AutoCAD 2019 / LT 2019 / Web / Mobile+

Kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

129,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 64,50 zł  


129,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik zawiera kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D/3D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży i o dowolnym stopniu złożoności, za pomocą programów: AutoCAD 2019 lub AutoCAD LT 2019 (tylko 2D) i wersji mobilnej AutoCAD Web/Mobile oraz nowszych, w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Umożliwia przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego Autodesk Certified Professional: AutoCAD.


Materiały dodatkowe dostępne na: https://it.pwn.pl/Artykuly/AutoCAD-2019-LT2019-360


Rok wydania2018
Liczba stron1086
KategoriaZastosowania informatyki
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19994-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Koncepcja i zawartość podręcznika    25
    1.1. Zawartość programowa    26
    1.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia    27
    1.3. Dodatkowe źródła informacji    27
      1.3.1. Literatura drukowana    27
      1.3.2. Blog    27
      1.3.3. Kanał YouTube    28
    1.4. Przeznaczenie    29
    1.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths)    29
      1.5.1. AutoCAD/AutoCAD LT. Podstawy projektowania 2D (Fundamentals)    29
      1.5.2. AutoCAD/AutoCAD LT. Podstawowy kurs projektowania 2D (Essentials)    30
        1.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego    30
        1.5.2.2. Po kursie „Podstawy projektowania 2D (Fundamentals)”    31
      1.5.3. AutoCAD/AutoCAD LT. Kurs projektowania 2D (Essentials & Beyond the Basics)    31
      1.5.4. AutoCAD. Kurs projektowania parametrycznego 2D    32
      1.5.5. AutoCAD. Podstawowy kurs projektowania 3D (3D Essentials)    32
      1.5.6. AutoCAD Web/Mobile. Kurs projektowania    32
      1.5.7. AutoCAD. Kurs przygotowawczy do egzaminu Autodesk Certified Professional: AutoCAD    33
      1.5.8. Metody skutecznego zdawania egzaminu Autodesk Certified Professional: AutoCAD    33
  2. Zastosowane oznaczenia    34
    2.1. Oznaczenia podstawowe    34
    2.2. Sposoby wydawania poleceń    35
      2.2.1. Wstążka    35
      2.2.2. Menu aplikacji    37
      2.2.3. Pasek szybkiego dostępu i menu rozwijane    38
      2.2.4. Pasek nawigacji    39
      2.2.5. Menu kursora    40
      2.2.6. Wiersz poleceń i nazwy poleceń    41
      2.2.7. Inne operacje    43
    2.3. Formatowanie dialogu w wierszu poleceń    43
      2.3.1. Wskazówki metodyczne    45
    2.4. Instrukcje do ćwiczeń    46
      2.4.1. Dane wyjściowe do ćwiczeń    47
      2.4.2. Polecenia ćwiczeń i rozwiązania    48
    2.5. Narzędzia niedostępne w wersji LT    49
  
  CZĘŚĆ I. NIEPARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D    51
  3. Podstawy środowiska AutoCAD    53
    3.1. Techniki pracy za pomocą myszy    53
    3.2. Uruchamianie programu    55
    3.3. Podstawowe elementy okna programu    58
      3.3.1. Rozszerzone etykiety narzędzi    60
      3.3.2. Operacje wykonywane za pomocą wstążki    61
        3.3.2.1. Podsumowanie    63
      3.3.3. Przełączniki i przyciski na Pasku stanu    64
        3.3.3.1. Wyświetlanie przełączników i przycisków na pasku    64
        3.3.3.2. Przełączanie przełączników    65
      3.3.4. Karta modelu i karty arkuszy (układów)    67
    3.4. Metody wydawania poleceń    68
    3.5. Wydawanie polecenia za pomocą panelu wstążki    68
      3.5.1. Ćwiczenia    68
    3.6. Podstawowe kształty kursora    70
      3.6.1. Kursor graficzny    71
      3.6.2. Wskaźnik zbioru wskazań    71
      3.6.3. Kursor graficzny ze wskaźnikiem zbioru wskazań    72
    3.7. Cofanie i ponawianie polecenia – ćwiczenia    72
    3.8. Wyszukiwanie polecenia za pomocą Menu aplikacji    73
      3.8.1. Ćwiczenia    74
    3.9. Wydawanie polecenia za pomocą klawiatury    75
      3.9.1. Okno poleceń i wiersz poleceń    76
      3.9.2. Dodatkowe funkcje wiersza poleceń    78
        3.9.2.1. Autouzupełnianie (Autocomplete)    78
      3.9.3. Autokorekta, synonimy, rozpoznawanie obiektów, wyszukiwanie    79
      3.9.4. Rysowanie odcinków za pomocą klawiatury – ćwiczenia    79
    3.10. Opcje poleceń    81
      3.10.1. Opcja domyślna    83
      3.10.2. Pozostałe opcje    84
      3.10.3. Sposoby wybierania opcji poleceń    84
      3.10.4. Opcje polecenia linia (line)    85
      3.10.5. Przykłady opcji innych poleceń    86
      3.10.6. Ćwiczenia    87
    3.11. Przerywanie działania polecenia    87
    3.12. Powtarzanie poleceń    88
    3.13. Ćwiczenia    89
    3.14. System pomocy (Help)    89
      3.14.1. Wewnętrzna przeglądarka pomocy    90
      3.14.2. Uruchamianie systemu pomocy    91
        3.14.2.1. Pomoc w trybie oczekiwania na polecenie    92
        3.14.2.2. Pomoc w trakcie działania polecenia    92
    3.15. Wydawanie polecenia za pomocą Paska szybkiego dostępu    94
    3.16. Usuwanie obiektów – ćwiczenia    94
    3.17. Zapisywanie projektu w pamięci zewnętrznej    96
    3.18. Podstawowe typy plików    99
    3.19. Ponowny zapis projektu na dysku    99
    3.20. Zapisywanie kopii projektu na dysku    100
