POLECAMY
Format:
pdf, ibuk
Tytułowe „światy uczniowskie” mają w założeniu autorskim pokazać funkcjonowanie ucznia w trzech obszarach, czyli w języku, mediach i komunikacji. Monografia stanowi przykład spójnego opracowania, osadzonego w bogatym i złożonym kontekście filozoficznym, społeczno-kulturowym i lingwistycznym.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 422 |
Kategoria | Komunikowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-510-3 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
ROZUMIENIE POJĘĆ I LEKSEMÓW | 13 |
Żyd w świadomości młodzieży szkół średnich (M. Karwatowska, L. Tymiakin) | 15 |
Światło i wyrazy pochodne w rozumieniu piętnastolatków (L. Tymiakin) | 39 |
‘Lęk’ – portret językowy pojęcia (M. Karwatowska) | 53 |
Dzika, groźna, perwersyjna, czyli o nienawiści na podstawie wypowiedzi licealistów lubelskich (M. Karwatowska) | 67 |
Językowy obraz kłamstwa (M. Karwatowska) | 83 |
Ostra jazda bez trzymanki, czyli seks w werbalizacjach młodzieży licealnej (M. Karwatowska) | 97 |
Tolerancja religijna jako kategoria światopoglądowa nastolatka (M. Karwatowska, L. Tymiakin) | 109 |
WOKÓŁ MEDIÓW | 121 |
O wpływie przekazu telewizyjnego na 15–letniego ucznia ze wsi i z miasta (L. Tymiakin) | 123 |
Kultura popularna – perspektywa gimnazjalisty (L. Tymiakin) | 133 |
„Gazetowa” dziewczyna. Wybrane elementy wizerunku nastolatki w czasopismach dla młodzieży (M. Karwatowska) | 147 |
Kreowanie obrazu chłopaka (na materiale „Twista” i „Dziewczyny”) (M. Karwatowska) | 157 |
Wrzuć na luz! Świat wartości w czasopismach młodzieżowych (M. Karwatowska) | 167 |
Dwa światy w gazetkach szkolnych – manipulacja czy perswazja? (M. Karwatowska) | 179 |
DZIAŁANIA KOMUNIKACYJNE (I ANALITYCZNE) | 189 |
„Nieszkolne” formy wypowiadania się w edukacji komunikacyjnojęzykowej (L. Tymiakin) | 191 |
Wywiad na lekcjach polskiego (L. Tymiakin) | 203 |
Zakaz jako sterujący akt mowy (M. Karwatowska) | 217 |
Gratulacje w rozumieniu licealistów (M. Karwatowska, L. Tymiakin) | 229 |
Prowadzenie negocjacji – nowe zadanie edukacyjne (M. Karwatowska, L. Tymiakin) | 239 |
Przywoływanie opinii innych jako sposób mówienia o sobie (L. Tymiakin) | 253 |
O istocie i wartości powtarzania (analiza wypowiedzi studentów polonistyki) (L. Tymiakin) | 265 |
‘Interpretacja’ czy ‘recepcja’? O dwu sposobach odczytywania tekstu poetyckiego (na przykładzie Spartakusa C.K. Norwida) (L. Tymiakin) | 279 |
Rej i jego Krótka rozprawa… w recepcji licealistów (M. Karwatowska, L. Tymiakin) | 293 |
PRZYDATNE UZUPEŁNIENIE ZE ŚWIATÓW NAUCZYCIELA | 307 |
Polska szkoła a nowoczesne kształcenie językowe (M. Karwatowska, L. Tymiakin) | 309 |
Multidyscyplinarność naukowa w dydaktyce języka ojczystego (L. Tymiakin) | 325 |
Funkcjonowanie wiedzy lingwistycznej w podręcznikach do kształcenia językowego dla gimnazjalistów (M. Karwatowska, L. Tymiakin) | 335 |
Tytuły podręczników szkolnych zaproszeniem do lektury (M. Karwatowska) | 349 |
Nauczyciele wobec uczniów – o postawach ambiwalentnych (M. Karwatowska, L. Tymiakin) | 357 |
Literatura cytowana | 369 |
Nota wydawnicza | 403 |
Indeks | 407 |
Pupils’ worlds. Language – Media – Communication. Abstract | 419 |
Mиры учеников. Язык – Cми – Kоммуникация. Резюме | 421 |