Blogi w procesie komunikacji marketingowej

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,24  31,90

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,90 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,14 zł  


24,24

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja dotyczy aktualnego nurtu rozważań nad problematyką komunikacji w przestrzeni hipermedialnej. Łączy w sobie wszechstronne studia teoretyczne i wyniki badań naukowych, stanowiące zasadniczą część książki. To rzetelne i merytoryczne opracowanie, w którym ciekawie i syntetycznie zaprezentowano blog jako atrakcyjny instrument interakcji z odbiorcą w wymiarze społecznym i komercyjnym. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na dynamikę jego rozwoju, obserwowany proces ustawicznej ewolucji i potencjalne kierunki zmian. Dzięki temu publikacja staje się inspirującym źródłem wiedzy, umożliwiając Czytelnikom postrzeganie blogosfery jako przestrzeni wielowymiarowej, wielowątkowej, wymagającej przemyślanych strategii działania.
Książka ma walory zarówno poznawcze, metodyczne, jak i praktyczne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Jest adresowana do pracowników naukowych zajmujących się problematyką komunikacji marketingowej, studentów kierunków biznesowych, w tym przede wszystkim z zakresu zarządzania oraz przedstawicieli biznesu zainteresowanych marketingiem w mediach społecznościowych.


Praca jest poświęcona problematyce komunikacji marketingowej w hipermedialnym środowisku komputerowym. Głównym obszarem zainteresowania Autorów są blogi jako stosunkowo nowy i specyficzny instrument komunikacji społecznej i marketingowej w tym środowisku. Z jednej strony instrument wyraźnie spersonalizowany, z drugiej - w pełni interaktywny, dynamiczny i wielowymiarowy. [...] Praca jest dobrze osadzona we właściwej perspektywie - środowiska przestrzeni wirtualnej - w tej perspektywie, jaką stwarza hipermedialne środowisko komputerowe oraz płaszczyzna komunikacji marketingowej. [...] Książka ma charakter monografii będącej udanym połączeniem dwóch nurtów: teoretycznej refleksji nad zagadnieniami blogów, ich funkcji, przesłanek powstania i rozwoju oraz miejsca w systemie komunikacji online, a także własnych, szerokich i pogłębionych badań empirycznych. Studia teoretyczne opierają się na wykorzystaniu bardzo obszernej literatury przedmiotu, zaś badania zaprezentowane w pracy trafnie wpisują się w triadę funkcji badań naukowych: poznanie określonego fragmentu rzeczywistości, jego wyjaśnienie oraz sformułowanie możliwych i prawdopodobnych kierunków rozwoju. Jest to ujęcie, które sytuuje pracę Autorów jako nowatorską, oryginalną, w sposób udany wpisującą się w badania nad systemem komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem w środowisku hipermedialnym i interaktywnym.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Jana W. Wiktora


Rok wydania2016
Liczba stron192
KategoriaE-biznes
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-417-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorach    7
  
  Wstęp    9
  
  Rozdział 1. Komunikacja marketingowa w mediach interaktywnych    15
  1.1. Uwarunkowania rozwoju mediów interaktywnych    15
  1.2. Klient w przestrzeni interaktywnej    22
  1.3. Social media w procesie komunikacji marketingowej    30
  Podsumowanie    42
  
  Rozdział 2. Blog jako platforma komunikacji w przestrzeni hipermedialnej    45
  2.1. Blog w komunikacji online    45
  2.1.1. Blog – pojęcie i istota    45
  2.1.2. Blogi korporacyjne    53
  2.1.3. Blogi indywidualne    60
  2.2. Blogi w procesie komunikacji marketingowej    73
  2.3. Polska blogosfera w liczbach    80
  Podsumowanie    88
  
  Rozdział 3. Przedmiot, zakres i metodyka badań empirycznych    91
  3.1. Ogólny cel badań, hipotezy badawcze oraz etapy procesu badawczego    91
  3.2. Cele i metodyka poszczególnych badań oraz charakterystyka prób badawczych    93
  3.2.1. Badania wśród przedsiębiorstw    93
  3.2.2. Badania wśród blogerów indywidualnych    97
  3.2.3. Badania wśród studentów łódzkich uczelni    100
  
  Rozdział 4. Blogi korporacyjne jako narzędzie oddziaływania marki na klientów    105
  4.1. Przesłanki wykorzystania blogów korporacyjnych    105
  4.2. Blogi korporacyjne w procesie komunikacji    114
  4.3. Przyszłość blogów korporacyjnych w perspektywie najbliższych lat    120
  Podsumowanie    125
  
  Rozdział 5. Formy, zakres i uwarunkowania wykorzystania blogów indywidualnych przez przedsiębiorstwa    127
  5.1. Przesłanki podjęcia współpracy z blogerami indywidualnymi    127
  5.2. Aspekt finansowy współpracy z blogerami    142
  5.3. Blogi indywidualne w strategii przedsiębiorstw    149
  Podsumowanie    156
  
  Zakończenie    159
  
  Bibliografia    165
  Spis tabel    173
  Spis wykresów    175
  Spis ilustracji    177
  Załącznik 1. Wzór kwestionariusza skierowanego do przedsiębiorstw    179
  Załącznik 2. Wzór kwestionariusza skierowanego do blogerów    184
  Załącznik 3. Wzór kwestionariusza skierowanego do blogerów    187
  Załącznik 4. Wzór kwestionariusza skierowanego do studentów    188
RozwińZwiń