    3.21. Zamykanie okna projektu    101
    3.22. Otwieranie istniejącego projektu    102
      3.22.1. Pełne otwieranie pliku projektu    102
      3.22.2. Otwieranie pliku projektu w trybie tylko do odczytu    104
    3.23. Kończenie pracy    105
  4. Instalacja plików dodatkowych    107
  5. Wybrane operacje konfiguracyjne    110
    5.1. Przywrócenie ustawień domyślnych    110
    5.2. Ustawienia opcji wykorzystywane podczas kursu    113
      5.2.1. Profile użytkownika    114
      5.2.2. Tworzenie i uaktywnienie profilu    114
      5.2.3. Resetowanie profilu    116
      5.2.4. Karta Wyświetl (Display)    117
      5.2.5. Karta Otwórz i zapisz (Open and Save)    119
      5.2.6. Karta System    120
      5.2.7. Karta Parametry użytkownika (User Preferences)    121
      5.2.8. Karta Pomoce rysunkowe (Drafting)    123
      5.2.9. Karta Modelowanie 3D (3D Modeling)    125
      5.2.10. Karta Wybór (Selection)    126
      5.2.11. Rozmiar wskaźnika zbioru wskazań i kursora    130
      5.2.12. Okno poleceń    130
      5.2.13. Pasek nawigacji (Navigation Bar)    131
      5.2.14. Pasek szybkiego dostępu (Quick Access Toolbar)    132
        5.2.14.1. Modyfikacja paska szybkiego dostępu    133
      5.2.15. Karty i panele narzędzi    133
      5.2.16. Okna typu Paleta    135
      5.2.17. Obiekty na Pasku stanu    136
      5.2.18. Ustawienia rysunkowe Skok i siatka (Snap and Grid)    137
        5.2.18.1. Skok (snap)    138
        5.2.18.2. Siatka rysunkowa (Grid)    139
    5.3. Obszary robocze    141
      5.3.1. Ustawienia obszaru roboczego    141
      5.3.2. Definiowanie własnego obszaru roboczego    142
      5.3.3. Wybór obszaru roboczego    144
  6. Tworzenie nowego projektu    145
    6.1. Typowy algorytm tworzenia nowego projektu    147
    6.2. Ćwiczenia    147
      6.2.1. Tworzenie nowego projektu na podstawie szablonu    147
      6.2.2. Przegląd wybranych obiektów i ustawień szablonu    149
      6.2.3. Zapis utworzonego projektu w folderze roboczym kursu    150
  7. Podstawy zarządzania szablonami    152
    7.1. Typowy algorytm tworzenia szablonu    153
      7.1.1. Zapis projektu jako szablon – ćwiczenia    155
        7.1.1.1. Szablon-1    155
        7.1.1.2. Szablon-2    157
        7.1.1.3. AJ-ISO-A4    159
        7.1.1.4. Szablon----K    159
        7.1.1.5. Szablon-3D    159
    7.2. Tworzenie nowego projektu bezpośrednio po zapisie szablonu    160
      7.2.1. Ćwiczenia    161
      7.2.2. Przegląd wybranych obiektów i ustawień szablonu z rzutnią    162
  8. Współrzędne 2D    165
    8.1. Układy współrzędnych 2D    165
    8.2. Wprowadzanie współrzędnych 2D    166
    8.3. Współrzędne kartezjańskie 2D    167
      8.3.1. Współrzędne bezwzględne1    68
      8.3.2. Ćwiczenia    169
      8.3.3. Współrzędne względne    171
      8.3.4. Ćwiczenia    172
  9. Zadania kontrolne    175
  10. Śledzenie biegunowe i bezpośrednie wprowadzanie odległości    177
    10.1. Ćwiczenia    179
  11. Wymiary obiektów a podziałka rysunkowa    183
    11.1. Format jednostek    183
  12. Współrzędne biegunowe    186
    12.1. Ćwiczenia    187
  13. Zadania kontrolne    189
  14. Dynamiczne wprowadzanie danych    190
    14.1. Elementy trybu wprowadzania dynamicznego    191
    14.2. Konfiguracja trybu wprowadzania dynamicznego    193
    14.3. Wprowadzanie dynamiczne – ćwiczenia    194
    14.4. Weryfikacja długości i kątów – ćwiczeni    198
  15. Tworzenie obiektów podstawowych    200
    15.1. Odcinek (polecenie – linia)    201
      15.1.1. Opcje    201
      15.1.2. Tryb kontynuacji    202
      15.1.3. Ćwiczenia    202
    15.2. Okrąg    203
      15.2.1. Opcje    204
      15.2.2. Ćwiczenia    205
    15.3. Domyślne wartości wejściowe    209
    15.4. Elipsa    209
      15.4.1. Opcje    210
      15.4.2. Ćwiczenia    210
    15.5. Prosta    211
      15.5.1. Opcje    211
      15.5.2. Ćwiczenia    212
    15.6. Krzywe typu splajn    214
      15.6.1. Opcje    216
      15.6.2. Ćwiczenia    216
    15.7. Łuk    218
      15.7.1. Opcje220
      15.7.2. Tryb kontynuacji    220
      15.7.3. Ćwiczenia    221
        15.7.3.1. Opcje: Początek, środek    221
  16. Ćwiczenia projektowe    224
  17. Tworzenie obiektów złożonych    225
    17.1. Polilinia    225
      17.1.1. Opcje    226
      17.1.2. Tryb kontynuacji    227
      17.1.3. Ćwiczenia    227
      17.1.4. Sterowanie wypełnieniem    232
    17.2. Wielokąty    233
      17.2.1. Prostokąt    233
        17.2.1.1. Opcje    234
      17.2.2. Ćwiczenia    235
      17.2.3. Inne wielokąty    237
        17.2.3.1. Opcje    237
      17.2.4. Ćwiczenia    238
    17.3. Obiekty opisowe i standardowe    240
      17.3.1. Tworzenie obiektów opisowych    241
      17.3.2. Zmiana listy skal    241
      17.3.3. Aktualizacja obiektów opisowych    241
      17.3.4. Optymalizacja stosowania obiektów opisowych    242
        17.3.4.1. Wydruk w podziałce 1:1    242
        17.3.4.2. Wydruk w podziałce innej niż 1:1    243
    17.4. Obiekty tekstowe    244
      17.4.1. Styl tekstu    245
      17.4.2. Przegląd istniejących stylów tekstu    246
        17.4.2.1. Czcionki TrueType    247
        17.4.2.2. Czcionki typu SHX    248
        17.4.2.3. Wysokość tekstu w definicji stylu    249
        17.4.2.4. Dostępne style tekstu – podsumowanie    250
      17.4.3. Nazwy stylów tekstu    250
      17.4.4. Znaki specjalne    251
      17.4.5. Tworzenie wiersza tekstu – ćwiczenia    251
      17.4.6. Zmiana skali opisu istniejących obiektów – ćwiczenia    259
      17.4.7. Opcje tworzenia wiersza tekstu    264
      17.4.8. Tekst wielowierszowy    265
      17.4.9. Definiowanie stylu tekstu i tworzenie tekstu wielowierszowego – ćwiczenia    266
      17.4.10. Inne operacje wykonywane za pomocą edytora tekstu wielowierszowego    270
        17.4.10.1. Wybrane operacje formatowania akapitów, znaków oraz symbole i ułamki    271
        17.4.10.2. Pola tekstowe    271
        17.4.10.3. Opcje dopasowania (wyrównania) tekstu    272
    17.5. Tabele    273
      17.5.1. Styl tabeli    274
      17.5.2. Tworzenie tabeli    274
      17.5.3. Ćwiczenia    275
    17.6. Kreskowanie i wypełnienie    279
      17.6.1. Rodzaje kreskowania    280
      17.6.2. Definiowanie kreskowania    282
        17.6.2.1. Opcja domyślna – Wskaż punkty (Pick Points)    283
        17.6.2.2. Opcja Wybierz obiekty (Select Objects)    285
      17.6.3. Ćwiczenia    287
    17.7. Inne obiekty    289
  18. Narzędzia rysowania precyzyjnego    291
    18.1. Tryby lokalizacji    291
      18.1.1. Stałe tryby lokalizacji    293
      18.1.2. Chwilowy tryb lokalizacji    295
      18.1.3. Zestawienie trybów lokalizacji    296
  19. Ćwiczenia projektow    299
    19.1. Wprowadzenie    300
    19.2. Rysowanie trójkąta    300
    19.3. Rysowanie wysokości trójkąta    301
    19.4. Rysowanie okręgów stycznych    302
    19.5. Rysowanie pozostałych odcinków    304
    19.6. Rysowanie nietypowego okręgu    305
  20. Narzędzia rysowania precyzyjnego – śledzenie    308
    20.1. Tymczasowe punkty śledzenia    309
    20.2. Ćwiczenia    309
      20.2.1. Włączanie tymczasowego punktu śledzenia    310
      20.2.2. Wyłączanie tymczasowego punktu śledzenia    311
  21. Zadania kontrolne    314
  22. Sterowanie wyświetlaniem 2D    318
    22.1. Narzędzie ViewCube w modelu 2D    319
    22.2. Wyświetlanie siatki rysunkowej    319
    22.3. Uwagi ogólne    320
    22.4. Panoramowanie    320
    22.5. Ćwiczenia    321
    22.6. Operowanie powiększeniem    322
    22.7. Ćwiczenia    323
      22.7.1. Powiększenie w czasie rzeczywistym    323
      22.7.2. Okno    324
      22.7.3. Zoom i nowy fragment    325
      22.7.4. Zakres    326
      22.7.5. Wszystko i Okno    326
      22.7.6. Skala względna    327
      22.7.7. Poprzedni widok    328
      22.7.8. Okno i poprzedni    328
    22.8. Strategie sterowania wyświetlaniem    329
      22.8.1. Bez użycia rolki    329
      22.8.2. Z użyciem rolki    330
      22.8.3. Inne narzędzia sterowania wyświetlaniem    331
  23. Edycja obiektów    333
    23.1. Ogólna metoda edycji    334
    23.2. Zbiory wskazań (kolekcje)    336
      23.2.1. Wybieranie pojedynczego obiektu    336
        23.2.1.1. Wybór elementów pokrywających się (metoda standardowa)    337
        23.2.1.2. Wybór elementów pokrywających się (cykliczny)    337
      23.2.2. Uzupełnianie kolekcji    339
      23.2.3. Usuwanie elementu z kolekcji    339
      23.2.4. Wybór za pomocą okna    340
        23.2.4.1. Okno typu przecinającego    340
        23.2.4.2. Okno typu ciągłego    341
      23.2.5. Niejawne opcje wybierania obiektów    342
    23.3. Usuwanie obiektów    342
      23.3.1. Ćwiczenia    343
    23.4. Przekształcenia o wektor    344
      23.4.1. Metoda „punkt bazowy” (skąd–dokąd)    345
        23.4.1.1. Ogólny algorytm metody „punkt bazowy” (skąd–dokąd)    346
      23.4.2. Metoda „przesunięcie” (o ile i w którą stronę)    346
        23.4.2.1. Ogólny algorytm metody „przesunięcie” (o ile i w którą stronę)    347
    23.5. Przesuwanie obiektów    348
      23.5.1. Ćwiczenia    348
    23.6. Przesuwanie ortogonalne za pomocą klawiatury (Nudging352
      23.6.1. Ćwiczenia    353
    23.7. Kopiowanie obiektów    354
      23.7.1. Opcje    355
      23.7.2. Ćwiczenia    355
    23.8. Rozciąganie obiektów    357
      23.8.1. Ćwiczenia    358
    23.9. Kopiowanie obiektów w szyku    361
      23.9.1. Szyki standardowe i zespolone    361
        23.9.1.1. Szyk prostokątny    362
        23.9.1.2. Szyk biegunowy    362
        23.9.1.3. Szyk wzdłuż ścieżki    363
      23.9.2. Ćwiczenia    363
        23.9.2.1. Szyk prostokątny    363
        23.9.2.2. Szyk biegunowy    366
        23.9.2.3. Szyk wzdłuż ścieżki    369
    23.10. Kopiowanie obiektów przez odsunięcie    371
      23.10.1. Ćwiczenia    372
    23.11. Lustrzane odbicie    376
      23.11.1. Ćwiczenia    376
    23.12. Skalowanie    378
      23.12.1. Ćwiczenia    379
    23.13. Obracanie obiektów    381
      23.13.1. Ćwiczenia    382
    23.14. Ucinanie i wydłużanie obiektów    384
      23.14.1. Ogólna metoda ucinania i wydłużania    385
        23.14.1.1. Pełny algorytm ucinania i wydłużania    386
        23.14.1.2. Skrócony algorytm ucinania i wydłużania    386
        23.14.1.3. Uwagi dodatkowe    387
      23.14.2. Ćwiczenia    388
    23.15. Przedłużanie i skracanie obiektów    392
      23.15.1. Ćwiczenia    392
    23.16. Przerywanie obiektów    393
      23.16.1. Ćwiczenia    395
