Światy uczniowskie. Język - Media - Komunikacja

Światy uczniowskie. Język - Media - Komunikacja

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

46,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 46,20 zł  


46,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tytułowe „światy uczniowskie” mają w założeniu autorskim pokazać funkcjonowanie ucznia w trzech obszarach, czyli w języku, mediach i komunikacji. Monografia stanowi przykład spójnego opracowania, osadzonego w bogatym i złożonym kontekście filozoficznym, społeczno-kulturowym i lingwistycznym.


Rok wydania2014
Liczba stron422
KategoriaKomunikowanie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-510-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  
  ROZUMIENIE POJĘĆ I LEKSEMÓW    13
  
  Żyd w świadomości młodzieży szkół średnich (M. Karwatowska, L. Tymiakin)     15
  Światło i wyrazy pochodne w rozumieniu piętnastolatków (L. Tymiakin)     39
  ‘Lęk’ – portret językowy pojęcia (M. Karwatowska)     53
  Dzika, groźna, perwersyjna, czyli o nienawiści na podstawie wypowiedzi licealistów lubelskich (M. Karwatowska)     67
  Językowy obraz kłamstwa (M. Karwatowska)     83
  Ostra jazda bez trzymanki, czyli seks w werbalizacjach młodzieży licealnej (M. Karwatowska)     97
  Tolerancja religijna jako kategoria światopoglądowa nastolatka (M. Karwatowska, L. Tymiakin)     109
  
  WOKÓŁ MEDIÓW    121
  
  O wpływie przekazu telewizyjnego na 15–letniego ucznia ze wsi i z miasta (L. Tymiakin)     123
  Kultura popularna – perspektywa gimnazjalisty (L. Tymiakin)     133
  „Gazetowa” dziewczyna. Wybrane elementy wizerunku nastolatki w czasopismach dla młodzieży (M. Karwatowska)     147
  Kreowanie obrazu chłopaka (na materiale „Twista” i „Dziewczyny”) (M. Karwatowska)     157
  Wrzuć na luz! Świat wartości w czasopismach młodzieżowych (M. Karwatowska)     167
  Dwa światy w gazetkach szkolnych – manipulacja czy perswazja? (M. Karwatowska)     179
  
  DZIAŁANIA KOMUNIKACYJNE (I ANALITYCZNE)     189
  
  „Nieszkolne” formy wypowiadania się w edukacji komunikacyjnojęzykowej (L. Tymiakin)     191
  Wywiad na lekcjach polskiego (L. Tymiakin)     203
  Zakaz jako sterujący akt mowy (M. Karwatowska)     217
  Gratulacje w rozumieniu licealistów (M. Karwatowska, L. Tymiakin)     229
  Prowadzenie negocjacji – nowe zadanie edukacyjne (M. Karwatowska, L. Tymiakin)     239
  Przywoływanie opinii innych jako sposób mówienia o sobie (L. Tymiakin)     253
  O istocie i wartości powtarzania (analiza wypowiedzi studentów polonistyki) (L. Tymiakin)     265
  ‘Interpretacja’ czy ‘recepcja’? O dwu sposobach odczytywania tekstu poetyckiego (na przykładzie Spartakusa C.K. Norwida) (L. Tymiakin)     279
  Rej i jego Krótka rozprawa… w recepcji licealistów (M. Karwatowska, L. Tymiakin)     293
  
  PRZYDATNE UZUPEŁNIENIE ZE ŚWIATÓW NAUCZYCIELA     307
  
  Polska szkoła a nowoczesne kształcenie językowe (M. Karwatowska, L. Tymiakin)     309
  Multidyscyplinarność naukowa w dydaktyce języka ojczystego (L. Tymiakin)     325
  Funkcjonowanie wiedzy lingwistycznej w podręcznikach do kształcenia językowego dla gimnazjalistów (M. Karwatowska, L. Tymiakin)     335
  Tytuły podręczników szkolnych zaproszeniem do lektury (M. Karwatowska)     349
  Nauczyciele wobec uczniów – o postawach ambiwalentnych (M. Karwatowska, L. Tymiakin)     357
  
  Literatura cytowana     369
  Nota wydawnicza     403
  Indeks     407
  Pupils’ worlds. Language – Media – Communication. Abstract     419
  Mиры учеников. Язык – Cми – Kоммуникация. Резюме     421
RozwińZwiń