POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W niniejszej publikacji punktem wyjścia i osią tematyczną stała się kategoria, przywołana m.in. przez Edwina Bendyka w znakomitym, wciąż bardzo aktualnym tomie „Antymatrix” – homo irretitus. O ile łaciński termin irretio oznacza chwytać siecią, usidlać, o tyle współcześnie irretitus interpretować można jako człowieka „usieciowionego”, zyskującego w Internecie nowe tożsamości i nowe przestrzenie działania, pracy i nauki, samorealizacji, kontaktów i więzi, ale także uwiązanego siecią: zdeterminowanego, uzależnionego, manipulowanego. Wobec tak szeroko zarysowanej tematyki tomu, nie jest ambicją autorów po¬szczególnych jego części znalezienie gotowych, zamkniętych odpowiedzi na postawione w nim złożone i wielopłaszczyznowe pytania. Kwestie oscylujące wokół społecznych aspektów funkcjonowania sieci, aktywności w Internecie, działań z zakresu marketingu społecznego powinny zostać otwarte. Intencją autorów jest wskazanie na poszczególne, bardzo ważne aspekty, wskazanie ich zawiłości oraz wielopłaszczyznowe perspektywy, a często postawienie nowych, otwartych pytań. Należna rola w niniejszym zestawieniu należy się analizom nowych zachowań komunikacyjnych związanych z funkcjonowaniem serwisów społecznościowych, a zwłaszcza najbardziej popularnego pośród nich serwisu – trzeciej społeczności świata, jaką jest Fa¬cebook5. Nie sposób też rozdzielać przestrzeni działań medialnych (wirtualnych) od ich bezpośredniego, społecznego kontekstu. Obie przestrzenie aktywności: medialnych oraz społecznych wielopłaszczyznowo interferują. Z jednej strony bowiem marketing społeczny i reklama społeczna – którym także poświęcono w tomie sporo należnej uwagi – zyskują coraz to nowe ziemie: nośniki w postaci serwisów i kanałów wirtualnych. Z drugiej strony okazuje się, że „broń” ta jest obusieczna: serwisy sieciowe, narzędzia komunikacji i wymiany informacji stają się szeroko eksploatowaną przestrzenią manipulowania i wywierania wpływu: komunikacji perswazyjnej, „usidlania”.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 155 |
Kategoria | Socjologia mediów |
Wydawca | Wyższa Szkoła Humanitas |
ISBN-13 | 978-83-64788-81-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
Katarína Fichnová, Peter Mikuláš, Łukasz P. Wojciechowski | |
Social networking services in the preferences of Slovak, Czech and Polish youth | 9 |
Danuta Smołucha | |
Portale społecznościowe – substytut czy uzupełnienie realnej wspólnoty? | 35 |
Katarzyna Walotek-Ściańska, Michał Szyszka | |
Obecność instytucji kultury w mediach społecznościowych | 49 |
Zbigniew Widera | |
Kształtowanie postaw poprzez percepcję treści w Internecie – refleksja etyczna | 63 |
Magdalena Harasimowicz | |
Refleksja nad edukacją w kontekście problematyki multitaskingu | 71 |
Rafał Guzowski | |
Obecność organizacji społecznej w sieci jako ważny element budowania zaufania i wzmacniania wizerunku | 83 |
Marta Macełko, Izabela Mendel | |
Współczesne miasto płaszczyzną komunikacji i współdziałania różnosektorowych podmiotów | 93 |
Małgorzata Koszembar-Wiklik | |
Czy marketing wirusowy w sieci wymaga kontrowersji? O motywach szokujących w reklamach | 105 |
Marta Kierska | |
Shockvertising w służbie bezdomnym. Negatywne emocje jako narzędzia reklam społecznych | 119 |
Lilianna Lakomy | |
Infans Irretitus | 137 |
Mirosław Lakomy | |
System propagandowy Korei Północnej | 145 |