    23.17. Łączenie obiektów    399
      23.17.1. Ćwiczenia    399
    23.18. Fazowanie krawędzi    401
      23.18.1. Ćwiczenia    403
    23.19. Zaokrąglanie krawędzi    406
      23.19.1. Ćwiczenia    407
    23.20. Rozbijanie obiektów złożonych    411
      23.20.1. Ćwiczenia    412
    23.21. Indywidualne polecenia edycyjne    413
      23.21.1. Łączenie odcinków i łuków w polilinię – edycja polilinii    415
      23.21.2. Ćwiczenia    415
      23.21.3. Inne indywidualne polecenia edycyjne    417
      23.21.4. Edycja kreskowania – ćwiczenia    418
        23.21.4.1. Zmiana skali opisu    420
      23.21.5. Edycja tekstu – ćwiczenia    420
        23.21.5.1. Zmiana skali opisu    421
      23.21.6. Ćwiczenia dodatkowe    421
  24. Ćwiczenia projektowe    423
  25. Zadania kontrolne    429
  26. Edycja za pomocą uchwytów    431
    26.1. Wybór metody edycji    431
    26.2. Uchwyty standardowe    432
      26.2.1. Ogólna metoda edycji    435
        26.2.1.1. Pełny algorytm edycji za pomocą uchwytów436
        26.2.1.2. Skrócony algorytm edycji za pomocą uchwytów    436
      26.2.2. Ćwiczenia    438
        26.2.2.1. Rozciąganie odcinka    438
        26.2.2.2. Przesuwanie i rozciąganie okręgu    439
        26.2.2.3. Inne operacje edycyjne    441
    26.3. Uchwyty wielofunkcyjne    443
      26.3.1. Ogólna metoda edycji za pomocą uchwytów wielofunkcyjnych    444
      26.3.2. Ćwiczenia    445
  27. Zadania kontrolne    448
  28. Ćwiczenia przejściowe    450
    28.1. Rysowanie projektu BUD1    450
      28.1.1. Podstawowa koncepcja rozwiązania    451
      28.1.2. Realizacja koncepcji podstawowej    451
      28.1.3. Koncepcje alternatywne    452
    28.2. Rysowanie projektu DET1    453
      28.2.1. Podstawowa koncepcja rozwiązania    454
      28.2.2. Realizacja koncepcji podstawowej    455
        28.2.2.1. Pierwszy fragment łamanej    455
        28.2.2.2. Drugi fragment łamanej    456
        28.2.2.3. Kopiowanie przez odsunięcie    457
        28.2.2.4. Obcięcie końców    458
        28.2.2.5. Analiza dostępnych stylów tekstu    458
        28.2.2.6. Propozycja definicji nowego stylu tekstu    459
        28.2.2.7. Ocena wysokości napisu (tekstu)    459
        28.2.2.8. Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu    459
        28.2.2.9. Definiowanie nowego stylu tekstu    460
        28.2.2.10. Tworzenie napisu    460
      28.2.3. Inne koncepcje rysowania zarysu    460
        28.2.3.1. Uniwersalny kalkulator klasyczny    460
        28.2.3.2. Paleta narzędzi Kalkulator (QuickCalc)    462
        28.2.3.3. Tryb śledzenia    462
    28.3. Rysowanie projektu DET2    463
      28.3.1. Tryb śledzenia i tymczasowy punkt śledzenia (lokalizacji)    464
      28.3.2. Tryb śledzenia    467
      28.3.3. Rysowanie okręgu    468
      28.3.4. Napisy    468
        28.3.4.1. Propozycja definicji nowego stylu tekstu    469
        28.3.4.2. Ocena wysokości napisów    469
        28.3.4.3. Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu    470
        28.3.4.4. Definiowanie nowego stylu tekstu    470
        28.3.4.5. Tworzenie napisów    470
  29. Właściwości ogólne obiektów    472
    29.1. Technika warstw    473
    29.2. Właściwości logiczne i określone wprost    475
      29.2.1. Właściwości logiczne    475
      29.2.2. Właściwości określone wprost    476
      29.2.3. Właściwości logiczne a określone wprost    476
    29.3. Właściwości bieżące i właściwości kolekcji obiektów    477
    29.4. Rodzaj linii    479
      29.4.1. Wczytywanie i usuwanie rodzaju linii – ćwiczenia    480
      29.4.2. Efektywne zarządzanie rodzajami linii    486
        29.4.2.1. Poprawna organizacja środowiska pracy    486
        29.4.2.2. Wymuszona praca w źle zorganizowanym środowisku    487
      29.4.3. Skala rodzaju linii    489
        29.4.3.1. Indywidualna skala rodzaju linii nowo tworzonych obiektów    489
        29.4.3.2. Skala globalna rodzaju linii    490
        29.4.3.3. Indywidualna skala rodzaju linii obiektu    490
        29.4.3.4. Całkowita skala rodzaju linii obiektu    490
      29.4.4. Określanie całkowitej skali rodzaju linii obiektu    491
        29.4.4.1. Sposób wyświetlania linii na rysunku    492
    29.5. Szerokość (grubość) linii    493
      29.5.1. Standardowa szerokość (grubość) linii    495
      29.5.2. Regulacja sposobu wyświetlania szerokości (grubości) linii    496
    29.6. Kolor    497
    29.7. Przezroczystość ogólna    498
    29.8. Sterowanie właściwościami za pośrednictwem warstwy    500
    29.9. Budowa struktury warstw – ćwiczenia    502
      29.9.1. Wczytanie definicji linii    503
      29.9.2. Usuwanie warstwy    503
      29.9.3. Zmiana nazwy i koloru warstwy    504
      29.9.4. Tworzenie nowej warstwy    505
      29.9.5. Ustawianie warstwy bieżącej    507
      29.9.6. Modyfikacja struktury i właściwości warstw    508
    29.10. Operacje na warstwach – ćwiczenia    509
      29.10.1. Filtry warstw    509
      29.10.2. Wybór warstwy aktualnej    510
      29.10.3. Zamrażanie warstwy    513
      29.10.4. Przenoszenie obiektów na inną warstwę    513
      29.10.5. Uzgadnianie właściwości    515
      29.10.6. Właściwość określona wprost    516
      29.10.7. Zmiana właściwości obiektów przez warstwę    517
