E-turystyka

Ekonomiczne problemy implementacji technologii cyfrowych w sektorze turystycznym.

2 oceny

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,70  31,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,7031,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja jest owocem badań autora prowadzonych w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w turystyce oraz współpracy z licznymi przedsiębiorstwami świadczącymi usługi informatyczne dla sektora turystycznego. Omówiono w niej:
- wpływ oraz główne problemy zastosowania technologii informatycznych w działalności przedsiębiorstw,
- historię rozwiązań informatycznych w sektorze lotniczym na przykładzie ewolucji systemów rezerwacyjnych,
- historię zastosowań rozwiązań informatycznych w sektorze hotelarskim oraz touroperatorów,
- rewolucję internetową z połowy lat 90. XX wieku, która miała wpływ na rozwój sektora turystycznego,
- problemy związane z implementacją rozwiązań informatycznych w sektorze publicznym (e-partnership, budowa systemów informacji turystycznej)
- przyszłość zastosowań technik informatycznych w sektorze turystycznym (technologie mobilne, wirtualna rzeczywistość).


W książce zamieszczono studia przypadków, które są przykładami badań naukowych w zakresie e-turystyki prowadzonych na całym świecie.
Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych problematyką zastosowań ICT w sektorze turystycznym, a w szczególności dla praktyków życia gospodarczego, pracowników administracji publicznej, pracowników naukowych oraz studentów kierunków związanych z turystyką.


Dr Adam Pawlicz – doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Zarządzania Turystyką na Uniwersytecie Szczecińskim


Liczba stron160
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20655-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Studia przypadków     9
  WSTĘP     11
  
  ROZDZIAŁ 1. NOWE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W SEKTORZE TURY STYCZNYM – PRZEDMIOT
  I METODOLOGIA BADAŃ     15
  1.1. Wpływ technologii informacyjnych na proces wymiany na rynku     15
  1.1.1. Wprowadzenie     15
  1.1.2. Społeczeństwo informacyjne     17
  1.1.3. ICT na poziomie organizacji     18
  1.2. Rynek usług turystycznych     22
  1.3. Teoretyczne podstawy e-turystyki     29
  1.3.1. Pojęcie e-turystyki     29
  1.3.2. Miejsce e-turystyki w badaniach naukowych     31
  
  ROZDZIAŁ 2. ROZWÓJ GLOBALNYCH SYSTEMÓW DYSTRYBUCJI DO ROKU 1995     36
  2.1. Sektor lotniczy przed wprowadzeniem CRS     36
  2.2. Powstanie SABRE     40
  2.3. Projekty wspólnego systemu rezerwacyjnego     41
  2.4. Włączenie agentów turystycznych do elektronicznych kanałów dystrybucji     42
  2.5. Deregulacja rynku lotniczego     43
  2.6. Regulacje CRS     48
  2.7. Globalne systemy dystrybucji     49
  2.8. Trendy na rynku GDS w latach 90     50
  
  ROZDZIAŁ 3. ROZWÓJ E-TURYSTYKI W HOTELARSTWIE DO ROKU 1995     55
  3.1. Wewnętrzne systemy wspierające zarządzanie hotelami     55
  3.2. Pierwsze CRS w hotelarstwie     56
  3.3. Mariaż systemów hotelowych z GDS     58
  3.4. Przedsiębiorstwa typu switch     60
  3.5. Wykorzystanie GDS oraz hotelowych CRS w małych hotelach    61
  3.6. E-touroperatorzy     63
  
  ROZDZIAŁ 4. REWOLUCJA INTERNETOWA NA RYNKU TURYSTYCZNYM     65
  4.1. Wpływ internetu na proces wymiany     65
  4.2. Internet a popyt turystyczny     68
  4.2.1. Proliferacja internetu     68
  4.2.2. Turystyka biznesowa i turystyka wypoczynkowa     73
  4.2.3. Motywy korzystania z internetu jako kanału dystrybucji usług turystycznych     75
  4.3. Internet a podaż turystyczna     78
  4.3.1. Stopień wykorzystania internetu w przedsiębiorstwach     78
  4.3.2. Czynniki determinujące stosowanie internetu w przedsiębiorstwach turystycznych     81
  4.4. Wpływ internetu na rynek turystyczny     93
  4.4.1. Dysintermediacja     93
  4.4.2. Reintermediacja     97
  
  ROZDZIAŁ 5. WYKORZYSTA NIE ICT W SYSTEMACH INFORMACJI TURYSTYCZNEJ     101
  5.1. Problemy implementacji ICT w sektorze publicznym     101
  5.2. Koncepcja DMS     104
  5.3. Informacja turystyczna     107
  
  ROZDZIAŁ 6. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W SEKTORZ E-TURYSTYCZNYM     116
  6.1. Technologie mobilne     117
  6.2. Wirtualna rzeczywistość     122
  6.2.1. Pojęcie wirtualnej rzeczywistości     122
  6.2.2. Przyszłość rozwiązań WR     123
  6.2.3. Potencjalne wykorzystanie WR w sektorze turystycznym     123
  6.2.4. WR jako potencjalny substytut turystyki     124
  
  BIBLIOGRAFIA     127
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia