POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Publikacja Between History and the Theory of Education. Methodology, Traditions, Quest jest zbiorem tekstów pracowników Zakładu Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, podejmuje rozważania nad potrzebą obecności w refleksji pedagogicznej dorobku historii myśli pedagogicznej. W pierwszej części zawiera analizy metodologicznych aspektów omawianych zagadnień, których Autorzy sytuują pedagogikę i historię wychowania wśród nauk o kulturze. W drugiej części znajdują się teksty ukazujące różne sposoby prezentowania i narracji problematyki pedagogicznej w perspektywie historycznych analiz, będące ilustracją odmiennego doświadczania przez Badaczki przeszłych rzeczywistości. W części trzeciej, Autorki poszukują odpowiedzi na nurtujące współczesnych pedagogów pytania dotyczące istotnych kategorii pedagogicznych: kompetencji i autorytetu, które wręcz nie są możliwe do odnalezienia bez dialogu toczącego się w szerszej perspektywie kulturowej, humanistycznej, historycznej.
Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych historycznymi aspektami pedagogiki.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 166 |
Kategoria | Historia wychowania |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-588-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | angielski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Contents | |
Introduction (Agnieszka Stopińska-Pająk) / | 7 |
Krzysztof Maliszewski | |
A pedagogical history of education: Ethical and aesthetic aspects of historiography in the context of education / | 11 |
Łukasz Michalski | |
The economy of the history of education: In search of a good presence of history in pedagogical thought / | 33 |
Agnieszka Stopińska-Pająk | |
The theoretical and methodological aspects of the formative stages of Polish andragogical thought / | 45 |
Grażyna Kempa | |
The qualifications of teachers in Polish primary education in the Silesian Voivodeship (1922—1939) against the background of methodological research questions / | 67 |
Monika Sulik | |
Around the table: In search of a historio-pedagogical dimension of tastes from childhood / | 81 |
Agnieszka Majewska-Kafarowska | |
Auto/biographic narration in the process of identity construction: Pedagogical contexts / | 99 |
Irena Przybylska | |
Between rationality and emancipation: (De)constructing competency-based education / | 111 |
Sabina Koczoń-Zurek | |
The barriers in the search for teacher authority / | 131 |
List of works cited / | 153 |