  30. Ćwiczenia przejściowe    519
    30.1. Szablon ze strukturą warstw    519
  31. Wymiarowanie    526
    31.1. Styl wymiarowania    530
      31.1.1. Nazwy stylów wymiarowania    532
    31.2. Czynności wstępne    532
    31.3. Ogólne warianty wymiarowania    532
      31.3.1. Warstwa docelowa wymiarów    534
    31.4. Wymiar liniowy    535
      31.4.1. Ćwiczenia    536
    31.5. Wymiar normalny    540
      31.5.1. Ćwiczenia    541
    31.6. Ćwiczenia    542
    31.7. Wymiary promienia i średnicy    543
      31.7.1. Ćwiczenia    544
    31.8. Znaczniki środka    545
      31.8.1. Tradycyjny znacznik środka    546
        31.8.1.1. Ćwiczenia    546
      31.8.2. Zespolony znacznik środka    547
        31.8.2.1. Konfiguracja zespolonego znacznika środka547
        31.8.2.2. Ćwiczenia    548
    31.9. Zespolone osie symetrii    549
      31.9.1. Konfiguracja zespolonych osi symetrii    550
      31.9.2. Ćwiczenia    550
    31.10. Wymiar kątowy    551
      31.10.1. Ćwiczenia    552
    31.11. Dołączanie przedrostka i przyrostka    553
      31.11.1. Ćwiczenia    553
    31.12. Szybkie wymiarowanie    558
      31.12.1. Modyfikacja stylu wymiarowania    559
      31.12.2. Ćwiczenia    560
    31.13. „Inteligentne” narzędzie WYMIAR (DIM)    563
      31.13.1. Algorytm „inteligentnego” wymiarowania    564
        31.13.1.1. Wymiar zdefiniowany przez jeden obiekt    565
        31.13.1.2. Wymiar zdefiniowany przez dwa obiekty    565
      31.13.2. Ćwiczenia    566
    31.14. Linie i wielolinie odniesienia    573
      31.14.1. Styl wielolinii odniesienia    575
      31.14.2. Tworzenie wielolinii odniesienia    577
      31.14.3. Edycja wielolinii odniesienia    578
      31.14.4. Ćwiczenia    579
        31.14.4.1. Tworzenie wielolinii    579
        31.14.4.2. Edycja wielolinii za pomocą uchwytów    581
        31.14.4.3. Dołączanie i usuwanie linii odniesienia    581
        31.14.4.4. Wyrównywanie położenia wielolinii    584
        31.14.4.5. Grupowanie wielolinii    587
        31.14.4.6. Modyfikacja stylu wielolinii    588
        31.14.4.7. Ćwiczenie kontrolne    589
        31.14.4.8. Zmiana skali opisu wielolinii odniesienia    590
    31.15. Podstawy edycji wymiarów    590
      31.15.1. Zmiana skali opisu    591
      31.15.2. Ćwiczenia    591
        31.15.2.1. Edycja za pomocą uchwytów    591
        31.15.2.2. Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów    594
        31.15.2.3. Przerywanie obiektów wymiarowych    595
        31.15.2.4. Inne operacje edycyjne    596
    31.16. Inne narzędzia wymiarowania i edycji elementów opisu    597
  32. Uniwersalne narzędzia zarządzania właściwościami obiektów    598
    32.1. Szybkie właściwości istniejących obiektów    599
      32.1.1. Bez włączania przełącznika SW (QP)    599
      32.1.2. Przy włączonym przełączniku SW (QP)    600
    32.2. Właściwości istniejących obiektów    601
      32.2.1. Ćwiczenia    603
      32.2.2. Edycja zespolonych znaczników środka i osi symetrii    608
    32.3. Uzyskiwanie informacji o istniejących obiektach    611
      32.3.1. Lista informacji o istniejących obiektach    612
      32.3.2. Pomiar odległości    612
      32.3.3. Odczyt współrzędnych punktu    612
      32.3.4. Pomiar pola powierzchni    612
      32.3.5. Nowe narzędzia pomiarowe    613
  33. Ćwiczenia przejściowe    614
    33.1. Wymiarowanie projektu BUD1    614
    33.2. Wymiarowanie projektu DET1    616
    33.3. Wymiarowanie projektu DET2    623
    33.4. Edycja projektu DET1    628
      33.4.1. Rozciągnięcie    629
      33.4.2. Fazowania i zaokrąglenia    630
      33.4.3. Edycja istniejących wymiarów    630
        33.4.3.1. Edycja za pomocą uchwytów    631
        33.4.3.2. Edycja metodą doczepiania    631
        33.4.3.3. Monitor opisu (Annotation Monitor)    632
        33.4.3.4. Dalsze operacje edycyjne    633
      33.4.4. Tworzenie nowych wymiarów    634
        33.4.4.1. Definiowanie nowych stylów wymiarowania    635
        33.4.4.2. Zastosowanie zdefiniowanych stylów wymiarowania    640
      33.4.5. Inne operacje    641
      33.4.6. Definiowanie podstylu wymiarowania    642
    33.5. Edycja projektu DET2    644
  34. Poprawna organizacja środowiska pracy    645
    34.1. Zarządzanie rodzajami linii    645
    34.2. Zarządzanie stylami tekstu    646
    34.3. Zarządzanie stylami wymiarowania    647
  35. Ćwiczenia przejściowe    648
    35.1. Modyfikacja szablonu ze strukturą warstw    648
      35.1.1. Przegląd istniejących stylów    649
      35.1.2. Definiowanie stylu tekstu    650
      35.1.3. Definiowanie stylu wymiarowania    651
      35.1.4. Definiowanie stylu wielolinii odniesienia    654
      35.1.5. Konfigurowanie zespolonych znaczników środka i osi symetrii    655
      35.1.6. Sprawdzenie nowych stylów za pomocą obiektów testowych    656
      35.1.7. Operacje końcowe    657
      35.1.8. Arkusz obszaru papieru    658
  36. Projekt końcowy    660
    36.1. Uwagi ogólne    661
    36.2. Wymagania podstawowe    662
    36.3. Wymagania dodatkowe    663
    36.4. Czynności wstępne    664
    36.5. Tworzenie zarysu    665
    36.6. Wymiarowanie    668
      36.6.1. Wymiarowanie faz i zaokrągleń    669
      36.6.2. Wymiar obrócony    671
      36.6.3. Pozostałe wymiary    672
      36.6.4. Kreskowanie    674
      36.6.5. Tabliczka rysunkowa    676
      36.6.6. Operacje końcowe    677
    36.7. Ćwiczenie kontrolne    679
    36.8. Narzędzia wydruku dokumentacji    681
    36.9. Wydruk dokumentacji z obszaru modelu    681
      36.9.1. Ustawienia strony    682
      36.9.2. Podgląd wydruku    685
      36.9.3. Uruchomienie wydruku    686
  37. Podstawy techniki bloków    690
    37.1. Ćwiczenia    694
      37.1.1. Tworzenie bloku    694
      37.1.2. Wstawianie bloku    696
      37.1.3. Zapis definicji bloku na dysku    699
      37.1.4. Wstawianie pliku    700
      37.1.5. Modyfikacja pliku bloku na dysku    702
      37.1.6. Modyfikacja definicji bloku bezpośrednio w miejscu wstawienia    704
      37.1.7. Zmiana skali opisu    707
  38. Zaawansowane techniki wykonywania i wydruku dokumentacji    708
    38.1. Sposoby przygotowania dokumentacji pod kątem wydruku    708
    38.2. Przygotowanie bloku z atrybutami tekstowymi    711
      38.2.1. Atrybuty tekstowe    713
    38.3. Wydruk z wykorzystaniem układów arkuszy    714
    38.4. Wydruk arkusza – wymiary w obszarze modelu    714
      38.4.1. Ustawienia strony    716
      38.4.2. Wstawianie bloku z atrybutami    723
      38.4.3. Tworzenie i skalowanie rzutni    725
      38.4.4. Zmiana obiektów nieopisowych na opisowe    729
      38.4.5. Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów    732
      38.4.6. Postępowanie z obiektami nieopisowymi    733
      38.4.7. Przenoszenie napisu na kartę arkusza    734
      38.4.8. Obszar papieru i modelu na arkuszu (Layout)    735
        38.4.8.1. Obszar modelu na arkuszu    735
        38.4.8.2. Obszar papieru na arkuszu    736
      38.4.9. Ustalanie położenia obiektów w rzutni    737
      38.4.10. Style wydruku zależne od koloru    738
      38.4.11. Wypełnianie pól tabliczki rysunkowej – atrybuty tekstowe    742
      38.4.12. Blokowanie rzutni    744
      38.4.13. Obiekty opisowe dla innej skali rzutni    745
    38.5. Wydruk arkusza – wymiary w obszarze papieru    747
    38.6. Projekty w jednostkach innych niż milimetry    752
    38.7. Wymiary w obu obszarach    755
    38.8. Przywracanie zespolenia wymiarów – Monitor opisu (Annotation Monitor)    756
      38.8.1. Ćwiczenia    757
  39. Design Center    759
    39.1. Wstawianie bloku za pomocą DesignCenter – ćwiczenia    761
  40. Palety narzędzi użytkownika    763
    40.1. Sterowanie widocznością okna palet narzędzi    763
    40.2. Ćwiczenia    764
      40.2.1. Tworzenie palety    764
      40.2.2. Wstawianie bloku z palety    765
      40.2.3. Modyfikacja palety narzędzi    765
      40.2.4. Usuwanie narzędzi i palet    767
  41. Zadania kontrolne    768
  42. Nieparametryczne projektowanie 2D – uwagi końcowe    772
  
  CZĘŚĆ II. PARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D    773
  43. Podstawowe pojęcia    775
    43.1. Parametryczność    775
    43.2. Więzy i wymiary    775
      43.2.1. Więzy geometryczne    776
      43.2.2. Więzy wymiarowe    778
      43.2.3. Wymiary    779
    43.3. Przykład rysunku parametrycznego i nieparametrycznego    779
  44. Konfiguracja narzędzi więzów    781
  45. Operowanie więzami geometrycznymi – ćwiczenia    784
    45.1. Automatyczne wprowadzanie więzów geometrycznych    784
    45.2. Sterowanie widocznością więzów geometrycznych    787
      45.2.1. Selektywne wyświetlanie więzów geometrycznych    789
    45.3. Sprawdzenie poprawności systemu więzów geometrycznych    790
    45.4. Usuwanie więzów geometrycznych    791
    45.5. Ręczne wprowadzanie więzów geometrycznych    792
    45.6. Stopnie swobody    795
    45.7. Wprowadzanie więzów geometrycznych podczas tworzenia i edycji obiektów    796
  46. Operowanie więzami wymiarowymi – ćwiczenia    799
    46.1. Konfiguracja narzędzi więzów wymiarowych    801
      46.1.1. Sterowanie widocznością więzów wymiarowych w formie dynamicznej    802
    46.2. Więzy wymiarowe zdefiniowane przez jeden obiekt    803
    46.3. Więzy wymiarowe zdefiniowane przez dwa obiekty    805
    46.4. Wymiary nadmiarowe    806
    46.5. Zmiana sposobu wyświetlania więzów wymiarowych    808
      46.5.1. Zmiana formy więzów wymiarowych    809
    46.6. Wyświetlanie i ukrywanie więzów w formie dynamicznej    809
    46.7. Edycja wartości więzów wymiarowych    810
      46.7.1. Parametryczne modyfikacje konstrukcji    813
      46.7.2. Parametry użytkownika    814
      46.7.3. Filtry i grupy parametrów    816
      46.7.4. Edycja wartości więzów za pomocą uchwytów standardowych    819
  47. Ćwiczenia przejściowe    820
    47.1. Typoszereg z parametrem użytkownika    820
      47.1.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych    821
      47.1.2. Nakładanie więzów wymiarowych    823
      47.1.3. Parametryczne modyfikacje konstrukcji    825
    47.2. Typoszereg bez parametru użytkownika    827
      47.2.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych    827
      47.2.2. Nakładanie więzów wymiarowych    829
      47.2.3. Parametryczne modyfikacje konstrukcji    830
      47.2.4. Inny sposób modelowania symetrii    831
  48. Zadania kontrolne    832
