Between History and the Theory of Education

Methodology, Traditions, Quest

1 ocena

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

17,85  21,00 (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 12,60 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja Between History and the Theory of Education. Methodology, Traditions, Quest jest zbiorem tekstów pracowników Zakładu Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, podejmuje rozważania nad potrzebą obecności w refleksji pedagogicznej dorobku historii myśli pedagogicznej. W pierwszej części zawiera analizy metodologicznych aspektów omawianych zagadnień, których Autorzy sytuują pedagogikę i historię wychowania wśród nauk o kulturze. W drugiej części znajdują się teksty ukazujące różne sposoby prezentowania i narracji problematyki pedagogicznej w perspektywie historycznych analiz, będące ilustracją odmiennego doświadczania przez Badaczki przeszłych rzeczywistości. W części trzeciej, Autorki poszukują odpowiedzi na nurtujące współczesnych pedagogów pytania dotyczące istotnych kategorii pedagogicznych: kompetencji i autorytetu, które wręcz nie są możliwe do odnalezienia bez dialogu toczącego się w szerszej perspektywie kulturowej, humanistycznej, historycznej.


Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych historycznymi aspektami pedagogiki.


Rok wydania2015
Liczba stron166
KategoriaHistoria wychowania
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-588-9
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Contents
  
  Introduction (Agnieszka Stopińska-Pająk) /    7
  
  Krzysztof Maliszewski
  A pedagogical history of education: Ethical and aesthetic aspects of historiography in the context of education /    11
  
  Łukasz Michalski
  The economy of the history of education: In search of a good presence of history in pedagogical thought /    33
  
  Agnieszka Stopińska-Pająk
  The theoretical and methodological aspects of the formative stages of Polish andragogical thought /    45
  
  Grażyna Kempa
  The qualifications of teachers in Polish primary education in the Silesian Voivodeship (1922—1939) against the background of methodological research questions /    67
  
  Monika Sulik
  Around the table: In search of a historio-pedagogical dimension of tastes from childhood /    81
  
  Agnieszka Majewska-Kafarowska
  Auto/biographic narration in the process of identity construction: Pedagogical contexts /    99
  
  Irena Przybylska
  Between rationality and emancipation: (De)constructing competency-based education /    111
  
  Sabina Koczoń-Zurek
  The barriers in the search for teacher authority /    131
  
  List of works cited /    153
RozwińZwiń