Modele biznesu w Internecie

Modele biznesu w Internecie

Teoria i studia przypadków polskich firm

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

24,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jedyna na rynku publikacja przedstawiająca modele biznesu w internecie na przykładzie konkretnych firm. Analizie poddane zostały różne przedsiębiorstwa, od startupów po koncerny z przeróżnych branż, m.in. platforma aukcyjna, forum publicystów, platforma łącząca konsumentów i twórców z branży mody i designu. Omówione zostały rozwiązania wykorzystane m.in. przez Allegro, Bank Pomysłów BZ WBK, www.Salon24, www.NaTemat.pl, Ringier Axel Springer Polska, Gremi Business Comunication, Agorę.

W książce pokazane zostały zależności między modelem biznesu a przewagą konkurencyjną oraz wpływ uwarunkowań produkcji i kosztów transakcyjnych w gospodarce cyfrowej na strategie firm. O unikalności pozycji świadczy to, że przedstawione podejścia do analizy modeli biznesu są w Polsce mało znane, a platformy wielostronne słabo opisane w literaturze.

Książka stanowi bogate źródło wiedzy dla menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za zarządzanie firmami w zakresie uwzględnienia internetu w ich modelach biznesowych. Jest też niezbędnym podręcznikiem dla studentów, doktorantów i kadry akademickiej zajmującej się e-biznesem, marketingiem i zarządzaniem oraz słuchaczy podyplomowych studiów na kierunkach e-biznes i marketing internetowy.


