AutoCAD 2013/LT2013/WS+. Kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D

AutoCAD 2013/LT2013/WS+. Kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D

5 ocen

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

49,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik zawiera kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D/3D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży i o dowolnym stopniu złożoności, za pomocą programów: AutoCAD 2013 lub AutoCAD LT 2013 (tylko 2D) i wersji mobilnej AutoCAD WS oraz nowszych, w polskiej lub angielskiej wersji językowej.


Dlaczego warto wybrać właśnie tę książkę?
·Autor jest jednym z najlepszych specjalistów w Polsce w dziedzinie metodyki parametrycznego projektowania 2D i 3D. Ma status Autodesk Authorized Author.
·Książka zawiera materiał pozwalający Czytelnikowi samodzielnie projektować bez konieczności dodatkowego szkolenia. Jej zakres jest zgodny z najnowszymi programami kursów i egzaminów certyfikacyjnych autoryzowanych przez producenta programu AutoCAD – firmę Autodesk.
·Czytelnik znajdzie tu przede wszystkim starannie przemyślane ćwiczenia, oparte na wieloletnim doświadczeniu Autora zarówno dydaktycznym, jak i zdobytym w przemyśle.
·Integralną częścią książki są przykłady i zadania, które można nieodpłatnie pobrać ze strony internetowej Wydawnictwa www.pwn.pl.
·Omówione zostały także techniki pracy za pomocą najnowszych wersji AutoCAD WS dla urządzeń przenośnych: iPad, iPhone, smartfony z systemem operacyjnym Android itp.


Liczba stron942
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17040-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Koncepcja i zawartość podręcznika    23
  1.1. Zawartość programowa    24
  1.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia    25
  1.3. Dodatkowe źródła informacji    25
  1.3.1. Literatura drukowana    25
  1.3.2. Blog    26
  1.3.3. Kanał YouTube    27
  1.4. Przeznaczenie    27
  2. Zastosowane oznaczenia    28
  2.1. Oznaczenia podstawowe    28
  2.2. Sposoby wydawania poleceń    29
  2.2.1. Wstążka    29
  2.2.2. Menu aplikacji    32
  2.2.3. Pasek szybkiego dostępu i menu rozwijane    33
  2.2.4. Pasek nawigacji    33
  2.2.5. Menu kursora    34
  2.2.6. Wiersz poleceń i nazwy poleceń    35
  2.2.7. Inne operacje    36
  2.3. Formatowanie dialogu w wierszu poleceń    37
  2.3.1. Wskazówki metodyczne    39
  2.4. Instrukcje do ćwiczeń    40
  2.4.1. Dane wyjściowe do ćwiczeń    40
  2.4.2. Polecenia ćwiczeń i rozwiązania    41
  2.5. Narzędzia niedostępne w wersji LT    42
  CZĘŚĆ I. NIEPARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D    43
  3. Podstawy środowiska AutoCAD    45
  3.1. Techniki pracy za pomocą myszy    45
  3.2. Uruchamianie programu    47
  3.3. Podstawowe elementy okna programu    49
  3.3.1. Rozszerzone etykiety narzędzi    50
  3.3.2. Operacje wykonywane za pomocą wstążki    51
  3.3.2.1. Podsumowanie    53
  3.3.3. Przełączniki i przyciski na Pasku stanu    55
  3.3.3.1. Wyświetlanie przełączników i przycisków na pasku    55
  3.3.3.2. Przełączanie przełączników    57
  3.3.4. Karta modelu i karty arkuszy (układów)    58
  3.4. Metody wydawania poleceń    59
  3.5. Wydawanie polecenia za pomocą panelu wstążki    59
  3.5.1. Ćwiczenia    60
  3.6. Podstawowe kształty kursora    61
  3.6.1. Kursor graficzny    62
  3.6.2. Wskaźnik zbioru wskazań    62
  3.6.3. Kursor graficzny ze wskaźnikiem zbioru wskazań    63
  3.7. Cofanie i ponawianie polecenia – ćwiczenia    64
  3.8. Wyszukiwanie polecenia za pomocą Menu aplikacji    64
  3.8.1. Ćwiczenia    65
  3.9. Wydawanie polecenia za pomocą klawiatury    66
  3.9.1. Okno poleceń i wiersz poleceń    67
  3.9.2. Autouzupełnianie (Autocomplete)    69
  3.9.3. Rysowanie odcinków za pomocą klawiatury – ćwiczenia    70
  3.10. Opcje poleceń    71
  3.10.1. Opcja domyślna    73
  3.10.2. Pozostałe opcje    73
  3.10.3. Sposoby wybierania opcji poleceń    74
  3.10.4. Opcje polecenia linia (line)    75
  3.10.5. Przykłady opcji innych poleceń    76
  3.10.6. Ćwiczenia    76
  3.11. Przerywanie działania polecenia    77
  3.12. Powtarzanie poleceń    77
  3.13. Ćwiczenia    79
  3.14. System pomocy (Help)    79
  3.14.1. Wewnętrzna przeglądarka pomocy    80
  3.14.2. Uruchamianie systemu pomocy    81
  3.14.2.1. Pomoc w trybie oczekiwania na polecenie    82
