INNE EBOOKI AUTORA
-24%
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Ze względu na fakt sytuowania się podstaw edukacji, także pedagogów w filozofii człowieka i aksjologii, celem książki jest ukazanie miejsca, rangi i roli tej drugiej w kształceniu pedagogów na poziomie wyższym.
Przedmiotem rozważań poszczególnych Autorów są proces i efekty edukacji aksjologicznej, takie jak kompetencje aksjologiczne, świadomość i wrażliwość aksjologiczna oraz możliwie konsekwentna postawa aksjologiczna, w tym wiedza o wartościach z rozpoznawaniem aksjologicznych przesłanek działań własnych i cudzych oraz wiedza o funkcjonujących orientacjach aksjologicznych.
Książka oddaje pewien wymiar stanu badań nad aksjologią w pedagogice. Składa się z czterech części. Pierwsza dotyczy obecności aksjologii w studiach pedagogicznych – potrzeby rekonstrukcji aksjologii, takich aspektów w Procesie Bolońskim, który wyznacza standardy w kształceniu wyższym w ramach UE, niektórych aspektów kształcenia aksjologicznego oraz porządkującej i integrującej roli wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym. Druga część skupia się na wartościach tego procesu. Część trzecia dotyczy kulturowych funkcji edukacji aksjologicznej. Część czwarta odsłania niektóre aspekty wspólnego świata wartości studentów i nauczycieli akademickich.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 334 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-743-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Część I | |
Aksjologia a studia pedagogiczne | |
Katarzyna Olbrycht | |
Aksjologiczne wymiary kształcenia pedagogów | |
Maria Czerepaniak-Walczak | |
Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki | |
i cele w kontekście akademickiego kształcenia pedagogów | |
Józef Półturzycki | |
Potrzeba rekonstrukcji aksjologii | |
w pedagogicznych studiach akademickich | |
Stanisław Palka | |
Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki | |
w uniwersyteckim procesie dydaktycznym | |
Janina Kostkiewicz | |
Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca | |
przebieg studiów pedagogicznych | |
Część II | |
Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym | |
Janina Kostkiewicz | |
Filozofia człowieka - filozofii a edukacji – rozwój moralny studenta | |
Danuta Skulicz | |
Aksjologiczny wymiar celów kształcenia pedagogów | |
Danuta Waloszek | |
Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli. | |
Ogólne założenie i wnioski | |
Katarzyna Wrońska | |
Edukacja aksjologiczna pedagogów | |
a problem przekazu wartości w wychowaniu | |
Dorota Pauluk | |
Stymulowanie rozwoju moralnego pedagogów | |
– kontekst pedagogiczno-psychologiczny | |
Ewa Ryś | |
Rozwoj emocjonalny jako zagubiona kategoria | |
edukacji aksjologicznej szkoły wyższej | |
Część III | |
Edukacja aksjologiczna – kultura w edukacji | |
Małgorzata Partyka | |
Afi rmacja osoby jako podstawa | |
edukacji aksjologicznej w szkole wyższej | |
Ewa Augustyniak | |
Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania | |
Justyna Truskolaska, Magdalena Łuka | |
Pedagogika zabawy – nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej | |
ks. Marek Studenski | |
Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście | |
czekających ich zadań dydaktyczno-wychowawczych w polskiej szkole | |
Jan Samek | |
Zajęcia terenowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach | |
jako specyficzna forma nauczania aksjologii | |
Joanna Torowska | |
Dziedzictwo kulturowe jako wartość. | |
Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej | |