Bezpieczeństwo w teorii i badaniach naukowych. Wyd. II uzupełnione i uaktualnione

-24%

Bezpieczeństwo w teorii i badaniach naukowych. Wyd. II uzupełnione i uaktualnione

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

32,44  42,68

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 42,68 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 27,32 zł  


32,44

w tym VAT

W rozdziale pierwszym przedstawiono sposoby postrzegania pojęcia bezpieczeństwa oraz zagrożenie z różnych perspektyw badawczych.
Istotną jego składową jest także kwestia typologicznego podziału bezpieczeństwa i zagrożeń. Na bazie istniejących definicji i poglądów sformułowano propozycje ujmowania i definiowania pojęcia w różnych kontekstach.
Rozdział drugi poświęcono wskaźnikom bezpieczeństwa. Na tę część opracowania złożyły się rozważania dotyczące integracyjnych i dezintegracyjnch podejść do bezpieczeństwa oraz diagnozowania,prognozowania i projektowania bezpieczeństwa. W rozdziale tym zaprezentowano
również szkic analitycznego modelu niewymiernego
(nieuchwytnego) bezpieczeństwa.
W rozdziale trzecim przedstawiono bezpieczeństwo jako przedmiot szeroko zakrojonych badań interdyscyplinarnych. Takie założenie sprawiło, iż w tej części opracowania znalazły swe miejsce rozważania odnoszące się do obecności bezpieczeństwa w nauce o cywilizacji i nauce o złożoności. Rozdział ten zwieńczony został refleksjami dotyczącymi podstaw cybernetyczno-technologicznej wiedzy o bezpieczeństwie.
Rozdział czwarty natomiast poświęcony został określeniu miejsca bezpieczeństwa jako kategorii ogólnej w nauce oraz przedstawieniu bezpieczeństwa jako dyscypliny naukowej.
Kolejny, piąty rozdział, zawiera wiedzę niezbędną każdemu badaczowi.
Traktuje on bowiem o etyce w badaniach naukowych bezpieczeństwa. Na tę część niniejszego opracowania złożyły się rozważana dotyczące zagadnień fundamentu etyki oraz problemów odnoszących się do etyki społecznej i indywidualnej oraz etyki jako nauki. Rozdział
ten wieńczy przedstawienie kwestii wolności nauki, prawdy w badaniach naukowych oraz etyki naukowca.
Rozdział szósty poświęcono właściwościom badań naukowych bezpieczeństwa. Kryterium to sprawiło, że w tej części opracowania zawarto zapatrywania odnoszące się do cech i funkcji badań bezpieczeństwa,obiektu i przedmiotu badań bezpieczeństwa, a także problemów poznania bezpieczeństwa.
Rozdział siódmy w całości odnosi się do problemów metod badań w naukach o bezpieczeństwie, co sprawiło, iż omówione zostały w tym rozdziale metody badawcze i praktyczne aspekty ich stosowania
w procesie eksploracji bezpieczeństwa.
Rozdział ósmy zawiera natomiast wiedzę z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa. Jego treści dotyczą pojęcia i obszaru znaczeniowego edukacji dla bezpieczeństwa, interdyscyplinarnego charakteru tejże edukacji oraz jej kulturowo-społecznych uwarunkowań. Przedostatni, dziewiąty rozdział, poświęcono kwestiom dydaktyki w obszarze bezpieczeństwa. Poruszono w nim zagadnienia identyfikacyjne problemu odzwierciedlonego tytułem oraz teorii i procesu kształcenia,a także form i metod nauczania.
W rozdziale dziesiątym zwrócono uwagę na niektóre komponenty pisarstwa naukowego, omówiono zadania i zasady pisarstwa naukowego, wskazano rodzaje pisarstwa naukowego.


Rok wydania2018
Liczba stron320
KategoriaBezpieczeństwo wewnętrzne
WydawcaAkademia Policji w Szczytnie
ISBN-13978-83-7462-643-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    5
  1. POJĘCIE ORAZ TYPOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA I ZAGROŻEŃ    11
  1.1. Współczesne rozumienie bezpieczeństwa    14
  1.2. Główne typy bezpieczeństwa    23
  1.3. Percepcja zagrożeń    30
  1.4. Podział zagrożeń    39
  2. KONCEPCJE ORAZ INDYKATORY BEZPIECZEŃSTWA    49
  2.1. Integracyjne i dezintegracyjne podejścia do bezpieczeństwa    53
  2.2. Diagnozowanie bezpieczeństwa    61
  2.3. Prognozowanie bezpieczeństwa    68
  2.4. Projektowanie bezpieczeństwa    82
  3. TRANSFORMACJA BEZPIECZEŃSTWA     91
  3.1. Bezpieczeństwo w nauce o cywilizacji    93
  3.2. Bezpieczeństwo w nauce o złożoności    99
  3.3. Podstawy cybernetyczno-technologicznej wiedzy
  o bezpieczeństwie    106
  4. BEZPIECZEŃSTWO A NAUKA    115
  4.1. Miejsce bezpieczeństwa jako kategorii ogólnej w nauce    119
  4.2. Bezpieczeństwo jako dyscyplina naukowa    131
  5. ETYKA W BADANIACH NAUKOWYCH BEZPIECZEŃSTWA    137
  5.1. Fundament etyki    140
  5.2. Etyka społeczna a etyka indywidualna    142
  5.3. Etyka jako nauka    143
  5.4. Wolność nauki    147
  5.5. Prawda w badaniach naukowych    148
  5.6. Etyka naukowca    149
  6. WŁAŚCIWOŚCI BADAŃ NAUKOWYCH BEZPIECZEŃSTWA    153
  6.1. Cechy i funkcje badań bezpieczeństwa    156
  6.2. Obiekt i przedmiot badań bezpieczeństwa    166
  6.3. Poznanie bezpieczeństwa    169
  7. METODY BADAŃ W NAUKACH O BEZPIECZEŃSTWIE    183
  7.1. Zarys sytuacji problemowej    186
  7.2. Metody badań    189
  7.3. Stosowanie metod badawczych w naukach
  o bezpieczeństwie    195
  8. EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA WOBEC TEORII
  I PRAKTYKI KSZTAŁCENIA    207
  8.1. Pojęcie i obszar znaczeniowy edukacji dla bezpieczeństwa    211
  8.2. Interdyscyplinarny charakter edukacji dla bezpieczeństwa     219
  8.3. Kulturowo-społeczne uwarunkowania edukacji dla
  bezpieczeństwa     232
  9. DYDAKTYKA EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA    245
  9.1. Pojęcie, przedmiot i zadania dydaktyki edukacji
  dla bezpieczeństwa    248
  9.2. Proces kształcenia i jego uwarunkowania    255
  9.3. Teorie kształcenia w edukacji dla bezpieczeństwa    263
  9.4. Formy kształcenia na zajęciach edukacji dla bezpieczeństwa    275
  9.5. Metody nauczania na zajęciach z edukacji
  dla bezpieczeństwa     279
  10. PISARSTWO NAUKOWE W BADANIACH BEZPIECZEŃSTWA    285
  10.1. Zadania i zasady pisarstwa naukowego     287
  10.2. Rodzaje pisarstwa naukowego    290
  10.3. Język pracy naukowej    292
  10.4. Zagadnienia terminologii naukowej    293
  10.5. Styl pisarstwa naukowego    294
  10.6. Struktura pracy naukowej    297
  10.7. Gatunki stylu naukowego    301
  ZAKOŃCZENIE    303
  BIBLIOGRAFIA    305
RozwińZwiń