Pisma poradnikowe dla kobiet na polskim rynku prasowym. Perspektywa retoryczna

-24%

Pisma poradnikowe dla kobiet na polskim rynku prasowym. Perspektywa retoryczna

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

15,12  19,90

Format: pdf

Cena początkowa: 19,90 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,94 zł  


15,12

w tym VAT

Autorka tej interdyscyplinarnej monografii przybliża zastosowanie narzędzi retorycznych i prasoznawczych w badaniu polskiej prasy poradnikowej dla kobiet. Opierając się na egzemplifikacjach z dziesięciu tygodników i miesięczników, m.in. „Tiny”, „Przyjaciółki”, „Kobiety i Życia” oraz „Olivii”, ukazuje mechanizmy konstruowania wizerunku nadawcy, strukturowania przekazu oraz modelowania odbiorcy. Omówienie związków między przekazem dziennikarskim i reklamowym (promocyjnym) w odniesieniu do treści poradnikowych oraz szczegółowe dane na temat zawartości pozwoliły na rekonstrukcję typowych dla pism schematów redagowania.
Istotną część publikacji stanowią analizy i konkluzje odnoszące się do roli, jaką czasopisma poradnikowe mogą odgrywać w procesie kształtowania obrazu świata, a także zbioru wartości istotnych dla czytelniczek. Autorka diagnozuje przyczyny oraz wskazuje możliwe skutki bardzo spójnej i konsekwentnie propagowanej na łamach periodyków koncepcji „bycia kobietą”.


Rok wydania2023
Liczba stron282
KategoriaKomunikowanie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8331-233-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów    7
  Wprowadzenie    9
  Rozdział I. Prasa poradnikowa – ujęcie retoryczne    17
  Czasopismo poradnikowe jako akt retoryczny    19
  Charakterystyka pism poradnikowych    21
  Cele i funkcje pism poradnikowych    29
  Sytuacja odbiorcza    34
  Czytelnicy pism poradnikowych    37
  Aksjologia i obraz świata    43
  Skuteczność aktu retorycznego a specyfika prasy poradnikowej    48
  Rozdział II. Nadawca. Retoryczne modelowanie wizerunku    53
  Komunikacyjne manifestacje etosu nadawcy    57
  Kreowanie i naruszanie wizerunku a etos nadawcy    76
  Rozdział III. Przekaz. Retoryczne modelowanie zawartości czasopism poradnikowych    85
  Analiza zawartości – materiały dziennikarskie    87
  Struktura czasopism    88
  Tematyka czasopism    126
  Modele kompozycji tematów w pismach poradnikowych    141
  Analiza zawartości – reklamy i materiały promocyjne    143
  Treści komercyjne – analiza ilościowa i jakościowa    145
  Reklamowe dissimulatio artis    160
  Perswazyjne modelowanie obrazu świata    165
  Rozdział IV. Odbiorca. Retoryczne modelowanie kobiecości    199
  Retoryczne modelowanie wizerunku kobiety i czytelniczki    204
  Czytelniczka dwutygodników    211
  Czytelniczka miesięczników    224
  Aksjologizacja i obraz kobiecości    239
  Zakończenie i wnioski    257
  Bibliografia    261
  Spis tabel, wykresów i fotografii     279
RozwińZwiń