Druk
Autor: JK
Dodano: 27.12.2017
Mimo wykupionego abonamentu nie można jej wydrukować
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Publikacja darmowa
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 544 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | SBP |
ISBN-13 | 978-83-614-6410-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
1. Od alfabetyzacji informacyjnej do kultury informacyjnej | 31 |
1.1. Kultura informacyjna w kontekście rozważań nad definicją kultury | 31 |
1.2. Kultura informacyjna - różnorodność definicyjna | 35 |
1.2.1. Kultura informacyjna w hierarchii pojęć pokrewnych | 35 |
1.2.1.1. Alfabetyzacja informacyjna a alfabetyzacja komputerowa | 35 |
1.2.1.2. Umiejętności informacyjne a kompetencje informacyjne | 40 |
1.2.2. Kultura informacyjna w literaturze ekonomicznej | 46 |
1.2.3. Kultura informacyjna w ujęciu informatycznym | 50 |
1.2.3.1. Dyskusja wokół pojęcia kultura informatyczna | 50 |
1.2.3.2. Modelowa koncepcja kultury informatycznej i informacyjnej | 56 |
1.2.4. Granice pojęcia kultura informacyjna | 60 |
1.2.4.1. Struktura kultury informacyjnej | 67 |
1.2.4.2. Próba uściślenia pojęcia | 72 |
1.2.4.3. Postawy a zachowania informacyjne | 80 |
1.3. Od kultury czytelniczej do kultury informacyjnej | 84 |
1.4. Obecność kultury informacyjnej w edukacji | 91 |
1.4.1. Edukacja informacyjna w programach nauczania | 97 |
1.4.1.1. Elementy kultury informacyjnej w nauczaniu technologii informacyjnej | 103 |
1.4.1.2. Elementy kultury informacyjnej w edukacji czytelniczej i medialnej | 117 |
1.4.1.3. Elementy kultury informacyjnej w nauczaniu języka polskiego | 121 |
1.4.2. Polemika wokół nazwy edukacji informacyjnej jako przedmiotu nauczania | 124 |
1.4.3. Nieprawidłowości w organizacji procesu edukacji informacyjnej | 137 |
Przypisy do rozdz. 1 | 146 |
2. Zmiana a rozwój kultury informacyjnej w szkole | 173 |
2.1. Odmienność kultury organizacyjnej szkoły | 173 |
2.1.1. Typy kultur organizacyjnych szkół | 181 |
2.1.2. Kierunki ewolucji szkoły promujące kulturę informacyjną | 189 |
2.1.2.1. Szkoły- „uczące się organizacje" szkołami jakości | 192 |
2.1.2.2. Szkoły - centra oświatowe środowiska lokalnego | 201 |
2.1.2.3. Programy edukacyjne popularyzujące jakość w szkole | 212 |
2.2. Kultura informacyjna-ujęcie typologiczne | 218 |
2.2.1. Kultura zachowawcza biblioteki szkolnej a koncepcja „rezerwuaru lektur" | 222 |
2.2.1.1. Typ kultury informacyjnej o charakterze stereotypowym (pasywnym) | 225 |
2.2.2. Kultura pragmatyczna biblioteki szkolnej a koncepcja „media centre" | 228 |
2.2.2.1. Typ kultury informacyjnej o charakterze aktywnym | 233 |
2.2.3. Kultura adaptacji biblioteki szkolnej a koncepcja „szkolnego centrum kultury informacyjnej" | 239 |
2.2.3.1. Typ kultury informacyjnej o charakterze innowacyjnym | 243 |
2.2.4. Kultura technokratyczna biblioteki szkolnej a koncepcja „biblioteki sieciowej" | 249 |
2.2.4.1. Typ kultury informacyjnej o charakterze prognostycznym | 258 |
2.3. Rola metafory w rozwoju kultury informacyjnej | 276 |
