy z mianowanym urzędnikiem służby cywilnej bez wypowiedzenia | str.    256
  
  3. Przyczyny rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia z przyczyn niezawinionych przez urzędnika służby cywilnej | str.    256
  
  4. Wina jako przesłanka rozwiązania stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej bez wypowiedzenia | str.    260
  
  5. Utrata prawa pracodawcy do rozwiązania stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej bez wypowiedzenia z winy urzędnika | str.    276
  
  6. Uprawnienia urzędnika służby cywilnej w związku z wadliwym rozwiązaniem stosunku pracy | str.    277
  
  7. Podsumowanie | str.    277
  
  Bibliografia | str.    278
  
  Rozdział XIII
  Urlopy pracownicze w służbie cywilnej | str.    282
  
  1. Uwagi wstępne | str.    282
  
  2. Kodeks pracy jako podstawa udzielania urlopów członkom korpusu służby cywilnej | str.    283
  
  3. Szczególne rodzaje urlopów pracowniczych w służbie cywilnej | str.    288
  
  4. Podsumowanie | str.    299
  
  Bibliografia | str.    300
  
  Rozdział XIV
  Obowiązki członków korpusu służby cywilnej o charakterze państwowym | str.    303
  
  1. Uwagi wprowadzające | str.    303
  
  2. Zakaz kierowania się interesem jednostkowym lub grupowym | str.    308
  
  3. Zakaz publicznego manifestowania poglądów politycznych | str.    309
  
  4. Zakaz uczestniczenia w strajku lub akcji protestacyjnej zakłócającej normalne funkcjonowanie urzędu | str.    311
  
  5. Zakaz łączenia zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego | str.    314
  
  6. Zakaz tworzenia partii politycznych i uczestniczenia w nich urzędnika i członka służby cywilnej zajmującego wyższe stanowisko | str.    315
  
  7. Zakaz pełnienia funkcji w związkach zawodowych przez członka służby cywilnej zajmującego wyższe stanowisko | str.    317
  
  8. Uwagi końcowe | str.    318
  
  Bibliografia | str.    319
  
  Rozdział XV
  Obowiązek poddania się okresowej ocenie kwalifikacyjnej przez członka korpusu służby cywilnej | str.    322
  
  1. Uwagi wprowadzające | str.    322
  
  2. Pierwsza ocena w służbie cywilnej | str.    325
  
  3. Zasady dokonywania oceny okresowej członka korpusu służby cywilnej | str.    332
  
  4. Uwagi końcowe | str.    342
  
  Bibliografia | str.    343
  
  Rozdział XVI
  Odpowiedzialność porządkowa i dyscyplinarna członków korpusu służby cywilnej za naruszenie obowiązków służbowych | str.    345
  
  1. Pojęcie odpowiedzialności porządkowej i dyscyplinarnej w służbie cywilnej | str.    345
  
  2. Odpowiedzialność dyscyplinarna członków korpusu służby cywilnej . .    349
  
  3. Komisje dyscyplinarne | str.    354
  
  4. Rzecznik dyscyplinarny | str.    357
  
  5. Przebieg postępowania dyscyplinarnego | str.    358
  
  6. Odwołanie od orzeczenia komisji dyscyplinarnej | str.    363
  
  7. Odwołanie od orzeczenia Wyższej Komisji Dyscyplinarnej | str.    364
  
  8. Czynności podejmowane po uprawomocnieniu się orzeczenia | str.    365
  
  9. Koszty postępowania dyscyplinarnego | str.    366
  
  10. Odpowiedzialność porządkowa członków korpusu służby cywilnej | str.    366
  
  11. Podsumowanie | str.    368
  
  Bibliografia | str.    369
  
  Indeks | str.    371
RozwińZwiń