  3.14.2.2. Pomoc w trakcie działania polecenia    82
  3.15. Wydawanie polecenia za pomocą Paska szybkiego dostępu    83
  3.16. Usuwanie obiektów – ćwiczenia    84
  3.17. Zapisywanie projektu w pamięci zewnętrznej    86
  3.18. Podstawowe typy plików    88
  3.19. Ponowny zapis projektu na dysku    88
  3.20. Zapisywanie kopii projektu na dysku    89
  3.21. Zamykanie okna projektu    90
  3.22. Otwieranie istniejącego projektu    91
  3.22.1. Pełne otwieranie pliku projektu    92
  3.22.2. Otwieranie pliku projektu w trybie tylko do odczytu    93
  3.23. Kończenie pracy    95
  4. Instalacja plików dodatkowych    96
  5. Wybrane operacje konfiguracyjne    99
  5.1. Przywrócenie ustawień domyślnych    99
  5.2. Ustawienia opcji wykorzystywane na kursie    102
  5.2.1. Profile użytkownika    102
  5.2.2. Tworzenie i uaktywnienie profilu    103
  5.2.3. Resetowanie profilu    105
  5.2.4. Karta Wyświetl (Display)    106
  5.2.5. Karta Otwórz i zapisz (Open and Save)    108
  5.2.6. Karta System    110
  5.2.7. Karta Parametry użytkownika (User Preferences)    111
  5.2.8. Karta Pomoce rysunkowe (Drafting)    113
  5.2.9. Karta Modelowanie 3D (3D Modeling)    115
  5.2.10. Karta Wybór (Selection)    116
  5.2.11. Rozmiar wskaźnika zbioru wskazań    118
  5.2.12. Pasek nawigacji (Navigation Bar)    118
  5.2.13. Pasek szybkiego dostępu (Quick Access Toolbar)    119
  5.2.13.1. Modyfikacja paska szybkiego dostępu    120
  5.2.14. Karty i panele narzędzi    120
  5.2.15. Okna typu Paleta i paski narzędzi    122
  5.2.16. Obiekty na Pasku stanu    123
  5.2.17. Ustawienia rysunkowe Skok i siatka (Snap and Grid)    124
  5.2.17.1. Skok (snap)    125
  5.2.17.2. Siatka rysunkowa (Grid)    126
  5.3. Obszary robocze    127
  5.3.1. Ustawienia obszaru roboczego    128
  5.3.2. Definiowanie własnego obszaru roboczego    128
  5.3.3. Wybór obszaru roboczego    130
  6. Tworzenie nowego projektu    132
  6.1. Typowy algorytm tworzenia nowego projektu    134
  6.2. Ćwiczenia    134
  6.2.1. Tworzenie nowego projektu na podstawie szablonu    134
  6.2.2. Przegląd wybranych obiektów i ustawień szablonu    136
  6.2.3. Zapis utworzonego projektu w folderze roboczym kursu    137
  7. Podstawy zarządzania szablonami    139
  7.1. Typowy algorytm tworzenia szablonu    139
  7.1.1. Zapis projektu jako szablon – ćwiczenia    141
  7.1.1.1. Szablon-1    142
  7.1.1.2. Szablon-2    144
  7.1.1.3. AJ-ISO-A4    145
  7.1.1.4. Szablon----K    146
  7.1.1.5. Szablon-3D    146
  7.2. Tworzenie nowego projektu bezpośrednio po zapisie szablonu    146
  7.2.1. Ćwiczenia    147
  7.2.2. Przegląd wybranych obiektów i ustawień szablonu z rzutnią    149
  8. Współrzędne 2D    151
  8.1. Układy współrzędnych 2D    151
  8.2. Wprowadzanie współrzędnych 2D    152
  8.3. Współrzędne kartezjańskie 2D    153
  8.3.1. Współrzędne bezwzględne    154
  8.3.2. Ćwiczenia    155
  8.3.3. Współrzędne względne    157
  8.3.4. Ćwiczenia    158
  9. Zadania kontrolne    161
  10. Śledzenie biegunowe i bezpośrednie wprowadzanie odległości    163
  10.1. Ćwiczenia    164
  11. Wymiary obiektów a podziałka rysunkowa    169
  11.1. Format jednostek    169
  12. Współrzędne biegunowe    172
  12.1. Ćwiczenia    173
  13. Zadania kontrolne    175
  14. Dynamiczne wprowadzanie danych    176
  14.1. Elementy trybu wprowadzania dynamicznego    177
  14.2. Konfiguracja trybu wprowadzania dynamicznego    179
  14.3. Wprowadzanie dynamiczne – ćwiczenia    180
  14.4. Weryfikacja długości i kątów – ćwiczenia    184
  15. Tworzenie obiektów podstawowych    186
  15.1. Odcinek (polecenie – linia)    186
  15.1.1. Opcje    187
  15.1.2. Tryb kontynuacji    187
  15.1.3. Ćwiczenia    188
  15.2. Okrąg    189
  15.2.1. Opcje    190
  15.2.2. Ćwiczenia    191
  15.3. Domyślne wartości wejściowe    194
  15.4. Elipsa    195
  15.4.1. Opcje    195
  15.4.2. Ćwiczenia    196
  15.5. Prosta    196
  15.5.1. Opcje    197
  15.5.2. Ćwiczenia    198
  15.6. Krzywe typu splajn    200
  15.6.1. Opcje    201
  15.6.2. Ćwiczenia    202
  15.7. Łuk    204
  15.7.1. Opcje    205
  15.7.2. Tryb kontynuacji    206
  15.7.3. Ćwiczenia    207
  15.7.3.1. Opcje: Początek, środek    207
  16. Ćwiczenia projektowe    210
  17. Tworzenie obiektów złożonych    211
  17.1. Polilinia    211
  17.1.1. Opcje    212
  17.1.2. Tryb kontynuacji    213
  17.1.3. Ćwiczenia    213
