Sprzężone modele systemów napędów elektromagnetycznych i ich wykorzystanie do celów sterowania

-33%

Sprzężone modele systemów napędów elektromagnetycznych i ich wykorzystanie do celów sterowania

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,77  31,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,00 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,77 zł  


20,77

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pracy przedstawiono modele: matematyczny i numeryczny trójwymiarowej analizy systemów napędów elektromagnetycznych.

Zaprezentowano nowe techniki obliczania sił i momentów elektromagnetycznych, wykorzystując metodę optymalizacji budowy silnika skokowego przez sterowanie kształtem zębów statora i rotora. Zamieszczono liczne przykłady obliczeniowe, potwierdzające przydatność i prawidłowość opracowanych metod modelowania, optymalizacji i sterowania.


Rok wydania2012
Liczba stron150
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-180-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Streszczenie    7
  Wykaz ważniejszych oznaczeń    8
  
  1. Wstęp    9
  
  1.1. Wprowadzenie    9
  1.2. Cel i zakres pracy    10
  
  2. Metody modelowania i analizy systemów elektromagnetycznych    13
  
  2.1. Modele o parametrach skupionych i rozłożonych    13
  2.2. Równania stanu i relacje między zmiennymi    14
  2.3. Dyskretyzacja modeli    16
  
  3. Ogólny model przestrzenny systemu elektromagnetycznego    18
  
  3.1. Metoda A-V przestrzennej reprezentacji systemu    18
  3.2. Metody wariacyjne i funkcjonał energetyczny    21
  
  4. Sprzężone modele polowe z obwodem elektrycznym oraz ruchem mechanicznym    29
  
  4.1. Model magnetostatyczny z obwodem elektrycznym    29
  4.1.1. Wyznaczanie siły elektromotorycznej w silniku BLDC    36
  4.2. Model uwzględniający zjawisko prądów wirowych    38
  4.3. Nieliniowości magnetyczne i linearyzacja    40
  4.4. Obliczanie sił i momentów elektromagnetycznych    45
  4.4.1. Wyznaczanie sił w układzie cewka–magnes trwały    49
  4.4.2. Metoda on-line z doborem optymalnej powierzchni    53
  4.5. Modelowanie i predykcja ruchu mechanicznego    62
  4.5.1. Wyznaczanie charakterystyki mechanicznej silnika AC    68
  4.5.2. Wyznaczanie strat mocy w stali i odpowiedzi skokowej silnika krokowego    71
  
  5. Wybrane zagadnienia sterowania wykonawczymi układami elektromagnetycznymi    75
  
  5.1. Wprowadzenie    75
  5.2. Sterowanie optymalne liniowo-kwadratowe LQR z nieskończonym horyzontem czasowym    77
  5.2.1. Sterowanie optymalne LQR minimalizujące energię pobieraną ze źródła silnika krokowego    82
  5.3. Sterowanie optymalne liniowo-kwadratowe LQR z nieskończonym horyzontem czasowym i wyznaczaniem indukcyjności w obwodzie elektrycznym    84
  5.3.1. Sterowanie optymalne LQR minimalizujące energię pobieraną ze źródła i straty mocy w obwodzie elektrycznym silnika krokowego    86
  5.4. Sterowanie optymalne liniowo-kwadratowe LQR ze skończonym horyzontem czasowym    94
  5.4.1. Sterowanie optymalne LQR silnika BLDC    95
  5.5. Hybrydowy sterownik optymalny LQR i SMC z wykorzystaniem logiki rozmytej dla silnika BLDC    101
  5.6. Sterownik MRAC-PD silnika BLDC i SRM    109
  5.6.1. Zastosowanie metody MRAC-PD dla silnika BLDC    120
  5.6.2. Zastosowanie metody MRAC-PD dla silnika SRM    129
  5.7. Sterowanie geometrią biegunów w silniku krokowym    132
  
  6. Uwagi końcowe i wnioski    139
  
  Wykaz literatury    141
RozwińZwiń