Liczba stron218
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18022-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Preliminaria    9
  Rozdział 1. Model biznesu z perspektywy ogólnej teorii systemów (Tymoteusz Doligalski)    13
  1.1. Wstęp    13
  1.2. Istota teorii systemów i podejścia systemowego    14
  1.3. Pojęcie systemu    16
  1.4. Właściwości firm jako systemów    17
  1.5. Pojęcie modelu biznesu    20
  1.6. Model biznesu a strategia    23
  1.7. Podsumowanie    27
  Rozdział 2. Przewaga konkurencyjna a modele biznesu (Ewa Wielgórska)    29
  2.1. Przewaga konkurencyjna – czym jest i dlaczego jest istotna?    29
  2.2. Ocena przewagi konkurencyjnej    31
  2.2.1. Uwagi ogólne    31
  2.2.2. Osiąganie przewagi konkurencyjnej na poziomie firmy    31
  2.2.3. Osiąganie przewagi konkurencyjnej we współpracy z innymi firmami    36
  2.2.4. Uwarunkowania konkurowania wynikające z otoczenia    38
  2.3. Trwałość przewagi konkurencyjnej    40
  2.4. Podsumowanie    42
  Rozdział 3. Ekonomiczne uwarunkowania modeli biznesu w internecie (Grzegorz Sobiecki)    43
  3.1. Wstęp    43
  3.2. Uwarunkowania produkcji w gospodarce internetowej    46
  3.2.1. Dobra materialne    46
  3.2.2. Dobra cyfrowe    47
  3.2.3. Cyfrowe dobra publiczne, prywatne, klubowe i wspólne w internecie    48
  3.2.4. Ewolucja modelu produkcyjnego    50
  3.2.5. Korzyści skali i zakresu    55
  3.2.6. Efekty zewnętrzne, efekty sieciowe i teoria platform    56
  3.2.7. Indywidualizacja produkcji i efekt długiego ogona    60
  3.2.8. Prosumeryzacja    62
  3.2.9. Ceny    63
  3.3. Uwarunkowania wynikające z kosztów transakcyjnych na rynkach wirtualnych    70
  3.3.1. Uwagi ogólne    70
  3.3.2. Rynki wirtualne    70
  3.3.3. Koszty transakcyjne    71
  3.3.4. Transparentność rynków i asymetria informacji    74
  3.3.5. Rynki a formy konkurencji    76
  3.4. Podsumowanie    85
  Rozdział 4. Podejścia do analizy modeli biznesu (Tymoteusz Doligalski)    87
  4.1. Wstęp    87
  4.2. Analiza dynamiki systemowej    88
  4.3. Model delta. Podejście Haxa i Wilde’a II    95
  4.4. Model Amita i Zotta    98
  4.5. Szablon Osterwaldera i Pigneura    102
  4.6. Podsumowanie    107
  Rozdział 5. Model biznesu firm mediowych w Polsce. Perspektywa sprzężeń (Ewa Wielgórska)    109
  5.1. Wstęp    109
  5.2. Branża mediowa – wyzwania    110
  5.3. Model biznesu firm w branży mediowej    111
  5.3.1. Uwagi ogólne    111
  5.3.2. Wartość dla czytelników    111
  5.3.3. Wartość dla reklamodawców    114
  5.3.4. Przychody firmy    115
  5.3.5. Kapitał ludzki    115
  5.4. Sprzężenia zwrotne w modelu biznesu sektora medialnego    116
  5.4.1. Korzystne sprzężenia zwrotne    116
  5.4.2. Niekorzystne sprzężenia zwrotne    116
  5.5. Modele biznesu wybranych firm sektora mediowego w Polsce    118
  5.5.1. Ringier Axel Springer Polska (RASP)    118
  5.5.2. Gremi Business Communication (dawniej Presspublica)    120
  5.5.3. Agora    121
  5.6. Uwarunkowania konkurowania w branży mediowej    123
  5.7. Podsumowanie    125
  Rozdział 6. Model biznesu serwisu aukcyjnego i grupy Allegro (Mateusz Witek)    127
  6.1. Wstęp    127
  6.2. Analiza modelu biznesu serwisu aukcyjnego Allegro.pl    128
  6.3. Analiza modelu biznesu Grupy Allegro    136
  6.4. Podsumowanie    144
  Rozdział 7. Innowacje popytowe w modelu biznesu na przykładzie banku pomysłów BZ WBK (Wojciech Pander)    147
  7.1. Wstęp    147
  7.2. Przykłady wykorzystania innowacji popytowych i angażowania społeczności klientów    149
  7.3. Analiza przypadku Banku Pomysłów    150
  7.4. Dwa spojrzenia – korzyści dla banku i klientów    153
  7.5. Konsekwencje wdrożenia Banku Pomysłów    155
  7.6. Bank Pomysłów według modelu Amita i Zotta    156
  7.6.1. Efektywność    156
  7.6.2. Komplementarność    157
  7.6.3. Uwięzienie klienta    158
  7.6.4. Nowość    158
  7.7. Podsumowanie    159
  Rozdział 8. Media społecznościowe w modelach biznesu startupów internetowych na rynku mody (Monika Bartoszek, Dawid Pacha)    161
  8.1. Zmiana modelu biznesu na rynku mody w skutek popularyzacji mediów społecznościowych    161
  8.2. Sektor startupów modowych wykorzystujących media społecznościowe .    164
  8.3. Modele biznesu wybranych startupów działających na rynku mody    166
  8.3.1. Uwagi ogólne    166
  3.3.2. SHOWROOM jako przykład platformy wielostronnej    167
  8.3.3. Fun In Design jako przykład współtworzenia wartości z klientem    172
  8.3.4. Odkrywanie produktu w serwisach bazujących na social curation    174
  8.4. Podsumowanie    175
  Rozdział 9. Konflikt społeczny w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa – analiza modelu biznesu serwisu internetowego Salon24.pl (Grzegorz Guździoł)    177
  9.1. Wstęp    177
  9.2. Konflikt społeczny w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa    178
  9.3. Zarządzanie konfliktem społecznym w procesie kreowania wartości    182
  9.4. Charakterystyka serwisu Salon24    183
  9.4.1. Uwagi ogólne    183
  9.4.2. Struktura serwisu    184
  9.4.3. Opiniotwórczość i wizerunek serwisu Salon24    185
  8 9.4.4. Wskaźniki efektywności serwisu    186
  9.4.5. Ogólne założenia modelu biznesu serwisu Salon24    188
  9.5. Analiza modelu biznesu Salonu24 w ujęciu Alexandra Osterwaldera i Asha Mauryi    189
  9.5.1. Uwagi ogólne    189
  9.5.2. Segmenty klientów    190
  9.5.3. Problem    192
  9.5.4. Rozwiązanie    193
  9.5.5. Propozycja wartości    193
  9.5.6. Kanały    195
  9.5.7. Relacje z klientami    195
  9.5.8. Strumień przychodów    196
  9.5.9. Struktura kosztów    197
  9.6. Analiza roli konfliktu w funkcjonowaniu serwisu na przykładzie Salonu24    198
  9.7. Podsumowanie    201
  Zakończenie    203
  Bibliografia    207
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia