Przewaga konkurencyjna operatorów publicznych na rynku usług pocztowych w Unii Europejskiej

Przewaga konkurencyjna operatorów publicznych na rynku usług pocztowych w Unii Europejskiej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

22,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem pracy jest przedstawienie zmian w funkcjonowaniu sektora i rynku usług pocztowych w Unii Europejskiej oraz sformułowanie koncepcji kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej przez publicznego operatora pocztowego, uwzględniającej modelowe ujęcie problemu, zaproponowane na podstawie analizy przystosowania się publicznych operatorów pocztowych państw UE do konkurencji.


Liczba stron400
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7241-898-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa i jej źródła     19
  
  1.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa     19
  1.2. Istota i rodzaje przewagi konkurencyjnej na rynkach krajowych     25
  1.3. Międzynarodowa przewaga konkurencyjna     42
  1.4. Typologia i charakterystyka źródeł przewagi konkurencyjnej     57
  1.5. Wpływ przewagi konkurencyjnej na kształtowanie strategii przedsiębiorstwa     71
  
  Rozdział 2. Sektor i rynek usług pocztowych w Unii Europejskiej     80
  
  2.1. Usługi pocztowe     80
  2.2. Regulacja rynku usług pocztowych     89
  2.3. Nabywcy usług pocztowych     110
  2.4. Podmioty świadczące usługi pocztowe     118
  2.5. Ceny usług pocztowych     126
  2.6. Konkurencja na rynku usług pocztowych     134
  2.7. Podstawowe trendy zmian na rynku usług pocztowych     141
  2.7.1. Trendy zmian na rynku przesyłek listowych     141
  2.7.2. Trendy zmian na rynku usług paczkowych     145
  
  Rozdział 3. Osiąganie przewagi konkurencyjnej przez publicznego operatora pocztowego na krajowych i międzynarodowych rynkach usług pocztowych w Unii Europejskiej     149
  
  3.1. Istota przewagi konkurencyjnej operatora pocztowego     149
  3.2. Źródła przewagi konkurencyjnej operatora pocztowego opartej na kosztach i zróżnicowaniu     162
  3.3. Główne procesy zmian w działalności publicznych operatorów pocztowych na rzecz budowy konkurencyjności na krajowym rynku usług pocztowych     184
  3.4. Przewaga konkurencyjna publicznego operatora pocztowego
  na rynkach międzynarodowych     190
  
  Rozdział 4. Główne czynniki kreowania przewagi konkurencyjnej operatorów publicznych na współczesnym rynku usług pocztowych     199
  
  4.1. Przewaga konkurencyjna oparta na czynnikach techniczno-technologicznych     199
  4.1.1. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez mechanizację i automatyzację pocztowego procesu usługowego     199
  4.1.2. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez informatyzację działalności operatorów pocztowych     203
  4.1.3. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez procesy logistyczne     208
  4.2. Przewaga konkurencyjna oparta na elementach organizacyjnych     215
  4.2.1. Strategia działania publicznych operatorów pocztowych     215
  4.2.2. Restrukturyzacja narodowych przedsiębiorstw pocztowych     217
  4.2.3. Ekspansja operatorów publicznych na rynkach wewnętrznych i zagranicznych     225
  4.2.4. Konsolidacja przedsiębiorstw świadczących usługi pocztowe     232
  4.2.5 Prywatyzacja operatorów jako element wspierający osiąganie przewagi konkurencyjnej     237
  
  Rozdział 5. Analiza wykorzystania instrumentów konkurencji przez publicznych operatorów pocztowych     242
  
  5.1. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez asortyment produktów     242
  5.2. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez jakość     251
  5.3. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez cenę     258
  5.4. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez dystrybucję     267
  5.5. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez promocję     272
  5.6. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez obsługę klienta     279
  
  Rozdział 6. Ocena cząstkowych przewag i luk konkurencyjnych publicznego operatora pocztowego na rynku usług pocztowych w Polsce     283
  
  6.1. Metodyka badań preferencji nabywców na rynku usług pocztowych     283
  6.2. Analiza wykorzystania instrumentów konkurencji w tworzeniu przewag przez publicznego operatora pocztowego lub powstawania luk konkurencyjnych     288
  6.3. Syntetyczna ocena przewagi konkurencyjnej Poczty Polskiej     306
  
  Rozdział 7. Koncepcja kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej publicznych operatorów pocztowych     316
  
  7.1. Przewidywane obszary konkurencji w usługach pocztowych i na innych rynkach obsługiwanych przez publicznych operatorów pocztowych     316
  7.2. Uwarunkowania kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej przez publicznego operatora pocztowego    321
  7.3. Model kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej przez publicznych operatorów pocztowych     334
  7.3.1. Ewolucyjne ujęcie modelu kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej przez operatorów publicznych     334
  7.3.2. Wieloczynnikowy model kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej publicznego operatora pocztowego     337
  7.3.3. Model rozbudowy łańcucha wartości publicznego operatora pocztowego     352
  
  Podsumowanie     358
  
  Załącznik     365
  Bibliografia     373
  Summary     389
  Spis tabel i rysunków     393
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia