Sztuczna inteligencja we współczesnych organizacjach

Jak autonomiczne systemy mogą wpływać na firmy, modele biznesowe i rynki?

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,10  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 41,40 zł  


62,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Inteligentne, autonomiczne i samouczące się systemy są z jednej strony przedmiotem zaawansowanych badań, z drugiej zaczynają znajdować zastosowania w biznesie. Oparte głównie o metody tzw. nauczania ze wzmocnieniem (ang. Reinforcement Learning, RL) są fundamentem nie tylko Przemysłu 4.0, ale też współczesnych rynków finansowych czy marketingu internetowego.


Istnieje coraz więcej udanych wdrożeń takich systemów, ale wciąż niewiele z nich zapewnia rzeczywistą wartość biznesową. Zrozumienie podstaw ich działania oraz sposobów, na jakie mogą generować wartość, pomoże nie tylko wspierać już realizowane inicjatywy sztucznej inteligencji, ale także projektować nowe tak, by zwiększać przewagę konkurencyjną.


Głównym celem publikacji jest przedstawienie tych nowoczesnych i wyrafinowanych metod menedżerom i ekspertom z zakresu zarządzania. Autor, na podstawie dogłębnych badań ponad 100 projektów, przedstawia podstawowe zasady leżące u podstaw systemów autonomicznych, ich zastosowania w różnych branżach, wpływ na modele generowania wartości, firmy oraz rynki.


Książka pomoże liderom w racjonalnym sformułowaniu uzasadnienia biznesowego dla samouczących się produktów czy usług, decydentom i inwestorom w ocenie potencjału biznesowego nowych autonomicznych projektów, a przedstawiciele środowisk naukowych znajdą w niej inspirację do przyszłych badań.


Publikacja podejmuje ważną tematykę zastosowań sztucznej inteligencji w zarządzaniu. Obszar ten nie doczekał się jeszcze w Polsce zwartych opracowań adresowanych do menedżerów i studentów. Praca może wypełnić tę lukę informacyjną na rynku polskim.


Prof. dr hab. Jerzy Korczak


Rok wydania2021
Liczba stron198
KategoriaE-biznes
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21716-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    7
  NOTA BIBLIOGRAFICZNA     10
  UCZENIE MASZYNOWE     11
  Podstawowe pojęcia i koncepcje    12
    Inteligencja maszyn     12
    Uczenie maszynowe a programowanie     16
    Metody nauczania maszynowego     18
  Nauczanie ze wzmocnieniem jako fundament systemów autonomicznych     27
    Agent, jego otoczenie, działania, obserwacje i nagrody     27
    Uczenie się przez interakcje    31
    Kluczowe metody i algorytmy nauczania ze wzmocnieniem     37
    Wyzwania     45
  Samouczące się, autonomiczne systemy we współczesnym świecie     46
  Podsumowanie     49
  WPŁYW SYSTEMÓW AUTONOMICZNYCH NA TECHNOLOGIE, PROCESY I BRANŻE     51
  Technologie leżące u podstaw systemów autonomicznych    52
    Wprowadzenie     52
    Zmysły, percepcja i świadomość sytuacyjna     52
    Komunikacja     58
    Trenowanie, uczenie się i symulacje     60
    Cyberbezpieczeństwo     61
    Zarządzanie flotą    62
    Platformy do tworzenia kompleksowych rozwiązań     64
  Zastosowania systemów samouczących się w kluczowych procesach biznesowych     65
    Zarządzanie aktywami    65
    Produkcja     69
    Logistyka    72
    Marketing i sprzedaż     78
    Technologie informatyczne i komunikacyjne     84
    Podsumowanie     86
  Potencjalny wpływ na branże     87
    Produkcja, budownictwo i branża samochodowa     88
    Transport     92
    Rolnictwo     96
    Sektor wydobywczy i energetyczny     97
    Marketing     99
    Handel detaliczny    102
    Ubezpieczenia, usługi finansowe i bankowość    105
    Opieka zdrowotna     109
    Sektor publiczny     113
    Podsumowanie    115
  AUTONOMICZNE, SAMOUCZĄCE SIĘ SYSTEMY W GENEROWANIU WARTOŚCI    117
  Praktyczne aspekty i dobre praktyki wdrożeń systemów autonomicznych    118
    Inicjacja     118
    Wdrożenie    125
    Utrwalenie zmiany     132
  Korzyści z wdrożeń systemów inteligentnych     133
    Generowanie przychodów    134
    Redukcja kosztów     138
    Minimalizacja ryzyka     149
  Model generowania wartości     154
    Generowanie wartości przez systemy SI    154
    AiR Management: metoda projektowania uzasadnienia biznesowego oraz strategii wdrożeń systemów autonomicznych    156
  TRENDY ROZWOJU     167
  Możliwy wpływ technologii autonomicznych na organizacje, rynki i ludzi    168
    Rozproszona SI    168
    Sieci poznawcze    172
    Nowe kompetencje     176
    Wpływ SI na rolę człowieka w organizacji     177
  Horyzonty badań i inspiracje na przyszłość     179
    Badania podstawowe     180
    Badania stosowane     184
    Zarządzanie i nauki o społeczeństwie     186
  PODSUMOWANIE     187
  ZAŁĄCZNIK    188
  BIBLIOGRAFIA     193
RozwińZwiń