Aksjologia w kształceniu pedagogów

-24%

Aksjologia w kształceniu pedagogów

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,88  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 38,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,32 zł  


28,88

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ze względu na fakt sytuowania się podstaw edukacji, także pedagogów w filozofii człowieka i aksjologii, celem książki jest ukazanie miejsca, rangi i roli tej drugiej w kształceniu pedagogów na poziomie wyższym.
Przedmiotem rozważań poszczególnych Autorów są proces i efekty edukacji aksjologicznej, takie jak kompetencje aksjologiczne, świadomość i wrażliwość aksjologiczna oraz możliwie konsekwentna postawa aksjologiczna, w tym wiedza o wartościach z rozpoznawaniem aksjologicznych przesłanek działań własnych i cudzych oraz wiedza o funkcjonujących orientacjach aksjologicznych.
Książka oddaje pewien wymiar stanu badań nad aksjologią w pedagogice. Składa się z czterech części. Pierwsza dotyczy obecności aksjologii w studiach pedagogicznych – potrzeby rekonstrukcji aksjologii, takich aspektów w Procesie Bolońskim, który wyznacza standardy w kształceniu wyższym w ramach UE, niektórych aspektów kształcenia aksjologicznego oraz porządkującej i integrującej roli wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym. Druga część skupia się na wartościach tego procesu. Część trzecia dotyczy kulturowych funkcji edukacji aksjologicznej. Część czwarta odsłania niektóre aspekty wspólnego świata wartości studentów i nauczycieli akademickich.


Rok wydania2008
Liczba stron334
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-743-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Część I
  
  Aksjologia a studia pedagogiczne
  
  Katarzyna Olbrycht
  Aksjologiczne wymiary kształcenia pedagogów
  Maria Czerepaniak-Walczak
  Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki
  i cele w kontekście akademickiego kształcenia pedagogów
  Józef Półturzycki
  Potrzeba rekonstrukcji aksjologii
  w pedagogicznych studiach akademickich
  Stanisław Palka
  Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki
  w uniwersyteckim procesie dydaktycznym
  Janina Kostkiewicz
  Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca
  przebieg studiów pedagogicznych
  
  Część II
  
  Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym
  
  Janina Kostkiewicz
  Filozofia człowieka - filozofii a edukacji – rozwój moralny studenta
  Danuta Skulicz
  Aksjologiczny wymiar celów kształcenia pedagogów
  Danuta Waloszek
  Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli.
  Ogólne założenie i wnioski
  Katarzyna Wrońska
  Edukacja aksjologiczna pedagogów
  a problem przekazu wartości w wychowaniu
  Dorota Pauluk
  Stymulowanie rozwoju moralnego pedagogów
  – kontekst pedagogiczno-psychologiczny
  Ewa Ryś
  Rozwoj emocjonalny jako zagubiona kategoria
  edukacji aksjologicznej szkoły wyższej
  
  Część III
  
  Edukacja aksjologiczna – kultura w edukacji
  
  Małgorzata Partyka
  Afi rmacja osoby jako podstawa
  edukacji aksjologicznej w szkole wyższej
  Ewa Augustyniak
  Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania
  Justyna Truskolaska, Magdalena Łuka
  Pedagogika zabawy – nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej
  ks. Marek Studenski
  Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście
  czekających ich zadań dydaktyczno-wychowawczych w polskiej szkole
  Jan Samek
  Zajęcia terenowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach
  jako specyficzna forma nauczania aksjologii
  Joanna Torowska
  Dziedzictwo kulturowe jako wartość.
  Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej
RozwińZwiń