  49. Transformacja wymiarów na więzy    833
  50. Ćwiczenia przejściowe    834
    50.1. Transformacja projektu DET2    834
      50.1.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych    835
      50.1.2. Transformacja więzów wymiarowych    836
      50.1.3. Tworzenie i wiązanie punktu konstrukcyjnego    839
      50.1.4. Formatowanie więzów wymiarowych    840
      50.1.5. Parametryczne modyfikacje konstrukcji    842
  51. Parametryczne projektowanie 2D – uwagi końcowe    844
  
  CZĘŚĆ III. PODSTAWY MODELOWANIA 3D    845
  52. Interfejs użytkownika podczas pracy 3D    847
    52.1. Opcje modelowania 3D    848
  53. Sterowanie wyświetlaniem 3D – ćwiczenia    850
    53.1. Zmiana sposobu wyświetlania modelu    851
    53.2. Zmiana sposobu budowy obrazu    851
    53.3. Narzędzie ViewCube    852
      53.3.1. Widoki standardowe    854
      53.3.2. Redefinicja widoku głównego (Home View)    855
    53.4. Narzędzia SteeringWheels    856
      53.4.1. Zmiana środka obrotu    857
      53.4.2. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków    858
      53.4.3. Inne operacje    858
    53.5. Nazwane widoki    858
  54. Układy współrzędnych    861
    54.1. Układy współrzędnych w przestrzeni 3D    861
      54.1.1. Układ globalny i lokalne układy współrzędnych    863
      54.1.2. Symbol układu współrzędnych    863
    54.2. Zarządzanie układami współrzędnych    864
    54.3. Standardowe metody zarządzania układami współrzędnych – ćwiczenia    865
      54.3.1. Definiowanie lokalnego układu współrzędnych    866
      54.3.2. Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych    867
      54.3.3. Uaktywnianie zapisanego lokalnego układu współrzędnych    869
      54.3.4. Wywołanie widoku planarnego    869
      54.3.5. Definiowanie LUW na obiekcie    870
        54.3.5.1. Obiekt typu linia (krawędź)    871
      54.3.6. Usuwanie zapisanego lokalnego układu współrzędnych    873
    54.4. Zarządzanie układami współrzędnych metodą edycji symbolu (ikony) układu – ćwiczenia    874
      54.4.1. Definiowanie układu współrzędnych na powierzchni (ścianie)    874
      54.4.2. Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych metodą edycji uchwytów     876
    54.5. Dynamiczny LUW    877
  55. Wstęp do modelowania 3D    878
    55.1. Parametryczność a modele 3D    879
      55.1.1. Modele bryłowe    879
      55.1.2. Modele powierzchniowe    880
  56. Tworzenie obiektów 3D metodami 2D    881
    56.1. Model krawędziowy – ćwiczenia    882
    56.2. Klasyczne siatki wielokątne – ćwiczenia    884
    56.3. Wysokość i poziom    886
      56.3.1. Ćwiczenia    887
    56.4. Polibryły – ćwiczenia    889
  57. Klasyczne obiekty 3D    892
    57.1. Bryły elementarne – ćwiczenia    892
    57.2. Powierzchnie elementarne    894
  58. Operacje logiczne Boole’a – ćwiczenia    897
  59. Operacje modelowania 3D za pomocą profilu    901
    59.1. Interfejs użytkownika podczas modelowania 3D za pomocą profilu    902
    59.2. Modelowanie bryłowe za pomocą profilu – ćwiczenia    902
    59.3. Wyciąganie – ćwiczenia    904
    59.4. Obrót – ćwiczenia    906
    59.5. Przeciąganie – ćwiczenia    908
    59.6. Rozpinanie powierzchni – ćwiczenia    910
  60. Edycja obiektów 3D    914
    60.1. Czynności wstępne i konfiguracyjne    915
    60.2. Metauchwyty    916
      60.2.1. Ograniczanie zakresu operacji edycyjnej    917
    60.3. Podobiekty    918
      60.3.1. Wybór podobiektów    919
        60.3.1.1. Wybór podobiektów z wykorzystaniem filtrów    919
        60.3.1.2. Wybór podbryły bez stosowania filtru    921
        60.3.1.3. Cykliczny wybór podbrył    921
    60.4. Rodzaje uchwytów    922
    60.5. Ćwiczenia    922
      60.5.1. Przesunięcie swobodne    923
      60.5.2. Przesunięcie ograniczone    924
      60.5.3. Obrót ograniczony    925
      60.5.4. Przesunięcie z kolekcją uchwytów aktywnych    926
      60.5.5. Rejestrowanie historii modelowania bryły    927
      60.5.6. Edycja właściwości obiektów 3D    928
      60.5.7. Usuwanie historii obiektów 3D    928
  61. Ćwiczenia przejściowe    930
    61.1. Transformacja projektu BUD1 do przestrzeni 3D    930
    61.2. Edycja projektu BUD1    933
    61.3. Model 3D sworznia    935
    61.4. Edycja modelu 3D sworznia    938
  62. Redagowanie rzutów 2D na podstawie modelu 3D    940
    62.1. Uwagi dotyczące terminologii    940
    62.2. Podstawy redagowania rzutów    941
      62.2.1. Rzut bazowy (Base View) i rzuty pochodne – ćwiczenia    942
      62.2.2. Rzut prostokątny i izometryczny – ćwiczenia    943
      62.2.3. Rzut typu przekrój (Section) – ćwiczenia    944
      62.2.4. Rzut typu szczegół (Detail View) – ćwiczenia    949
  62.3. Podstawy edycji rzutów – ćwiczenia    952
      62.3.1. Styl rzutu typu przekrój (Section)    953
      62.3.2. Wyłączanie przekrojów składników    955
      62.3.3. Sterowanie widocznością krawędzi    955
      62.3.4. Modyfikacja właściwości warstw    956
      62.3.5. Zmiana wyrównania rzutów    958
        62.3.5.1. Przerwanie wyrównania rzutów    959
      62.3.6. Edycja kreskowania rzutów    959
      62.3.7. Indywidualna edycja oznaczenia (etykiety) rzutu    960
      62.3.8. Inne operacje edycyjne rzutów    961
      62.3.9. Edycja linii cięcia    963
