POLECAMY
Wydawca:
Format:
epub, mobi, pdf, ibuk
Publikacja dotyczy aktualnego nurtu rozważań nad problematyką komunikacji w przestrzeni hipermedialnej. Łączy w sobie wszechstronne studia teoretyczne i wyniki badań naukowych, stanowiące zasadniczą część książki. To rzetelne i merytoryczne opracowanie, w którym ciekawie i syntetycznie zaprezentowano blog jako atrakcyjny instrument interakcji z odbiorcą w wymiarze społecznym i komercyjnym. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na dynamikę jego rozwoju, obserwowany proces ustawicznej ewolucji i potencjalne kierunki zmian. Dzięki temu publikacja staje się inspirującym źródłem wiedzy, umożliwiając Czytelnikom postrzeganie blogosfery jako przestrzeni wielowymiarowej, wielowątkowej, wymagającej przemyślanych strategii działania.
Książka ma walory zarówno poznawcze, metodyczne, jak i praktyczne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Jest adresowana do pracowników naukowych zajmujących się problematyką komunikacji marketingowej, studentów kierunków biznesowych, w tym przede wszystkim z zakresu zarządzania oraz przedstawicieli biznesu zainteresowanych marketingiem w mediach społecznościowych.
Praca jest poświęcona problematyce komunikacji marketingowej w hipermedialnym środowisku komputerowym. Głównym obszarem zainteresowania Autorów są blogi jako stosunkowo nowy i specyficzny instrument komunikacji społecznej i marketingowej w tym środowisku. Z jednej strony instrument wyraźnie spersonalizowany, z drugiej - w pełni interaktywny, dynamiczny i wielowymiarowy. [...] Praca jest dobrze osadzona we właściwej perspektywie - środowiska przestrzeni wirtualnej - w tej perspektywie, jaką stwarza hipermedialne środowisko komputerowe oraz płaszczyzna komunikacji marketingowej. [...] Książka ma charakter monografii będącej udanym połączeniem dwóch nurtów: teoretycznej refleksji nad zagadnieniami blogów, ich funkcji, przesłanek powstania i rozwoju oraz miejsca w systemie komunikacji online, a także własnych, szerokich i pogłębionych badań empirycznych. Studia teoretyczne opierają się na wykorzystaniu bardzo obszernej literatury przedmiotu, zaś badania zaprezentowane w pracy trafnie wpisują się w triadę funkcji badań naukowych: poznanie określonego fragmentu rzeczywistości, jego wyjaśnienie oraz sformułowanie możliwych i prawdopodobnych kierunków rozwoju. Jest to ujęcie, które sytuuje pracę Autorów jako nowatorską, oryginalną, w sposób udany wpisującą się w badania nad systemem komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem w środowisku hipermedialnym i interaktywnym.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Jana W. Wiktora
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 192 |
Kategoria | E-biznes |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-417-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
O autorach | 7 |
Wstęp | 9 |
Rozdział 1. Komunikacja marketingowa w mediach interaktywnych | 15 |
1.1. Uwarunkowania rozwoju mediów interaktywnych | 15 |
1.2. Klient w przestrzeni interaktywnej | 22 |
1.3. Social media w procesie komunikacji marketingowej | 30 |
Podsumowanie | 42 |
Rozdział 2. Blog jako platforma komunikacji w przestrzeni hipermedialnej | 45 |
2.1. Blog w komunikacji online | 45 |
2.1.1. Blog – pojęcie i istota | 45 |
2.1.2. Blogi korporacyjne | 53 |
2.1.3. Blogi indywidualne | 60 |
2.2. Blogi w procesie komunikacji marketingowej | 73 |
2.3. Polska blogosfera w liczbach | 80 |
Podsumowanie | 88 |
Rozdział 3. Przedmiot, zakres i metodyka badań empirycznych | 91 |
3.1. Ogólny cel badań, hipotezy badawcze oraz etapy procesu badawczego | 91 |
3.2. Cele i metodyka poszczególnych badań oraz charakterystyka prób badawczych | 93 |
3.2.1. Badania wśród przedsiębiorstw | 93 |
3.2.2. Badania wśród blogerów indywidualnych | 97 |
3.2.3. Badania wśród studentów łódzkich uczelni | 100 |
Rozdział 4. Blogi korporacyjne jako narzędzie oddziaływania marki na klientów | 105 |
4.1. Przesłanki wykorzystania blogów korporacyjnych | 105 |
4.2. Blogi korporacyjne w procesie komunikacji | 114 |
4.3. Przyszłość blogów korporacyjnych w perspektywie najbliższych lat | 120 |
Podsumowanie | 125 |
Rozdział 5. Formy, zakres i uwarunkowania wykorzystania blogów indywidualnych przez przedsiębiorstwa | 127 |
5.1. Przesłanki podjęcia współpracy z blogerami indywidualnymi | 127 |
5.2. Aspekt finansowy współpracy z blogerami | 142 |
5.3. Blogi indywidualne w strategii przedsiębiorstw | 149 |
Podsumowanie | 156 |
Zakończenie | 159 |
Bibliografia | 165 |
Spis tabel | 173 |
Spis wykresów | 175 |
Spis ilustracji | 177 |
Załącznik 1. Wzór kwestionariusza skierowanego do przedsiębiorstw | 179 |
Załącznik 2. Wzór kwestionariusza skierowanego do blogerów | 184 |
Załącznik 3. Wzór kwestionariusza skierowanego do blogerów | 187 |
Załącznik 4. Wzór kwestionariusza skierowanego do studentów | 188 |