  17.1.4. Sterowanie wypełnieniem    218
  17.2. Wielokąty    219
  17.2.1. Prostokąt    219
  17.2.1.1. Opcje    219
  17.2.2. Ćwiczenia    220
  17.2.3. Inne wielokąty    222
  17.2.3.1. Opcje    223
  17.2.4. Ćwiczenia    223
  17.3. Obiekty opisowe i standardowe    225
  17.3.1. Tworzenie obiektów opisowych    226
  17.3.2. Zmiana listy skal    226
  17.3.3. Aktualizacja obiektów opisowych    226
  17.3.4. Optymalizacja stosowania obiektów opisowych    227
  17.3.4.1. Wydruk w podziałce 1:1    227
  17.3.4.2. Wydruk w podziałce innej niż 1:1    228
  17.4. Obiekty tekstowe    229
  17.4.1. Styl tekstu    230
  17.4.2. Przegląd istniejących stylów tekstu    231
  17.4.2.1. Czcionki TrueType    232
  17.4.2.2. Czcionki typu SHX    233
  17.4.2.3. Wysokość tekstu w definicji stylu    234
  17.4.2.4. Dostępne style tekstu – podsumowanie    234
  17.4.3. Znaki specjalne    235
  17.4.4. Tworzenie wiersza tekstu – ćwiczenia    235
  17.4.5. Zmiana skali opisu istniejących obiektów – ćwiczenia    243
  17.4.6. Opcje tworzenia wiersza tekstu    247
  17.4.7. Tekst wielowierszowy    248
  17.4.8. Definiowanie stylu tekstu i tworzenie tekstu wielowierszowego – ćwiczenia    249
  17.4.9. Inne operacje wykonywane za pomocą edytora tekstu wielowierszowego    253
  17.4.9.1. Wybrane operacje formatowania akapitów, znaków oraz symbole i ułamki    254
  17.4.9.2. Pola tekstowe    254
  17.4.9.3. Opcje dopasowania (wyrównania) tekstu    255
  17.5. Tabele    256
  17.5.1. Styl tabeli    256
  17.5.2. Tworzenie tabeli    257
  17.5.3. Ćwiczenia    257
  17.6. Kreskowanie i wypełnienie    261
  17.6.1. Rodzaje kreskowania    263
  17.6.2. Definiowanie kreskowania    265
  17.6.2.1. Opcja domyślna – Wskaż punkty (Pick Points)    265
  17.6.2.2. Opcja Wybierz obiekty (Select Objects)    266
  17.6.3. Ćwiczenia    267
  17.7. Inne obiekty    269
  18. Narzędzia rysowania precyzyjnego    271
  18.1. Tryby lokalizacji    271
  18.1.1. Stałe tryby lokalizacji    273
  18.1.2. Chwilowy tryb lokalizacji    275
  18.1.3. Zestawienie trybów lokalizacji    276
  19. Ćwiczenia projektowe    278
  19.1. Wprowadzenie    279
  19.2. Rysowanie trójkąta    279
  19.3. Rysowanie wysokości trójkąta    280
  19.4. Rysowanie okręgów stycznych    281
  19.5. Rysowanie pozostałych odcinków    283
  19.6. Rysowanie nietypowego okręgu    284
  20. Narzędzia rysowania precyzyjnego – śledzenie    287
  20.1. Tymczasowe punkty śledzenia    288
  20.2. Ćwiczenia    288
  20.2.1. Włączanie tymczasowego punktu śledzenia    289
  20.2.2. Wyłączanie tymczasowego punktu śledzenia    290
  21. Zadania kontrolne    293
  22. Sterowanie wyświetlaniem 2D    297
  22.1. Narzędzie ViewCube w modelu 2D    298
  22.2. Wyświetlanie siatki rysunkowej    298
  22.3. Uwagi ogólne    299
  22.4. Panoramowanie    299
  22.5. Ćwiczenia    300
  22.6. Operowanie powiększeniem    301
  22.7. Ćwiczenia    302
  22.7.1. Szybki zoom    302
  22.7.2. Okno    303
  22.7.3. Zoom i nowy fragment    304
  22.7.4. Zakres    304
  22.7.5. Wszystko i Okno    305
  22.7.6. Skala względna    306
  22.7.7. Poprzedni widok    306
  22.7.8. Okno i poprzedni    307
  22.8. Strategie sterowania wyświetlaniem    307
  22.8.1. Bez użycia rolki    307
  22.8.2. Z użyciem rolki    308
  22.8.3. Inne narzędzia sterowania wyświetlaniem    310
  23. Edycja obiektów    311
  23.1. Ogólna metoda edycji    312
  23.2. Zbiory wskazań (kolekcje)    313
  23.2.1. Wybieranie pojedynczego obiektu    314
  23.2.1.1. Wybór elementów pokrywających się (metoda standardowa)    314
  23.2.1.2. Wybór elementów pokrywających się (cykliczny)    315
  23.2.2. Uzupełnianie kolekcji    316
  23.2.3. Usuwanie elementu z kolekcji    317
  23.2.4. Wybór za pomocą okna    317
  23.2.4.1. Okno typu przecinającego    318
  23.2.4.2. Okno typu ciągłego    318
  23.2.5. Niejawne opcje wybierania obiektów    319
  23.3. Usuwanie obiektów    320
  23.3.1. Ćwiczenia    321
  23.4. Przekształcenia o wektor    321
  23.4.1. Metoda „punkt bazowy” (skąd–dokąd)    322
  23.4.1.1. Ogólny algorytm metody „punkt bazowy” (skąd–dokąd)    323
  23.4.2. Metoda „przesunięcie” (o ile i w którą stronę)    323
  23.4.2.1. Ogólny algorytm metody „przesunięcie” (o ile i w którą stronę)    324
  23.5. Przesuwanie obiektów    325
  23.5.1. Ćwiczenia    325
  23.6. Przesuwanie ortogonalne za pomocą klawiatury (Nudging)    329
