EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Publikacja darmowa
Rok wydania | 1993 |
---|---|
Liczba stron | 206 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | SBP |
ISBN-13 | 978-83-9000-429-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
prof. dr hab. Marcin Drzewiecki, PRZEDMOWA | 11 |
prof. dr hab. Maria Dembowska, DOKUMENTACJA I INFORMACJA W NAUKACH SPOŁECZNYCH (ze szczególnym uwzględnieniem Polski) | 16 |
1. Rozwój problematyki dokumentacji i informacji w naukach społecznych na terenie międzynarodowym | 16 |
2. Bibliografie jako podstawowe narzędzia dokumentacji i informacji w naukach społecznych | 19 |
3. Metody i formy pracy dokumentacyjno-informacyjnej w naukach społecznych | 21 |
4. Problemy organizacji i koordynacji działalności dokumentacyjno-informacyjnej w Polsce | 23 |
5. Opinie i postulaty pracowników nauki — użytkowników informacji w naukach społecznych | 28 |
Wnioski | 30 |
Bibliografia | 30 |
dr Danuta Konieczna, BIBLIOTEKI WYŻSZYCH SZKÓŁ PEDAGOGICZNYCH W POLSCE | 32 |
1. Geneza bibliotek | 32 |
2. Sieć bibliotek | 34 |
3. Struktura organizacyjna | 34 |
4. Pracownicy bibliotek | 35 |
5. Zbiory bibliotek WSP | 36 |
6. Katalogi | 40 |
7. Udostępnianie zbiorów | 40 |
8. Wypożyczenia międzybiblioteczne | 43 |
9. Działalność informacyjna | 44 |
10. Działalność dydaktyczna | 45 |
Uwagi końcowe i wnioski | 46 |
Literatura | 48 |
dr Katarzyna Materska, BIBLIOTEKA PUBLICZNA JAKO PLACÓWKA EDUKACJI | 50 |
Wstęp | 50 |
1. Biblioteka publiczna w systemie edukacji równoległej | 53 |
2. Biblioteka publiczna jako placówka edukacji czytelniczej i informacyjnej | 60 |
3. Biblioteka publiczna jako placówka edukacji permanentnej | 68 |
4. Biblioteka publiczna jako placówka edukacyjna w opinii młodzieży | 76 |
5. Co dalej z edukacją biblioteczną? | 79 |
5.1. Aspiracje i wykształcenie młodzieży a biblioteka publiczna | 80 |
5.2. Szkolnictwo bibliotekarskie i zawód bibliotekarza | 83 |
doc. dr hab. Joanna Papuzińska-Beksiak, EDUKACYJNE FUNKCJE BIBLIOTEK PUBLICZNYCH DLA DZIECI | 87 |
1. Stan sieci bibliotek publicznych dla dzieci i młodzieży w Polsce | 87 |
2. Problematyka zasobów bibliotecznych | 93 |
3. Formy pracy, model biblioteki | 100 |
Wnioski | 106 |
dr Aleksandra Niemczykowa, BIBLIOTEKI SZKÓŁ I ZAKŁADÓW SPECJALNYCH W SYSTEMIE INFORMACJI | 109 |
Wprowadzenie | 109 |
1. Biblioteki w ośrodkach szkolno-wychowawczych dla niewidomych | 114 |
2. Biblioteki w zakładach szkolno-wychowawczych dla głuchych | 119 |
3. Biblioteki w placówkach dla dzieci przewlekle chorych i kalekich | 122 |
4. Biblioteki szkolne dla upośledzonych umysłowo | 126 |
5. Biblioteki w zakładach dla niedostosowanych społecznie | 132 |
Wnioski | 135 |
dr Kordula Szczechura, UCZEŃ JAKO UŻYTKOWNIK INFORMACJI | 140 |
Wstęp | 140 |
1. Rola informacji w zaspokajaniu potrzeb poznawczych, emocjonalnych i materialnych uczniów | 143 |
2. Potrzeby informacyjne uczniów | 146 |
3. Kształcenie uczniów jako użytkowników informacji | 153 |
Zakończenie | 156 |
Bibliografia | 157 |
dr Tomasz Kędziora, INFORMACJA PEDAGOGICZNA. STAN BADAŃ NAUKOWYCH PROWADZONYCH W POLSCE W LATACH 1945—1990 | 160 |
1. Zagadnienia ogólne | 160 |
2. Przegląd badań prowadzonych w Polsce w latach 1945—1956 | 166 |
3. Sytuacja badań naukowych informacji pedagogicznej w latach 1956—1970 | 172 |
4. Informacja pedagogiczna w badaniach realizowanych po roku 1970 | 176 |
Bibliografia | 185 |
dr Kordula Szczechura, WYKORZYSTANIE BIBLIOTEK SZKOLNYCH PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW W ŚWIETLE BADAŃ PRZEPROWADZONYCH ZA GRANICĄ | 190 |
Wstęp | 190 |
1. Stany Zjednoczone | 191 |
2. Wielka Brytania | 194 |
3. Niemcy | 197 |
4. Rosja | 200 |
Bibliografia | 202 |