      62.3.10. Inne operacje edycyjne    966
    62.4. Aktualizacja rzutów    967
      62.4.1. Aktualizacja rzutów po zmianie modelu 3D    967
      62.4.2. Aktualizacja rzutów po zmianie zestawu składników modelu 3D    970
  63. Modelowanie 3D – uwagi końcowe    972
  
  CZĘŚĆ IV. PODSTAWY USŁUGI SIECIOWEJ I SYSTEMU AUTOCAD MOBILE    973
  64. Wprowadzenie    975
    64.1. Programy i usługi Autodesk    976
    64.2. Typowe algorytmy (scenariusze) projektowania    977
      64.2.1. Algorytm mieszany    977
      64.2.2. Przetwarzanie w chmurze (Cloud Computing)    978
  65. AutoCAD Web i Mobile – uwagi ogólne    979
    65.1. Uwagi metodyczne    979
  66. AutoCAD jako usługa sieciowa    980
    66.1. AutoCAD Web – praca za pomocą przeglądarki internetowej    980
      66.1.1. Logowanie do usługi AutoCAD Web    980
      66.1.2. Przesyłanie (Upload) pliku    982
      66.1.3. Praca za pomocą przeglądarki – ćwiczenia    983
      66.1.4. Konfiguracja narzędzia AutoCAD Web    984
      66.1.5. Tworzenie obiektów    986
        66.1.5.1. Tworzenie obiektów rzutu    986
        66.1.5.2. Wymiarowanie    988
        66.1.5.3. Tworzenie obiektu tekstowego    989
      66.1.6. Rzutnia w obszarze papieru (Layout)    990
      66.1.7. AutoCAD Web – podsumowanie sesji    991
      66.1.8. Zamykanie pliku i sesji    992
      66.1.9. Pobieranie (Download) pliku z serwisu sieciowego    992
      66.1.10. Wylogowanie z usługi AutoCAD Web    993
    66.2. Weryfikacja usługi AutoCAD Web za pomocą programu AutoCAD    994
      66.2.1. Wymiary    995
      66.2.2. Obiekty tekstowe    996
      66.2.3. Obszar papieru na arkuszu (Layouts)    996
  67. AutoCAD Mobile    998
    67.1. Przygotowanie danych    998
    67.2. Podstawowe techniki pracy    998
    67.3. Przygotowanie urządzenia do pracy    999
    67.4. Logowanie do serwisu za pomocą AutoCAD Mobile    999
    67.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne    1000
    67.6. Synchronizacja i otwieranie pliku na urządzeniu    1001
    67.7. Interfejs użytkownika w trybie tworzenia i edycji obiektów    1003
    67.8. Opis zadania    1004
    67.9. Edycja lokalna pliku    1005
      67.9.1. Usuwanie obiektów wybranych za pomocą okna    1005
      67.9.2. Tworzenie i edycja obiektów    1006
        67.9.2.1. Tworzenie polilinii    1006
        67.9.2.2. Usuwanie pojedynczego obiektu (polilinii)    1008
        67.9.2.3. Tworzenie odcinków – Smart Pen    1008
        67.9.2.4. Przesuwanie obiektów    1010
        67.9.2.5. Tworzenie krawędzi    1012
        67.9.2.6. Tworzenie wymiarów    1013
        67.9.2.7. Tworzenie i edycja tekstu    1015
        67.9.2.8. Podsumowanie procesu edycji lokalnej    1018
    67.10. Ponowna synchronizacja urządzenia z serwisem AutoCAD    1018
    67.11. Wylogowanie z serwisu AutoCAD na urządzeniu przenośnym    1018
    67.12. Weryfikacja programu AutoCAD Mobile za pomocą programu AutoCAD    1019
      67.12.1. Pobieranie pliku z serwisu WWW    1019
      67.12.2. Weryfikacja efektów pracy na urządzeniu mobilnym    1019
      67.12.3. Wymiary    1021
      67.12.4. Obiekty tekstowe    1022
      67.12.5. Obszar papieru na arkuszu (Layouts)    1023
  68. Projektowanie współbieżne (CD)    1025
  69. Podstawy usługi sieciowej i systemu AutoCAD Mobile – uwagi końcowe    1026
    69.1. Modele 3D    1026
    69.2. Modele parametryczne    1026
  
  CZĘŚĆ V. METODY SKUTECZNEGO ZDAWANIA EGZAMINU AUTODESK CERTIFIED PROFESSIONAL: AUTOCAD    1027
  70. Informacje ogólne    1029
    70.1. Od autora    1030
    70.2. Aktualna polityka egzaminacyjna Autodesk    1031
    70.3. Czy warto?    1031
  71. Zakres niezbędnych umiejętności    1032
    71.1. Obszary wymagające uzupełnienia wiedzy    1034
      71.1.1. Technika odnośników zewnętrznych    1034
      71.1.2. Inne uzupełnienia    1035
        71.1.2.1. Ukrywanie i izolowanie obiektów    1036
        71.1.2.2. Rzutnie obszaru modelu    1036
  72. Narzędzia egzaminacyjne i regulamin    1037
    72.1. Stanowisko egzaminacyjne    1037
      72.1.1. Ograniczenia narzędzia egzaminacyjnego    1038
  73. Wskazówki metodyczne    1039
    73.1. Wybór wersji językowej    1039
    73.2. Potencjalne źródła problemów    1039
      73.2.1. Interfejs, narzędzia i konfiguracja programu AutoCAD    1039
      73.2.2. Właściwości obiektów    1040
      73.2.3. Błędna metodyka projektowania    1040
      73.2.4. Inne źródła    1041
  74. Przykładowe metody rozwiązywania zadań    1042
    74.1. Błędy wprowadzania danych    1042
      74.1.1. Błędne wprowadzenie danych    1043
    74.2. Metody pomiaru odległości i kątów    1044
      74.2.1. Standardowe narzędzia pomiarowe    1045
      74.2.2. Pomocnicze obiekty konstrukcyjne    1045
      74.2.3. Inne metody    1046
    74.3. Zadania kontrolne    1046
    74.4. Metody pomiaru pola powierzchni    1048
    74.5. Zadania kontrolne    1051
    74.6. Metody wykonywania obliczeń    1054
    74.7. Zadania kontrolne    1056
    74.8. Właściwości obiektów    1058
    74.9. Interfejs    1063
  75. Raporty i certyfikaty    1067
  76. Metody skutecznego zdawania egzaminu Autodesk Certified Professional: AutoCAD – uwagi końcowe    1069
  Bibliografia    1070
  Skorowidz    1071
RozwińZwiń