2.3.1. Metafora „skarbca społeczeństwa informacyjnego" | 277 |
2.3.2. Metafora „skarbnicy różności" | 282 |
Przypisy do rozdz. 2 | 284 |
3. Kultura informacyjna w środowisku szkolnym. Diagnoza i terapia | 313 |
3.1. Metodologiczne podstawy badań - opis badania | 315 |
3.1.1. Projekt badania | 318 |
3.1.1.1. Pole badawcze i pytania badawcze | 320 |
3.1.1.2. Charakterystyka populacji badawczej | 332 |
3.1.1.3. Procedura doboru próby | 340 |
3.1.1.4. Opis metody zbierania danych | 341 |
3.1.1.5. Opis metody analizowania danych i prezentacja wyników | 343 |
3.2. Diagnoza kultury informacyjnej w szkołach państwowych powiatu suskiego | 344 |
3.2.1. Charakter trudności w rozwijaniu kultury informacyjnej | 345 |
3.2.1.1. Trudności obiektywne hamujące rozwój kultury informacyjnej | 345 |
3.2.1.2. Trudności subiektywne spowalniające rozwój kultury informacyjnej | 349 |
3.2.2. Zasięg trudności w rozwijaniu kultury informacyjnej | 352 |
3.2.2.1. Istnienie i siła związku między zmiennymi charakteryzującymi trudności w zakresie alfabetyzacji informacyjnej uczniów | 352 |
3.2.2.2. Rodzaj trudności i wielkość luki w zakresie alfabetyzacji informacyjnej uczniów | 359 |
3.2.3. Źródła trudności w rozwijaniu kultury informacyjnej | 361 |
3.2.3.1. Luki w świadomości informacyjnej | 362 |
3.2.3.2. Deficyty w zakresie sprawności informacyjnych uczniów | 372 |
3.2.4. Otoczenie trudności w rozwijaniu kultury informacyjnej | 404 |
3.2.4.1. Stereotypowe postrzeganie biblioteki hamujące rozwój kultury informacyjnej | 405 |
3.2.4.2. Mity o zawodzie bibliotekarza a rozwój kultury informacyjnej | 423 |
3.3. Kultura informacyjna w środowisku szkolnym i lokalnym. Propozycja terapii | 432 |
3.3.1. Szkolne centrum informacji (mediatka) w ZS im. Walerego Goetla w Suchej Beskidzkiej - realizacja projektu | 435 |
3.3.2. Promocja projektu w środowisku lokalnym | 436 |
3.3.3. Oczekiwane efekty wdrożenia innowacji | 437 |
Przypisy do rozdz. 3 | 441 |
Zakończenie | 451 |
Literatura cytowana | 457 |
Spis tabel | 501 |
Spis rysunków | 504 |
Spis wykresów i fotografii | 505 |
Indeks osobowy | 506 |
Indeks terminów, pojęć, nazw własnych, zagadnień | 515 |
Aneks | |
Nr 1. Zestawienie zbiorcze rozkładu liczebności i rozkładu procentowego wartości zmiennych na podstawie danych z kwestionariuszy U-1 | 527 |
Nr 2. Rozkład liczebności i rozkład procentowy zmiennych kategoryzacyjnych | 529 |
Nr 3. Zależność i siła związku pomiędzy zmiennymi obliczone metodą Testu χ2 | 533 |
Kultura informacyjna w perspektywie zmian w edukacji - RECENZJE
Pisemne recenzje mogą być dodawane wyłączenie przez klientów zarejestrowanych w sklepie. Na liczbę gwiazdek wyświetlanych przy produkcie składają się również oceny produktów, dodanie których nie wymaga posiadania konta.
Publikujemy wszystkie recenzje produktów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli wiemy, że produkt został zakupiony przez recenzenta, oznaczamy to ikonką
Autor: JK
Dodano: 27.12.2017
Mimo wykupionego abonamentu nie można jej wydrukować