POLECAMY
-33%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W pracy przedstawiono modele: matematyczny i numeryczny trójwymiarowej analizy systemów napędów elektromagnetycznych.
Zaprezentowano nowe techniki obliczania sił i momentów elektromagnetycznych, wykorzystując metodę optymalizacji budowy silnika skokowego przez sterowanie kształtem zębów statora i rotora. Zamieszczono liczne przykłady obliczeniowe, potwierdzające przydatność i prawidłowość opracowanych metod modelowania, optymalizacji i sterowania.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 150 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej |
ISBN-13 | 978-83-7775-180-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Streszczenie | 7 |
Wykaz ważniejszych oznaczeń | 8 |
1. Wstęp | 9 |
1.1. Wprowadzenie | 9 |
1.2. Cel i zakres pracy | 10 |
2. Metody modelowania i analizy systemów elektromagnetycznych | 13 |
2.1. Modele o parametrach skupionych i rozłożonych | 13 |
2.2. Równania stanu i relacje między zmiennymi | 14 |
2.3. Dyskretyzacja modeli | 16 |
3. Ogólny model przestrzenny systemu elektromagnetycznego | 18 |
3.1. Metoda A-V przestrzennej reprezentacji systemu | 18 |
3.2. Metody wariacyjne i funkcjonał energetyczny | 21 |
4. Sprzężone modele polowe z obwodem elektrycznym oraz ruchem mechanicznym | 29 |
4.1. Model magnetostatyczny z obwodem elektrycznym | 29 |
4.1.1. Wyznaczanie siły elektromotorycznej w silniku BLDC | 36 |
4.2. Model uwzględniający zjawisko prądów wirowych | 38 |
4.3. Nieliniowości magnetyczne i linearyzacja | 40 |
4.4. Obliczanie sił i momentów elektromagnetycznych | 45 |
4.4.1. Wyznaczanie sił w układzie cewka–magnes trwały | 49 |
4.4.2. Metoda on-line z doborem optymalnej powierzchni | 53 |
4.5. Modelowanie i predykcja ruchu mechanicznego | 62 |
4.5.1. Wyznaczanie charakterystyki mechanicznej silnika AC | 68 |
4.5.2. Wyznaczanie strat mocy w stali i odpowiedzi skokowej silnika krokowego | 71 |
5. Wybrane zagadnienia sterowania wykonawczymi układami elektromagnetycznymi | 75 |
5.1. Wprowadzenie | 75 |
5.2. Sterowanie optymalne liniowo-kwadratowe LQR z nieskończonym horyzontem czasowym | 77 |
5.2.1. Sterowanie optymalne LQR minimalizujące energię pobieraną ze źródła silnika krokowego | 82 |
5.3. Sterowanie optymalne liniowo-kwadratowe LQR z nieskończonym horyzontem czasowym i wyznaczaniem indukcyjności w obwodzie elektrycznym | 84 |
5.3.1. Sterowanie optymalne LQR minimalizujące energię pobieraną ze źródła i straty mocy w obwodzie elektrycznym silnika krokowego | 86 |
5.4. Sterowanie optymalne liniowo-kwadratowe LQR ze skończonym horyzontem czasowym | 94 |
5.4.1. Sterowanie optymalne LQR silnika BLDC | 95 |
5.5. Hybrydowy sterownik optymalny LQR i SMC z wykorzystaniem logiki rozmytej dla silnika BLDC | 101 |
5.6. Sterownik MRAC-PD silnika BLDC i SRM | 109 |
5.6.1. Zastosowanie metody MRAC-PD dla silnika BLDC | 120 |
5.6.2. Zastosowanie metody MRAC-PD dla silnika SRM | 129 |
5.7. Sterowanie geometrią biegunów w silniku krokowym | 132 |
6. Uwagi końcowe i wnioski | 139 |
Wykaz literatury | 141 |