X

  Spis treści
  
  
  
  Wprowadzenie / 7
  
  
  Część I Technokultura i rzeczywistość bio-techno-logiczna
  
  
  
  Rozdział 1. Dylematy sztuki oraz kultury w czasach posthumanizmu i transhumanizmu / 18
  
  
  Część II Medialny świat hybryd i hybrydyzacji
  
  
  
  Rozdział 2. Teoretyczne aspekty współczesnej kultury i sztuki jako zjawisk hybrydycznych / 58
  
  
  Rozdział 3. Nowe media i sztuka nowych mediów w epoce postcyfrowej / 70
  
  
  Rozdział 4. Hybrydy, hybrydyzacja i hybrydyczność. W stronę teorii hybryd postmedialnych / 104
  
  
  Część III Manifestacje artystyczne technokultury
  
  
  
  Rozdział 5. Ken Goldberg. Teleobecność i sztuka teleobecności. Telegarden – natura versus (?) technokultura / 136
  
  
  
  Rozdział 6. Stelarc. Kim jest i co nam mówi? / 158
  
  
  Rozdział 7. Christa Sommerer i Laurent Mignonneau. Interfejs – sztuka interfejsu – „Interface Culture” / 192
  
  
  Rozdział 8. Ryoji Ikeda. Sztuka danych – sonowizulane stymulanty doświadczeń polisensorycznych / 216
  
  
  Rozdział 9. Sztuka hybrydyczna. Znak(i) czasu przełomu technokulturowego / 254
  
  
  Indeks osobowy / 300
  
  Nota edytorska / 307
  
  Bibliografia / 308
  
  Spis ilustracji / 321
  
  
  Summary / 324
  
  Zusammenfassung / 326
Technokultura i jej manifestacje artystyczne
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

330

Kategoria

Teoria kultury

ISBN-13

978-83-8012-861-3

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 32,87 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

5.0 / 5 (1 głosów)
bookPrzeczytaj bezpłatny fragment slide
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

49,20

39,36

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Książka dotyczy zagadnień technokultury, zjawiska dotychczas bardzo rzadko prezentowanego w piśmiennictwie polskim w kontekście strategii artystycznych, które stanowią jej artystyczne manifestacje. Wychodząc od teoretycznych rozważań dotyczących współczesnej kultury zdominowanej przez praktyki medialne o charakterze hybrydycznym, w czasach posthumanizmu i transhumanizmu, Autor stara przedstawić własną wykładnię medialnego świata hybryd i hybrydyzacji. Czyni to na wybranych przykładach twórców i dzieł zaliczanych do kanonu współczesnych dokonań w zakresie sztuki nowych mediów: Kena Godberga, Stelarca, Christy Sommerer i Laurenta Mignonneau, Ryoji Ikedy oraz wielu innych artystów reprezentujących tzw. sztukę hybrydyczną. Pozycja ta z pewnością może spotkać się z odzewem nie tylko w środowisku akademickim, ale również wśród szerokiego grona czytelników zainteresowanych problematyką współczesnej technokultury oraz sztuki nowych mediów. Jej adresatami są kulturoznawcy, medioznawcy oraz osoby zainteresowane najnowszymi trendami w sztuce wykorzystującej nowe media i technologie medialne. Może ona również być rodzajem podręcznika akademickiego na studiach kulturoznawczych, medioznawczych i w uczelniach artystycznych.


Ebook dostępny na rozdziały:

Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 1 )
1
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!