Współczesne media - gatunki w mediach. Tom 2. Gatunki w mediach elektronicznych

Współczesne media - gatunki w mediach. Tom 2. Gatunki w mediach elektronicznych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

50,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 50,40 zł  


50,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza książka jest ósmą z serii „Współczesne media”. [...] Trzon publikacji stanowią teksty wygłoszone podczas konferencji „Współczesne media – gatunki w mediach” zorganizowanej w kwietniu 2016 roku przez Zakład Dziennikarstwa Wydziału Politologii z okazji Jubileuszu XL-lecia pracy naukowej Profesor Marii Wojtak. [...] Zarówno konferencja, jak i publikacja powstała na jej bazie zostały przez nas pomyślane jako formy uczczenia Jubileuszu wybitnej badaczki języka mediów, której prace są ważnym punktem odniesienia dla środowiska badaczy gatunków, w tym także gatunków medialnych. (Szczególny charakter tej publikacji sygnalizuje jej podtytuł: Prace dedykowane Profesor Marii Wojtak).
Ze Wstępu Iwona Hofman, Danuta Kępa-Figura


Rok wydania2017
Liczba stron424
KategoriaPolitologia
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-969-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I. GATUNKI W RADIU     9
  Barbara Boniecka Sylwiczność gatunkowa w radiowych audycjach dla dzieci i młodzieży     11
  Grażyna Stachyra Radiowy phone-in jako forma gatunkotwórcza     35
  Paulina Czarnek-Wnuk Rozrywka w radiowych formach gatunkotwórczych na przykładzie game show     55
  Małgorzata Rzeszutko-Iwan Wywiad czy… przesłuchanie, rozmowa, konwersacja, gadanie? – o strukturze pytań w wybranych wywiadach radiowych     69
  Joanna Bachura-Wojtasik Apetyt na życie. Rozważania o fikcji i prawdzie w dokumencie radiowym     81
  Natalia Kowalska Sztuka opowiadania prawdziwych historii. Audycje radiowe typu feature     95
  II. GATUNKI W TELEWIZJI     105
  Andrzej Kozieł, Joanna Szylko-Kwas Analiza gatunkowo-formatowa tygodniowych ramówek TVP 1, Polsat i TVN     107
  Monika Grzelka, Agnieszka Kula Współczesny news telewizyjny – o dwóch kolejnych strategiach gry w informowanie. Bezstronność i wiarygodność     121
  Marcin Sanakiewicz Performans: hipergatunek czy antygatunek? Informacja w polityce medialnej współczesnej telewizji     133
  Beata Grochala Wzorce alternacyjne telewizyjnej transmisji sportowej     147
  Wioletta Kochmańska Telewizyjna relacja meczów siatkówki i jej konstytutywne cechy – przyczynek do opisu gatunku (na materiale transmisji przez Telewizje Polsat Spółka z o.o.)    163
  Małgorzata Gruchoła Charakterystyka wątków skandalizujących w telewizyjnych programach reality show     181
  Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz Od docu-soap do virali – o konwergencji medialnej i recepcji przekazów telewizyjnych w środowisku młodzieży (na przykładzie telenoweli paradokumentalnej „Szkoła”)     199
  Łukasz Jędrzejski Gatunki dziennikarskie w Polskiej Kronice Filmowej     217
  III. GATUNKI W NOWYCH MEDIACH     233
  Małgorzata Nowak Genologicznie o witrynie WWW     235
  Alina Naruszewicz-Duchlińska Kilka refleksji na temat memów internetowych     251
  Magdalena Steciąg Memy Marty Frej: hybryda medialna w publicystyce feministycznej     265
  Katarzyna Jachimowska, Beata Kacperska Tweet jako najnowsza forma komentarza sportowego     277
  Ignacy S. Fiut Wywiad w dominacji biasu hipertekstowego. Na przykładzie portalu Onet.pl     297
  Paweł Urbaniak Interaktywność i multimedialność we współczesnych formach reportażowych     309
  Mariusz Rutkowski Niemiec płakał, jak sprzedawał… O konwencjonalizacji gatunkowej internetowych ogłoszeń motoryzacyjnych     321
  Iza Matusiak-Kempa „Doniesienia osobiste” w perspektywie aksjologicznej. Od pragmatyzmu do hedonizmu     337
  Katarzyna Sobstyl To jest Bond – nie James, ale szczeniak. Internetowe ogłoszenia adopcyjne zwierząt jako przykład tekstu użytkowego     349
  Paulina Sieradzka Poszukiwania genologiczne na przykładzie wybranych filmików na kanale AVON MAKE-UP TV     359
  Monika Wasilonek Nowoczesna sztuka multimedialna w przestrzeni publicznej: nowa jakość w sztuce czy ewolucja reklamy     369
  IV. SWIADOMOSC GENOLOGICZNA ODBIORCÓW MEDIÓW     385
  Anna Granat Odzwierciedlenie recepcji gatunków dziennikarskich w zachowaniach językowych dzieci w wieku przedszkolnym     387
  Magdalena Trysińska Szkolne problemy z genologia. Mit i legenda we współczesnych mediach i świadomości uczniów     409
RozwińZwiń