  23.6.1. Ćwiczenia    330
  23.7. Kopiowanie obiektów    331
  23.7.1. Opcje    331
  23.7.2. Ćwiczenia    332
  23.8. Rozciąganie obiektów    333
  23.8.1. Ćwiczenia    335
  23.9. Kopiowanie obiektów w szyku    337
  23.9.1. Szyki standardowe i zespolone    338
  23.9.1.1. Szyk prostokątny    339
  23.9.1.2. Szyk biegunowy    339
  23.9.1.3. Szyk wzdłuż ścieżki    339
  23.9.2. Ćwiczenia    340
  23.9.2.1. Szyk prostokątny    340
  23.9.2.2. Szyk biegunowy    343
  23.9.2.3. Szyk wzdłuż ścieżki    346
  23.10. Kopiowanie obiektów przez odsunięcie    347
  23.10.1. Ćwiczenia    348
  23.11. Lustrzane odbicie    351
  23.11.1. Ćwiczenia    352
  23.12. Skalowanie    354
  23.12.1. Ćwiczenia    355
  23.13. Obracanie obiektów    357
  23.13.1. Ćwiczenia    358
  23.14. Ucinanie i wydłużanie obiektów    360
  23.14.1. Ogólna metoda ucinania i wydłużania    361
  23.14.1.1. Pełny algorytm ucinania i wydłużania    361
  23.14.1.2. Skrócony algorytm ucinania i wydłużania    362
  23.14.1.3. Uwagi dodatkowe    363
  23.14.2. Ćwiczenia    363
  23.15. Przedłużanie i skracanie obiektów    366
  23.15.1. Ćwiczenia    367
  23.16. Przerywanie obiektów    368
  23.16.1. Ćwiczenia    369
  23.17. Łączenie obiektów    373
  23.17.1. Ćwiczenia    373
  23.18. Fazowanie krawędzi    374
  23.18.1. Ćwiczenia    376
  23.19. Zaokrąglanie krawędzi    380
  23.19.1. Ćwiczenia    381
  23.20. Rozbijanie obiektów złożonych    384
  23.20.1. Ćwiczenia    385
  23.21. Indywidualne polecenia edycyjne    386
  23.21.1. Łączenie odcinków i łuków w polilinię – edycja polilinii    388
  23.21.2. Ćwiczenia    388
  23.21.3. Inne indywidualne polecenia edycyjne    390
  23.21.4. Edycja kreskowania – ćwiczenia    390
  23.21.4.1. Zmiana skali opisu    392
  23.21.5. Edycja tekstu – ćwiczenia    392
  23.21.5.1. Zmiana skali opisu    393
  23.21.6. Ćwiczenia dodatkowe    393
  24. Ćwiczenia projektowe    395
  25. Zadania kontrolne    401
  26. Edycja za pomocą uchwytów    403
  26.1. Wybór metody edycji    403
  26.2. Uchwyty standardowe    404
  26.2.1. Ogólna metoda edycji    407
  26.2.1.1. Pełny algorytm edycji za pomocą uchwytów    407
  26.2.1.2. Skrócony algorytm edycji za pomocą uchwytów    408
  26.2.2. Ćwiczenia    409
  26.2.2.1. Rozciąganie odcinka    409
  26.2.2.2. Przesuwanie i rozciąganie okręgu    410
  26.2.2.3. Inne operacje edycyjne    412
  26.3. Uchwyty wielofunkcyjne    413
  26.3.1. Ogólna metoda edycji za pomocą uchwytów wielofunkcyjnych    414
  26.3.2. Ćwiczenia    415
  27. Zadania kontrolne    418
  28. Ćwiczenia przejściowe    420
  28.1. Rysowanie projektu BUD1    420
  28.1.1. Podstawowa koncepcja rozwiązania    421
  28.1.2. Realizacja koncepcji podstawowej    421
  28.1.3. Koncepcje alternatywne    422
  28.2. Rysowanie projektu DET1    423
  28.2.1. Podstawowa koncepcja rozwiązania    424
  28.2.2. Realizacja koncepcji podstawowej    425
  28.2.2.1. Pierwszy fragment łamanej    425
  28.2.2.2. Drugi fragment łamanej    427
  28.2.2.3. Kopiowanie przez odsunięcie    427
  28.2.2.4. Obcięcie końców    428
  28.2.2.5. Analiza dostępnych stylów tekstu    429
  28.2.2.6. Propozycja definicji nowego stylu tekstu    429
  28.2.2.7. Ocena wysokości napisu (tekstu)    430
  28.2.2.8. Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu    430
  28.2.2.9. Definiowanie nowego stylu tekstu    430
  28.2.2.10. Tworzenie napisu    430
  28.2.3. Inne koncepcje rysowania zarysu    431
  28.2.3.1. Uniwersalny kalkulator klasyczny    431
  28.2.3.2. Paleta narzędzi Kalkulator (QuickCalc)    432
  28.2.3.3. Tryb śledzenia    433
  28.3. Rysowanie projektu DET2    434
  28.3.1. Tryb śledzenia i tymczasowy punkt lokalizacji    435
  28.3.2. Tryb śledzenia    436
  28.3.3. Rysowanie okręgu    437
  28.3.4. Napisy    438
  28.3.4.1. Propozycja definicji nowego stylu tekstu    438
  28.3.4.2. Ocena wysokości napisów    439
  28.3.4.3. Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu    439
  28.3.4.4. Definiowanie nowego stylu tekstu    439
  28.3.4.5. Tworzenie napisów    440
  29. Właściwości ogólne obiektów    441
  29.1. Technika warstw    442
  29.2. Właściwości logiczne i określone wprost    444
  29.2.1. Właściwości logiczne    444
  29.2.2. Właściwości określone wprost    444
  29.2.3. Właściwości logiczne a określone wprost    445
  29.3. Właściwości bieżące i właściwości kolekcji obiektów    445
  29.4. Rodzaj linii    447
  29.4.1. Wczytywanie i usuwanie rodzaju linii – ćwiczenia    448
  29.4.2. Efektywne zarządzanie rodzajami linii    453
  29.4.2.1. Poprawna organizacja środowiska pracy    453
  29.4.2.2. Wymuszona praca w źle zorganizowanym środowisku    454
  29.4.3. Skala rodzaju linii    456
  29.4.3.1. Indywidualna skala rodzaju linii nowo tworzonych obiektów    456
  29.4.3.2. Skala globalna rodzaju linii    457
  29.4.3.3. Indywidualna skala rodzaju linii obiektu    457
  29.4.3.4. Całkowita skala rodzaju linii obiektu    457
  29.4.4. Określanie całkowitej skali rodzaju linii obiektu    458
  29.4.4.1. Sposób wyświetlania linii na rysunku    459
  29.5. Szerokość (grubość) linii    460
  29.5.1. Standardowa szerokość (grubość) linii    461
  29.5.2. Regulacja sposobu wyświetlania szerokości (grubości) linii    462
  29.6. Kolor    463
  29.7. Przezroczystość ogólna    464
  29.8. Sterowanie właściwościami za pośrednictwem warstwy    466
  29.9. Budowa struktury warstw – ćwiczenia    467
  29.9.1. Wczytanie definicji linii    468
  29.9.2. Zmiana nazwy i koloru warstwy    469
  29.9.3. Tworzenie nowej warstwy    470
  29.9.4. Ustawianie warstwy bieżącej    472
  29.9.5. Usuwanie warstwy    472
  29.9.6. Modyfikacja struktury i właściwości warstw    473
  29.10. Operacje na warstwach – ćwiczenia    474
  29.10.1. Filtry warstw    474
  29.10.2. Wybór warstwy aktualnej    475
  29.10.3. Blokowanie (ukrywanie) warstwy    477
  29.10.4. Przenoszenie obiektów na inną warstwę    478
  29.10.5. Uzgadnianie właściwości    479
  29.10.6. Właściwość określona wprost    480
  29.10.7. Zmiana właściwości obiektów przez warstwę    481
  30. Ćwiczenia przejściowe    483
  30.1. Szablon ze strukturą warstw    483
  31. Wymiarowanie    489
  31.1. Styl wymiarowania    493
  31.2. Czynności wstępne    494
  31.3. Ogólne warianty wymiarowania    495
  31.4. Wymiar liniowy    496
  31.4.1. Ćwiczenia    497
  31.5. Wymiar normalny    501
  31.5.1. Ćwiczenia    502
  31.6. Ćwiczenia    503
  31.7. Wymiary promienia i średnicy    504
  31.7.1. Znacznik środka    505
  31.7.2. Ćwiczenia    505
  31.8. Wymiar kątowy    507
  31.8.1. Ćwiczenia    508
  31.9. Dołączanie przedrostka i przyrostka    509
  31.9.1. Ćwiczenia    509
  31.10. Szybkie wymiarowanie    514
  31.10.1. Modyfikacja stylu wymiarowania    515
  31.10.2. Ćwiczenia    516
  31.11. Linie i wielolinie odniesienia    518
  31.11.1. Styl wielolinii odniesienia    520
  31.11.2. Tworzenie wielolinii odniesienia    521
  31.11.3. Edycja wielolinii odniesienia    522
  31.11.4. Ćwiczenia    523
  31.11.4.1. Tworzenie wielolinii    524
  31.11.4.2. Edycja wielolinii za pomocą uchwytów    525
  31.11.4.3. Dołączanie i usuwanie linii odniesienia    526
  31.11.4.4. Wyrównywanie położenia wielolinii    528
  31.11.4.5. Grupowanie wielolinii    530
  31.11.4.6. Modyfikacja stylu wielolinii    531
  31.11.4.7. Ćwiczenie kontrolne    532
  31.11.4.8. Zmiana skali opisu wielolinii odniesienia    533
  31.12. Podstawy edycji wymiarów    533
  31.12.1. Zmiana skali opisu    534
  31.12.2. Ćwiczenia    534
  31.12.2.1. Edycja za pomocą uchwytów    534
  31.12.2.2. Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów    537
  31.12.2.3. Przerywanie obiektów wymiarowych    537
  31.12.2.4. Inne operacje edycyjne    538
  31.13. Inne narzędzia wymiarowania i edycji wymiarów    539
  32. Uniwersalne narzędzia zarządzania właściwościami obiektów    540
  32.1. Szybkie właściwości istniejących obiektów    541
  32.1.1. Bez włączania przełącznika SW (QP)    541
  32.1.2. Przy włączonym przełączniku SW (QP)    542
  32.2. Właściwości istniejących obiektów    543
  32.2.1. Ćwiczenia    544
  32.3. Uzyskiwanie informacji o istniejących obiektach    549
  32.3.1. Lista informacji o istniejących obiektach    550
  32.3.2. Pomiar odległości    550
  32.3.3. Odczyt współrzędnych punktu    550
  32.3.4. Pomiar pola powierzchni    550
  32.3.5. Nowe narzędzia pomiarowe    551
  33. Ćwiczenia przejściowe    552
  33.1. Wymiarowanie projektu BUD1    552
  33.2. Wymiarowanie projektu DET1    553
  33.3. Wymiarowanie projektu DET2    559
  33.4. Edycja projektu DET1    563
  33.4.1. Rozciągnięcie    564
  33.4.2. Fazowania i zaokrąglenia    565
  33.4.3. Edycja istniejących wymiarów    565
  33.4.3.1. Edycja za pomocą uchwytów    566
  33.4.3.2. Edycja metodą doczepiania    567
  33.4.3.3. Monitor opisu (Annotation Monitor)    568
  33.4.3.4. Dalsze operacje edycyjne    568
  33.4.4. Tworzenie nowych wymiarów    569
  33.4.4.1. Definiowanie nowych stylów wymiarowania    570
  33.4.4.2. Zastosowanie zdefiniowanych stylów wymiarowania    574
  33.4.5. Inne operacje    575
  33.4.6. Definiowanie podstylu wymiarowania    576
  33.5. Edycja projektu DET2    577
  34. Poprawna organizacja środowiska pracy    578
  34.1. Zarządzanie rodzajami linii    578
  34.2. Zarządzanie stylami tekstu    579
  34.3. Zarządzanie stylami wymiarowania    580
  35. Ćwiczenia przejściowe    581
  35.1. Modyfikacja szablonu ze strukturą warstw    581
  35.1.1. Arkusz obszaru papieru    587
  36. Projekt końcowy    590
  36.1. Uwagi ogólne    591
  36.2. Wymagania podstawowe    591
  36.3. Wymagania dodatkowe    592
  36.4. Czynności wstępne    592
  36.5. Tworzenie zarysu    593
  36.6. Wymiarowanie    596
  36.6.1. Wymiarowanie faz i zaokrągleń    597
  36.6.2. Wymiar obrócony    598
  36.6.3. Pozostałe wymiary    599
  36.6.4. Kreskowanie    601
  36.6.5. Tabliczka rysunkowa    603
  36.6.6. Operacje końcowe    603
  36.7. Ćwiczenie kontrolne    604
  36.8. Narzędzia wydruku dokumentacji    606
  36.9. Wydruk dokumentacji z obszaru modelu    606
  36.9.1. Ustawienia strony    607
  36.9.2. Podgląd wydruku    609
  36.9.3. Uruchomienie wydruku    611
  37. Podstawy techniki bloków    615
  37.1. Ćwiczenia    618
  37.1.1. Tworzenie bloku    619
  37.1.2. Wstawianie bloku    621
  37.1.3. Zapis definicji bloku na dysku    623
  37.1.4. Wstawianie pliku    624
  37.1.5. Modyfikacja pliku bloku na dysku    625
  37.1.6. Modyfikacja definicji bloku bezpośrednio w miejscu wstawienia    627
  37.1.7. Zmiana skali opisu    630
  38. Zaawansowane techniki wykonywania i wydruku dokumentacji    631
  38.1. Sposoby przygotowania dokumentacji pod kątem wydruku    631
  38.2. Przygotowanie bloku z atrybutami tekstowymi    634
  38.2.1. Atrybuty tekstowe    636
  38.3. Wydruk z wykorzystaniem układów arkuszy    637
  38.4. Wydruk arkusza – wymiary w obszarze modelu    637
  38.4.1. Ustawienia strony    638
  38.4.2. Wstawianie bloku z atrybutami    645
  38.4.3. Tworzenie i skalowanie rzutni    647
  38.4.4. Zmiana obiektów nieopisowych na opisowe    651
  38.4.5. Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów    654
  38.4.6. Postępowanie z obiektami nieopisowymi    654
  38.4.7. Przenoszenie napisu na kartę arkusza    655
  38.4.8. Obszar papieru i modelu na arkuszu (Layout)    656
  38.4.8.1. Obszar modelu na arkuszu    656
  38.4.8.2. Obszar papieru na arkuszu    657
  38.4.9. Ustalanie położenia obiektów w rzutni    658
  38.4.10. Style wydruku zależne od koloru    659
  38.4.11. Wypełnianie pól tabliczki rysunkowej – atrybuty tekstowe    662
  38.4.12. Blokowanie rzutni    664
  38.4.13. Obiekty opisowe dla innej skali rzutni    665
  38.5. Wydruk arkusza – wymiary w obszarze papieru    667
  38.6. Projekty w jednostkach innych niż milimetry    672
  38.7. Wymiary w obu obszarach    674
  38.8. Przywracanie zespolenia wymiarów – Monitor opisu (Annotation Monitor)    675
  38.8.1. Ćwiczenia    676
  39. Design Center    678
  39.1. Wstawianie bloku za pomocą DesignCenter – ćwiczenia    680
  40. Palety narzędzi użytkownika    683
  40.1. Ćwiczenia    683
  40.1.1. Tworzenie palety    683
  40.1.2. Wstawianie bloku z palety    684
  40.1.3. Modyfikacja palety narzędzi    684
  40.1.4. Usuwanie narzędzi i palet    686
  40.2. Sterowanie widocznością okna palet narzędzi    686
  41. Zadania kontrolne    688
  42. Nieparametryczne projektowanie 2D – uwagi końcowe    692
  CZĘŚĆ II. PARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D    695
  43. Podstawowe pojęcia    697
  43.1. Parametryczność    697
  43.2. Więzy i wymiary    697
  43.2.1. Więzy geometryczne    698
  43.2.2. Więzy wymiarowe    699
  43.2.3. Wymiary    700
  43.3. Przykład rysunku parametrycznego i nieparametrycznego    700
  44. Konfiguracja narzędzi więzów    703
  45. Operowanie więzami geometrycznymi – ćwiczenia    706
  45.1. Automatyczne wprowadzanie więzów geometrycznych    706
  45.2. Sterowanie widocznością więzów geometrycznych    710
  45.2.1. Selektywne wyświetlanie więzów geometrycznych    711
