Przewaga konkurencyjna operatorów publicznych na rynku usług pocztowych w Unii Europejskiej

Przewaga konkurencyjna operatorów publicznych na rynku usług pocztowych w Unii Europejskiej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Celem pracy jest przedstawienie zmian w funkcjonowaniu sektora i rynku usług pocztowych w Unii Europejskiej oraz sformułowanie koncepcji kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej przez publicznego operatora pocztowego, uwzględniającej modelowe ujęcie problemu, zaproponowane na podstawie analizy przystosowania się publicznych operatorów pocztowych państw UE do konkurencji.


Liczba stron400
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7241-898-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa i jej źródła    19
  1.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa    19
  1.2. Istota i rodzaje przewagi konkurencyjnej na rynkach krajowych    25
  1.3. Międzynarodowa przewaga konkurencyjna    42
  1.4. Typologia i charakterystyka źródeł przewagi konkurencyjnej    57
  1.5. Wpływ przewagi konkurencyjnej na kształtowanie strategii przedsiębiorstwa    71
  Rozdział 2. Sektor i rynek usług pocztowych w Unii Europejskiej    80
  2.1. Usługi pocztowe    80
  2.2. Regulacja rynku usług pocztowych    89
  2.3. Nabywcy usług pocztowych    110
  2.4. Podmioty świadczące usługi pocztowe    118
  2.5. Ceny usług pocztowych    126
  2.6. Konkurencja na rynku usług pocztowych    134
  2.7. Podstawowe trendy zmian na rynku usług pocztowych    141
  2.7.1. Trendy zmian na rynku przesyłek listowych    141
  2.7.2. Trendy zmian na rynku usług paczkowych    145
  Rozdział 3. Osiąganie przewagi konkurencyjnej przez publicznego operatora pocztowego na krajowych i międzynarodowych rynkach usług pocztowych w Unii Europejskiej    149
  3.1. Istota przewagi konkurencyjnej operatora pocztowego    149
  3.2. Źródła przewagi konkurencyjnej operatora pocztowego opartej na kosztach i zróżnicowaniu    162
  3.3. Główne procesy zmian w działalności publicznych operatorów pocztowych na rzecz budowy konkurencyjności na krajowym rynku usług pocztowych    184
  na rynkach międzynarodowych    190
  Rozdział 4. Główne czynniki kreowania przewagi konkurencyjnej operatorów publicznych na współczesnym rynku usług pocztowych    199
  4.1. Przewaga konkurencyjna oparta na czynnikach techniczno-technologicznych    199
  4.1.1. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez mechanizację i automatyzację pocztowego procesu usługowego    199
  4.1.2. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez informatyzację działalności operatorów pocztowych    203
  4.1.3. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez procesy logistyczne    208
  4.2. Przewaga konkurencyjna oparta na elementach organizacyjnych    215
  4.2.1. Strategia działania publicznych operatorów pocztowych    215
  4.2.2. Restrukturyzacja narodowych przedsiębiorstw pocztowych    217
  4.2.3. Ekspansja operatorów publicznych na rynkach wewnętrznych i zagranicznych    225
  4.2.4. Konsolidacja przedsiębiorstw świadczących usługi pocztowe    232
  4.2.5 Prywatyzacja operatorów jako element wspierający osiąganie przewagi konkurencyjnej    237
  Rozdział 5. Analiza wykorzystania instrumentów konkurencji przez publicznych operatorów pocztowych    242
  5.1. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez asortyment produktów    242
  5.2. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez jakość    251
  5.3. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez cenę    258
  5.4. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez dystrybucję    267
  5.5. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez promocję    272
  5.6. Przewaga konkurencyjna stymulowana przez obsługę klienta    279
  Rozdział 6. Ocena cząstkowych przewag i luk konkurencyjnych publicznego operatora pocztowego na rynku usług pocztowych w Polsce    283
  6.1. Metodyka badań preferencji nabywców na rynku usług pocztowych    283
  6.2. Analiza wykorzystania instrumentów konkurencji w tworzeniu przewag przez publicznego operatora pocztowego lub powstawania luk konkurencyjnych    288
  6.3. Syntetyczna ocena przewagi konkurencyjnej Poczty Polskiej    306
  Rozdział 7. Koncepcja kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej publicznych operatorów pocztowych    316
  7.1. Przewidywane obszary konkurencji w usługach pocztowych i na innych rynkach obsługiwanych przez publicznych operatorów pocztowych    316
  7.2. Uwarunkowania kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej przez publicznego operatora pocztowego    321
  7.3. Model kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej przez publicznych operatorów pocztowych    334
  7.3.1. Ewolucyjne ujęcie modelu kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej przez operatorów publicznych    334
  7.3.2. Wieloczynnikowy model kreowania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej publicznego operatora pocztowego    337
  7.3.3. Model rozbudowy łańcucha wartości publicznego operatora pocztowego    352
  Podsumowanie    358
  Załącznik    365
  Bibliografia    373
  Summary    389
  Spis tabel i rysunków    393
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia