INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Odpowiedzialność za bezpieczeństwo spoczywa na wszystkich. Można ją przypisać wszystkim instytucjom państwowym. W zakresie swoich kompetencji
dpowiedzialność taką ponoszą również organizacje
pozarządowe i stowarzyszenia. Częścią odpowiedzialności
za bezpieczeństwo obciążone jest społeczeństwo — obywatele naszego państwa funkcjonujący w różnego rodzaju grupach, wspólnotach oraz społecznościach. Z odpowiedzialności tej nie są zwolnieni pracownicy naukowi i naukowo-dydaktyczni. Wydaje się, że to właśnie na nich spoczywa główny ciężar odpowiedzialności za bezpieczeństwo. Ich praca wszak stanowić może podwaliny pod budowę racjonalnie uzasadnionych systemów bezpieczeństwa konstruowanych w skali makro i mikro z myślą o niezagrożonym bycie i możliwości
rozwoju podmiotu troski wszelkich podmiotów państwowych i pozapaństwowych — człowieka.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 364 |
Kategoria | Bezpieczeństwo wewnętrzne |
Wydawca | Akademia Policji w Szczytnie |
ISBN-13 | 978-83-7462-757-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. POJĘCIE ORAZ TYPOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA I ZAGROŻEŃ | |
1.1. Współczesne rozumienie bezpieczeństwa | |
1.2. Główne typy bezpieczeństwa | |
1.3. Percepcja zagrożeń | |
1.4. Podział zagrożeń | |
2. KONCEPCJE ORAZ INDYKATORY BEZPIECZEŃSTWA | |
2.1. Integracyjne i dezintegracyjne podejścia do bezpieczeństwa | |
2.2. Diagnozowanie bezpieczeństwa | |
2.3. Prognozowanie bezpieczeństwa | |
2.4. Projektowanie bezpieczeństwa | |
3. TRANSFORMACJA BEZPIECZEŃSTWA | |
3.1. Bezpieczeństwo w nauce o cywilizacji | |
3.2. Bezpieczeństwo w nauce o złożoności | |
3.3. Podstawy cybernetyczno-technologicznej wiedzy o bezpieczeństwie | |
4. BEZPIECZEŃSTWO A NAUKA | |
4.1. Miejsce bezpieczeństwa jako kategorii ogólnej w nauce | |
4.2. Bezpieczeństwo jako dyscyplina naukowa | |
5. ETYKA W BADANIACH NAUKOWYCH BEZPIECZEŃSTWA | |
5.1. Fundament etyki | |
5.2. Etyka społeczna a etyka indywidualna | |
5.3. Etyka jako nauka | |
5.4. Wolność nauki | |
5.5. Prawda w badaniach naukowych | |
5.6. Etyka naukowca | |
6. WŁAŚCIWOŚCI BADAŃ NAUKOWYCH BEZPIECZEŃSTWA | |
6.1. Cechy i funkcje badań bezpieczeństwa | |
6.2. Obiekt i przedmiot badań bezpieczeństwa | |
6.3. Poznanie bezpieczeństwa | |
7. METODY BADAŃ W NAUKACH O BEZPIECZEŃSTWIE | |
7.1. Zarys sytuacji problemowej | |
7.2. Metody badań | |
7.3. Stosowanie metod badawczych w naukach o bezpieczeństwie | |
7.4. Zarządzanie projektami badawczymi | |
8. EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA WOBEC TEORII I PRAKTYKI KSZTAŁCENIA | |
8.1. Pojęcie i obszar znaczeniowy edukacji dla bezpieczeństwa | |
8.2. Interdyscyplinarny charakter edukacji dla bezpieczeństwa | |
8.3. Kulturowo-społeczne uwarunkowania edukacji dla bezpieczeństwa | |
9. DYDAKTYKA EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA | |
9.1. Pojęcie, przedmiot i zadania dydaktyki edukacji dla bezpieczeństwa | |
9.2. Proces kształcenia i jego uwarunkowania | |
9.3. Teorie kształcenia w edukacji dla bezpieczeństwa | |
9.4. Formy kształcenia na zajęciach edukacji dla bezpieczeństwa | |
9.5. Metody nauczania na zajęciach z edukacji dla bezpieczeństwa | |
10. PISARSTWO NAUKOWE W BADANIACH BEZPIECZEŃSTWA | |
10.1. Zadania i zasady pisarstwa naukowego | |
10.2. Rodzaje pisarstwa naukowego | |
10.3. Język pracy naukowej | |
10.4. Zagadnienia terminologii naukowej | |
10.5. Styl pisarstwa naukowego | |
10.6. Struktura pracy naukowej | |
10.7. Gatunki stylu naukowego | |
11. ORGANIZACJA SPOTKAŃ NAUKOWYCH Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA | |
11.1. Potrzeba prezentowania wyników badań naukowych | |
11.2. Gremialne spotkania o charakterze naukowym | |
11.3. Kongresy, konferencje, sympozja — potrzeba czy konieczność? | |
11.4. Cel, temat przewodni, tytuł jako wskazania organizacyjne | |
11.5. Dylematy organizacyjne | |