  45.3. Sprawdzenie poprawności systemu więzów geometrycznych    712
  45.4. Usuwanie więzów geometrycznych    713
  45.5. Ręczne wprowadzanie więzów geometrycznych    714
  45.6. Stopnie swobody    717
  45.7. Wprowadzanie więzów geometrycznych podczas tworzenia i edycji obiektów    718
  46. Operowanie więzami wymiarowymi – ćwiczenia    721
  46.1. Konfiguracja narzędzi więzów wymiarowych    723
  46.1.1. Sterowanie widocznością więzów wymiarowych w formie dynamicznej    724
  46.2. Więzy wymiarowe zdefiniowane przez jeden obiekt    725
  46.3. Więzy wymiarowe zdefiniowane przez dwa obiekty    726
  46.4. Wymiary nadmiarowe    728
  46.5. Zmiana sposobu wyświetlania więzów wymiarowych    729
  46.5.1. Zmiana formy więzów wymiarowych    730
  46.6. Wyświetlanie i ukrywanie więzów w formie dynamicznej    731
  46.7. Edycja wartości więzów wymiarowych    731
  46.7.1. Parametryczne modyfikacje konstrukcji    733
  46.7.2. Parametry użytkownika    734
  46.7.3. Filtry i grupy parametrów    737
  46.7.4. Edycja wartości więzów za pomocą uchwytów standardowych    739
  47. Ćwiczenia przejściowe    740
  47.1. Typoszereg z parametrem użytkownika    740
  47.1.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych    741
  47.1.2. Nakładanie więzów wymiarowych    743
  47.1.3. Parametryczne modyfikacje konstrukcji    745
  47.2. Typoszereg bez parametru użytkownika    746
  47.2.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych    747
  47.2.2. Nakładanie więzów wymiarowych    749
  47.2.3. Parametryczne modyfikacje konstrukcji    750
  47.2.4. Inny sposób modelowania symetrii    751
  48. Zadania kontrolne    752
  49. Transformacja wymiarów na więzy    753
  50. Ćwiczenia przejściowe    754
  50.1. Transformacja projektu DET2    754
  50.1.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych    755
  50.1.2. Transformacja więzów wymiarowych    756
  50.1.3. Tworzenie i wiązanie punktu konstrukcyjnego    758
  50.1.4. Formatowanie więzów wymiarowych    759
  50.1.5. Parametryczne modyfikacje konstrukcji    761
  50.2. Parametryzacja otworu w projekcie DET2    762
  51. Parametryczne projektowanie 2D – uwagi końcowe    766
  CZĘŚĆ III. PODSTAWY MODELOWANIA 3D    767
  52. Interfejs użytkownika podczas pracy 3D    769
  52.1. Opcje modelowania 3D    770
  53. Sterowanie wyświetlaniem 3D – ćwiczenia    772
  53.1. Zmiana sposobu wyświetlania modelu    773
  53.2. Zmiana sposobu budowy obrazu    773
  53.3. Narzędzie ViewCube    774
  53.3.1. Widoki standardowe    776
  53.3.2. Redefinicja widoku głównego (Home View)    777
  53.4. Narzędzia SteeringWheels    778
  53.4.1. Zmiana środka obrotu    780
  53.4.2. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków    780
  53.4.3. Inne operacje    781
  53.5. Nazwane widoki    781
  54. Układy współrzędnych    783
  54.1. Układy współrzędnych w przestrzeni 3D    783
  54.1.1. Układ globalny i lokalne układy współrzędnych    785
  54.1.2. Symbol układu współrzędnych    785
  54.2. Zarządzanie układami współrzędnych    786
  54.3. Standardowe metody zarządzania układami współrzędnych – ćwiczenia    787
  54.3.1. Definiowanie lokalnego układu współrzędnych    788
  54.3.2. Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych    789
  54.3.3. Uaktywnianie zapisanego lokalnego układu współrzędnych    791
  54.3.4. Wywołanie widoku planarnego    791
  54.3.5. Definiowanie LUW na obiekcie    792
  54.3.5.1. Obiekt typu linia (krawędź)    793
  54.3.6. Usuwanie zapisanego lokalnego układu współrzędnych    794
  54.4. Zarządzanie układami współrzędnych metodą edycji symbolu (ikony) układu – ćwiczenia    796
  54.4.1. Definiowanie układu współrzędnych na powierzchni (ścianie)    796
  54.4.2. Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych metodą edycji uchwytów    798
  54.5. Dynamiczny LUW    799
  55. Wstęp do modelowania 3D    800
  55.1. Parametryczność a modele 3D    801
  55.1.1. Modele bryłowe    801
  55.1.2. Modele powierzchniowe    802
  56. Tworzenie obiektów 3D metodami 2D    803
  56.1. Model krawędziowy – ćwiczenia    803
  56.2. Klasyczne siatki wielokątne – ćwiczenia    805
  56.3. Wysokość i poziom    807
  56.3.1. Ćwiczenia    809
  56.4. Polibryły – ćwiczenia    811
  57. Klasyczne obiekty 3D    814
  57.1. Bryły elementarne – ćwiczenia    814
  57.2. Powierzchnie elementarne    816
  58. Operacje logiczne Boole’a – ćwiczenia    819
