POLECAMY
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Prezentowana publikacja została opracowana dla nauczycieli, terapeutów, wychowawców, rodziców, studentów, a także innych osób, które zajmują się zagadnieniami związanymi z szeroko pojętą terapią osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz autyzmem. Składa się ona z trzech części. Pierwsza traktuje o teoretycznych i praktycznych aspektach roli pedagoga specjalnego. W części drugiej zaprezentowano zagadnienia związane z terapią i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część trzecia porusza problematykę terapii osób z autyzmem. [Z recenzji prof. dr hab. Zbigniewa Tarkowskiego]
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 210 |
Kategoria | Metodologia badań psychologicznych |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-227-9146-2 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
I. ROLA PEDAGOGA SPECJALNEGO – TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY | 11 |
Agnieszka Pawlak-Kindler, Etyka zawodowa oraz kompetencje pedagoga specjalnego | 13 |
Dorota Chimicz, Wychowanie seksualne osób z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni szkolnej | 27 |
Piotr Gindrich, Style poznawcze a trudnościami w uczeniu się – wybrane aspekty teoretyczne i implikacje dla praktyki pedagogicznej | 59 |
II. TERAPIA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ | 71 |
Małgorzata Brodacka: Efektywność terapii ręki w pracy z dzieckiem z zespołem Downa – studium przypadku | 73 |
Magdalena Wójcik: Integracja odruchów tonicznych w terapiii edukacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną | 89 |
Katarzyna Rusinek: Biblioterapia w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim | 105 |
Zofia Palak: Hipoterapia w usprawnianiu osób z niepełnosprawnością intelektualną | 129 |
Andrzej Pielecki: Sprawność fizyczna, sport, rekreacja i turystka w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną | 157 |
III. TERAPIA OSÓB Z AUTYZMEM – WYBRANE ZAGADNIENIA | 173 |
Paulina Piechocka: Wybrane metody i techniki postępowania we wczesnej terapii niepełnosprawności intelektualnej i autyzmu | 175 |
Anna Prokopiak: Sekwencje sensoryczne jako forma pracy z osobami z autyzmem | 199 |