EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Kamil Biernat, Liwei Cai, Sofya Chashchina, Karol Czekałowski, Beata Frenkiel, Luan Jingxian, Maria Kądzielska, Marek Kądzielski, Stanisław Szufrajda
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce”. W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe.
Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z małych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Dobrą lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć świetne wyniki w Chinach dzięki temu, że po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej.
Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 236 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | MT Biznes |
ISBN-13 | 978-83-8231-264-5 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Kamil Biernat) | |
Biznes z Chińczykami z perspektywy Polaka: dlaczego tyle podmiotów z Chin nie odnosi sukcesu w Polsce? (Kamil Biernat) | |
Wstęp | |
Czy powinniśmy pójść w ślady Węgier? Czy samodzielna współpraca Węgier z Chinami jest opłacalna? | |
Gdzie leży więc problem? | |
Wnioski | |
Polskie inwestycje w Chinach: sukces, przestrogi i analiza prawna z perspektywy chińskiej (Liwei Cai, Luan Jingxian) | |
Wstęp | |
Polski biznes w Chinach – historia i współczesność | |
Problemy polskich inwestycji w Chinach | |
Rozwiązania i środki zaradcze zgodne z przepisami ChRL | |
Rozwiązywanie sporów | |
Jak sprawdzić swojego kontrahenta? (Karol Czekałowski) | |
Co to jest weryfikacja? | |
Po co weryfikować? | |
Do czego prowadzi brak weryfikacji? | |
Weryfikacja podmiotu – czyli jak i gdzie? | |
Umowa, umowa i jeszcze raz umowa | |
Podsumowanie | |
Przygotowanie dobrej umowy z kontrahentami chińskimi | |
(Kamil Biernat) | |
Współpracując z podmiotami z Chin, zawsze zawieraj pisemną umowę | |
Co dokładnie zyskasz, zawierając pisemną umowę z kontrahentem chińskim? | |
Główne elementy umowy | |
Ochrona własności intelektualnej i konsekwencje jej braku (Beata Frenkiel) | |
Słowo wstępne | |
Jak to działa, czyli sądy, orzeczenia i społeczeństwo | |
Krótka historia praw własności intelektualnej w Chinach | |
Lokalizacja prawa | |
System ochrony znaku towarowego w Chinach | |
System praw autorskich w Chinach | |
Co robić w razie naruszeń praw własności intelektualnej w Chinach? | |
Zakończenie | |
Zostałem oszukany! Co mam zrobić? (Karol Czekałowski) | |
Wstęp | |
Struktura oszustwa | |
Co robić? | |
Czego nie robić? | |
Spory z kontrahentami chińskimi – aspekty praktyczne (Kamil Biernat) | |
Wstęp | |
Ale dlaczego w Chinach? | |
Polsko-chińskie relacje biznesowe na przykładzie polskiego przedsiębiorstwa Amica S.A. (Sofya Chashchina) | |
Wstęp | |
Polsko-chińskie relacje biznesowe | |
O spółce Amica S.A. | |
Biuro Chińskie | |
Nawiązywanie relacji biznesowych | |
Negocjacje biznesowe | |
Codzienna komunikacja | |
Kwestie kulturowe | |
Zakończenie | |
Jak rozmawiać z Chińczykami? (Marek Kądzielski) | |
Wprowadzenie | |
Kulturowa odmienność Chińczyków | |
Podsumowanie | |
Jak pracują Chińczycy? (Maria Kądzielska) | |
Wstęp | |
Charakterystyka chińskich zwyczajów biznesowych | |
Przygotowanie do spotkania biznesowego | |
Negocjacje | |
Wspólny czas wolny | |
Podsumowanie | |
Krótka historia bojkotów konsumenckich w Chinach | |
(Stanisław Szufrajda) | |
Wstęp | |
Ile kosztuje jeden tweet? Koszykówka i polityka | |
Między łososiem a Pokojową Nagrodą Nobla „Samotność pól bawełnianych” w reżyserii Komunistycznej Partii Chin | |
Jest o czym pisać. Szybki przegląd innych bojkotów | |
Zakończenie | |
Notki o autorach | |