POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, pdf, ibuk
Teksty składające się na Księgę jubileuszową stanowią hołd zarówno dla osoby, jak i dorobku naukowego Profesor Barbary Markiewicz. Księgę rozpoczyna rozmowa z Profesorem Władysławem Stróżewskim – nauczycielem i intelektualnym mentorem Jubilatki. Kolejne części tej publikacji koncentrują się na rozważaniach nad myślą liberalną, filozofią polską, związkami filozofii, edukacji oraz wychowania oraz teoretycznymi ramami i praktycznymi konsekwencjami filozoficznych dociekań zwłaszcza z zakresu filozofii polityki.
******
Philosophy, Education, Politics. A Jubilee Book Dedicated to Professor Barbara Markiewicz
The texts constituting the Jubilee Book are a tribute to Professor Barbara Markiewicz and her scientific achievements. The book opens with the interview with Professor Władysław Stróżewski – a teacher and intellectual mentor to Professor Barbara Markiewicz. The subsequent parts of the publication concentrate on reflections on liberal thought, Polish philosophy, the relations between philosophy, education and upbringing as well as theoretical framework and practical consequences of philosophical inquiry, especially in political philosophy.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 346 |
Kategoria | Filozofia współczesna |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
ISBN-13 | 978-83-235-5965-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne | 7 |
Wywiad z profesorem Władysławem Stróżewskim | 15 |
CZĘŚĆ I: Blaski i cienie liberalizmu 21 | |
Justyna Miklaszewska, Demokracja, emocje i polityczna | |
zmiana | 23 |
Julia Wrede, Nowoczesny kosmopolityzm | 35 |
Dorota Mokrosińska, Polityczny wymiar prywatności | 47 |
Agnieszka Nogal, O liberalnej cnocie ogłady | 68 |
Zbigniew Stawrowski, Hegel a myślenie republikańskie | |
85 | |
CZĘŚĆ II: W kręgu filozofii polskiej 101 | |
Krzysztof Śleziński, Kategoria sprawiedliwości w | |
polskiej renesansowej fi lozofi i politycznej i | |
społecznej z uwzględnieniem poglądów Sebastiana | |
Petrycego z Pilzna | 103 |
Włodzimierz Tyburski, Myśl staropolska o wychowaniu | |
obywatelskim | 115 |
Krzysztof Brzechczyn, Karol Libelt versus Kazimierz | |
Twardowski. O dwóch koncepcjach patriotyzmu | 134 |
CZĘŚĆ III: Filozofia, edukacja, wychowanie 153 | |
Maciej Woźniczka, Ahistoryczny projekt nauczania | |
filozofii w szkole – „Rozwój kompetencji | |
filozoficznych” | 155 |
Marek Rembierz, Tryptyk historyczno-filozoficzny ze | |
Śląska Cieszyńskiego – o tradycjach intelektualnych i | |
wartościach edukacyjnych | 187 |
Magdalena Gawin, Filozofia i nauczanie | 213 |
CZĘŚĆ IV: Od teorii do praktyki 229 | |
Jan Krokos, Człowiek i jego świat | 231 |
Tadeusz Buksiński, Normatywne podstawy instytucji | |
oraz działań indywidualnych | 241 |
Stanisław Krajewski, O założeniach przyjętych przez | |
twórców powojennej części wystawy w POLIN | 259 |
Rafał Wonicki, Ubóstwo w perspektywie międzynarodowej | |
teorii ekonomii politycznej | 279 |
Marcin T. Zdrenka, Lamus, widnokrąg, prowizorka i | |
przyjaźń, czyli o kilku wciórnościach filozofowania w | |
języku polskim | 294 |
Dorobek naukowy Profesor Barbary Markiewicz | 307 |
Bibliografia (bez uwzględnienia dorobku prof. Markiewicz) | 317 |
Noty o autorach | 333 |
Indeks osób | 337 |