Rozwój polskich portów morskich

Rozwój polskich portów morskich

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 28,00 zł  


28,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Porty morskie są wielofunkcyjnymi punktami transportowymi o złożonej strukturze własnościowej i organizacyjnej. Na ich obszarze prowadzi działalność wiele podmiotów, wykonujących szeroki wachlarz usług i świadczeń.

Z punktu widzenia nadawców i odbiorców ładunków handlu zagranicznego oraz właścicieli środków transportowych port morski jest miejscem, w którym realizowane są procesy produkcyjne, wymagające specyficznych umiejętności i doświadczenia. Stanowią one bowiem niezwykle istotne ogniwo międzynarodowych procesów transportowych w relacjach lądowo-morskich. Pogłębiona wiedza na temat ich roli, funkcjonowania i rozwoju może być przydatna każdemu, kto interesuje się zagadnieniami wymiany międzynarodowej i logistycznymi łańcuchami dostaw.


Rok wydania2013
Liczba stron195
KategoriaLogistyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-036-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  I. Charakterystyka polskich portów morskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej    11
  
  1. Podstawowe informacje o portach    11
  2. Organizacja działalności przeładunkowo-składowej    15
  2.1. Port w Gdańsku    15
  2.1.1. Terminale specjalistyczne    15
  2.1.2. Terminale uniwersalne    21
  2.2. Port w Gdyni    24
  2.2.1. Terminale specjalistyczne    25
  2.2.2. Terminale uniwersalne    28
  2.3. Port w Szczecinie    31
  2.3.1. Terminale specjalistyczne    31
  2.3.2. Terminale uniwersalne    36
  2.4. Port w Świnoujściu    39
  2.4.1. Terminale specjalistyczne    39
  2.4.2. Terminale uniwersalne    41
  3. Ocena stanu technicznego potencjału portowego    43
  
  II. Obsługa ładunków, pasażerów i statków    47
  
  1. Obroty ładunkowe i liczba obsłużonych statków    47
  2. Struktura obsłużonych ładunków    51
  3. Obsługa ruchu promowego i wycieczkowego    59
  4. Regularne połączenia żeglugowe z polskich portów    62
  4.1. Żegluga liniowa    62
  4.2. Żegluga promowa    66
  
  III. Zarządzanie polskimi portami morskimi    70
  
  1. Administracja morska    70
  2. Podstawowe metody zarządzania portami morskimi    74
  3. Podmioty zarządzające portami morskimi o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej    76
  4. Gospodarka nieruchomościami i infrastrukturą portową    83
  5. Członkostwo w międzynarodowych organizacjach portowych    89
  
  IV. Struktury organizacyjne i własnościowe podmiotów świadczących usługi portowe    91
  
  1. Uwagi ogólne na temat przekształceń organizacyjnych i własnościowych w portach    91
  2. Spółki przeładunkowe i pomocnicze    93
  2.1. Port w Gdańsku    93
  2.2. Port w Gdyni    95
  2.3. Porty w Szczecinie i w Świnoujściu    97
  3. Spółki holownicze i pilotowe    100
  4. Jednostki zapewniające ochronę przeciwpożarową i bezpieczeństwo portów    102
  5. Inne podmioty działające w portach morskich    104
  
  V. Opłaty pobierane w portach    108
  
  1. Przychody zarządzających portami    108
  1.1. Opłaty portowe    108
  1.2. Opłaty dzierżawne i inne    114
  2. Opłaty za usługi operatorów terminali przeładunkowych    115
  3. Opłaty za usługi holownicze, pilotowe i cumownicze    117
  
  VI. Podstawowe inwestycje portowe w latach 2004–2013    121
  
  1. Potrzeby inwestycyjne    121
  2. Inwestycje zrealizowane przy współudziale środków Sektorowego Programu Operacyjnego Transport 2004–2006    122
  2.1. Port w Gdańsku    123
  2.2. Port w Gdyni    124
  2.3. Port w Szczecinie    125
  3. Podstawowe inwestycje w portach w latach 2007–2013    125
  3.1. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007–2013    125
  3.2. Inwestycje realizowane przy współudziale środków PO Infrastruktura i Środowisko    127
  3.2.1. Port w Gdańsku    127
  3.2.2. Port w Gdyni    130
  3.2.3. Porty w Szczecinie i w Świnoujściu    135
  3.3. Inne projekty inwestycyjne realizowane w portach    139
  3.3.1. Port w Gdańsku    139
  3.3.2. Port w Gdyni    143
  3.3.3. Porty w Szczecinie i Świnoujściu    146
  
  VII. Działania poprawiające dostęp do portów    148
  
  1. Inwestycje poprawiające dostęp do portów od strony lądu    148
  1.1. Warunki dostępu dla transportu drogowego    148
  1.2. Inwestycje drogowe zrealizowane w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport    149
  1.3. Inwestycje drogowe zrealizowane w ramach PO Infrastruktura i Środowisko    151
  1.3.1. Do portów Trójmiasta    151
  1.3.2. Do portów zachodniego wybrzeża    155
  1.4. Warunki dostępu dla transportu kolejowego    156
  1.5. Inwestycje kolejowe realizowane w ramach PO Infrastruktura i Środowisko    159
  1.5.1. Do portów Trójmiasta    159
  1.5.2. Do portów zachodniego wybrzeża    161
  1.6. Inwestycje rzeczne    163
  2. Inwestycje poprawiające dostęp do portów od strony morza    164
  
  VIII. Charakterystyka i rozwój wybranych portów lokalnych    168
  
  1. Podstawowe informacje o portach    168
  2. Port w Darłowie    171
  3. Port w Elblągu    174
  4. Port w Kołobrzegu    179
  5. Port w Policach    182
  
  Bibliografia    185
  Słownik    187
RozwińZwiń