  59. Operacje modelowania 3D za pomocą profilu    823
  59.1. Interfejs użytkownika podczas modelowania 3D za pomocą profilu    824
  59.2. Modelowanie bryłowe za pomocą profilu – ćwiczenia    824
  59.3. Wyciąganie – ćwiczenia    826
  59.4. Obrót – ćwiczenia    828
  59.5. Przeciąganie – ćwiczenia    830
  59.6. Rozpinanie powierzchni – ćwiczenia    832
  60. Edycja obiektów 3D    836
  60.1. Czynności wstępne i konfiguracyjne    837
  60.2. Metauchwyty    838
  60.2.1. Ograniczanie zakresu operacji edycyjnej    839
  60.3. Podobiekty    840
  60.3.1. Wybór podobiektów    840
  60.3.1.1. Wybór podobiektów z wykorzystaniem filtrów    841
  60.3.1.2. Wybór podbryły bez stosowania filtru    842
  60.3.1.3. Cykliczny wybór podbrył    842
  60.4. Rodzaje uchwytów    843
  60.5. Ćwiczenia    843
  60.5.1. Przesunięcie swobodne    844
  60.5.2. Przesunięcie ograniczone    845
  60.5.3. Obrót ograniczony    846
  60.5.4. Przesunięcie z kolekcją uchwytów aktywnych    847
  60.5.5. Rejestrowanie historii modelowania bryły    848
  60.5.6. Edycja właściwości obiektów 3D    849
  60.5.7. Usuwanie historii obiektów 3D    849
  61. Ćwiczenia przejściowe    851
  61.1. Transformacja projektu BUD1 do przestrzeni 3D    851
  61.2. Edycja projektu BUD1    854
  61.3. Model 3D sworznia    855
  61.4. Edycja modelu 3D sworznia    858
  62. Redagowanie rzutów 2D na podstawie modelu 3D    860
  62.1. Uwagi dotyczące terminologii    860
  62.2. Podstawy redagowania rzutów    861
  62.2.1. Rzut bazowy (Base View) i rzuty pochodne – ćwiczenia    861
  62.2.2. Rzut prostokątny i izometryczny – ćwiczenia    863
  62.2.3. Rzut typu przekrój (Section) – ćwiczenia    864
  62.2.4. Rzut typu szczegół (Detail View) – ćwiczenia    868
  62.3. Podstawy edycji rzutów – ćwiczenia    871
  62.3.1. Styl rzutu typu przekrój (Section)    872
  62.3.2. Wyłączanie przekrojów składników    873
  62.3.3. Sterowanie widocznością krawędzi    874
  62.3.4. Modyfikacja właściwości warstw    875
  62.3.5. Zmiana wyrównania rzutów    876
  62.3.5.1. Przerwanie wyrównania rzutów    877
  62.3.6. Edycja kreskowania rzutów    878
  62.3.7. Indywidualna edycja oznaczenia (etykiety) rzutu    879
  62.3.8. Inne operacje edycyjne rzutów    880
  62.3.9. Edycja linii cięcia    881
  62.3.10. Inne operacje edycyjne    884
  62.4. Aktualizacja rzutów    885
  62.4.1. Aktualizacja rzutów po zmianie modelu 3D    885
  62.4.2. Aktualizacja rzutów po zmianie zestawu składników modelu 3D    888
  63. Modelowanie 3D – uwagi końcowe    890
  CZĘŚĆ IV. PODSTAWY USŁUGI SIECIOWEJ I SYSTEMU AUTOCAD WS    891
  64. AutoCAD WS jako element usługi Autodesk 360    895
  65. AutoCAD WS jako usługa sieciowa    896
  65.1. Praca za pomocą przeglądarki internetowej    896
  65.1.1. Logowanie do serwisu AutoCAD WS    896
  65.1.2. Przesyłanie (Upload) pliku    897
  65.1.3. Edycja pliku    899
  65.1.4. Pobieranie (Download) pliku z serwisu sieciowego    904
  65.1.5. Przegląd pliku po edycji    905
  66. AutoCAD WS na urządzeniach przenośnych    906
  66.1. Podstawowe techniki pracy    907
  66.2. Przygotowanie urządzenia do pracy    907
  66.3. Logowanie do serwisu AutoCAD WS    908
  66.4. Podstawowe operacje konfiguracyjne    908
  66.5. Synchronizacja urządzenia z serwisem AutoCAD WS    909
  66.6. Otwieranie pliku na urządzeniu    909
  66.7. Edycja lokalna pliku    910
  66.7.1. Usuwanie obiektów    910
  66.7.2. Tworzenie obiektów    910
  66.7.3. Edycja istniejących obiektów    912
  66.7.4. Elementy opisu rysunku    913
  66.7.5. Obserwacja modelu w przestrzeni 3D    914
  66.8. Ponowna synchronizacja urządzenia z serwisem AutoCAD WS    915
  66.9. Usuwanie plików lokalnych    916
  66.10. Wylogowanie z serwisu AutoCAD WS na urządzeniu przenośnym    917
  67. Zarządzanie danymi projektowymi (PDM) i projektowanie współbieżne (CD)    918
  67.1. Projektowanie współbieżne    918
  67.1.1. Przygotowanie danych    918
  67.1.2. Logowanie do usługi i przesłanie pliku danych    919
  67.1.3. Dołączanie konstruktora do zespołu    919
  67.1.4. Praca zespołowa    921
  67.2. Elementy zarządzania danymi    924
  67.2.1. Zarządzanie z serwisu AutoCAD WS    924
  68. Podstawy usługi sieciowej i systemu AutoCAD WS – uwagi końcowe    926
  Bibliografia    928
  Skorowidz    929
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia