Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem

-24%

Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem

Relacje i kierunki zmian

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,38  58,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 58,40 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 44,38 zł  


44,38

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Obecnie rośnie świadomość korzyści związanych z kompleksowym i odpowiednim wkomponowaniem logistyki w strukturę i mechanizm zarządzania przedsiębiorstwem oraz w proces współdziałania jego partnerów rynkowych. W niniejszej książce autorzy określają podstawowe wymiary oraz przejawy integracji współczesnej logistyki jako systemowej determinanty zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Rozważane w kolejnych rozdziałach problemy dotyczą identyfikacji zakresu i kierunków oddziaływania podstawowych logistycznych czynników na system zarządzania przedsiębiorstwem.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, menedżerów, przedsiębiorców i logistyków.


Rok wydania2023
Liczba stron280
KategoriaLogistyka
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2552-7
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od autorów
  
  Rozdział    1
  Tendencje rozwojowe i integracyjne w logistyce w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem (Piotr Blaik)
  1.1. Wyznaczniki rozwoju logistyki – ujęcie ogólne
  1.2. Identyfikacja determinant rozwoju logistyki
  1.3. Rozwój koncepcji logistyki i jej miejsce w systemie zarządzania przedsiębiorstwem
  1.3.1. Modelowanie faz rozwoju koncepcji logistyki – próba systematyki
  1.3.2. „Mapa drogowa” rozwoju logistyki – próba syntezy
  1.3.3. Poziom rozwoju i zakres stosowania koncepcji logistyki w praktyce przedsiębiorstw
  1.4. Integracja jako istotny wymiar ewolucji logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM)
  1.5. Modele integracji i dojrzałości łańcucha dostaw i sieci logistycznej
  
  Rozdział 2
  Identyfikacja kluczowych wyzwań współczesnej logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) (Piotr Blaik)
  2.1. Kluczowe wyzwania współczesnej logistyki jako podstawa kształtowania struktury sieciowej w logistyce
  2.2. Katalog kluczowych wyzwań współczesnej logistyki i SCM
  2.3. Kluczowe wyzwania logistyki/SCM w świetle badań w krajach zachodnich
  2.4. Identyfikacja realizacji kluczowych wyzwań logistyki i SCM w praktyce przedsiębiorstw
  
  Rozdział 3
  Klasyfikacja i identyfikacja logistycznych determinant zarządzania przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk, Anna Bruska)
  3.1. Istota oraz podstawowe kierunki oddziaływania logistycznych determinant zarządzania przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk)
  3.2. Kryteria i przekroje klasyfikacji logistycznych czynników determinujących zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk)
  3.3. Hierarchizacja logistycznych czynników determinujących zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk)
  3.4. Założenia i metodyczne aspekty badań nad logistycznymi determinantami zarządzania przedsiębiorstwem (Anna Bruska)
  3.5. Płaszczyzny oddziaływania sfery logistyki na system zarządzania przedsiębiorstwem w świetle badań
  w przedsiębiorstwach w Polsce (Anna Bruska)
  
  Rozdział 4
  Identyfikacja komponentów orientacji przepływowej w aspekcie wpływu na zarządzanie i jego efekty w przedsiębiorstwie (Piotr Blaik)
  4.1. Istota i znaczenie orientacji przepływowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  4.2. Rozwój badań dotyczących związków między logistyką a zarządzaniem i jego efektami w przedsiębiorstwie
  4.3. Identyfikacja związków między komponentami orientacji przepływowej a zmianami w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  4.3.1. Czynniki orientacji przepływowej i stopień jej wdrożenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  4.3.2. Sytuacyjne uwarunkowania orientacji przepływowej przedsiębiorstwa
  4.3.3. Przejawy oddziaływania komponentów orientacji przepływowej na efekty/koszty logistyki i efekty zarządzania w przedsiębiorstwie
  4.4. Identyfikacja związków między wdrożeniem koncepcji logistyki a zmianami w zarządzaniu w przedsiębiorstwach w Polsce
  4.5. Wdrażanie logistyki a zmiany w poziomie kosztów logistyki i efektywności przedsiębiorstw w krajach zachodnich
  
  Rozdział 5
  Kompetencje logistyki jako czynniki determinujące zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk)
  5.1. Istota kompetencji i ich hierarchizacja
  5.2. Kompetencje logistyki i łańcucha dostaw – próba systematyki i klasyfikacji
  5.3. Kompetencje logistyki jako determinanty zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem w świetle badań w krajach zachodnich
  5.3.1. Kompetencje logistyki w badaniach Global Logistics Research Team
  5.3.2. Kompetencje łańcucha dostaw w koncepcji Supply Chain 2000
  5.3.3. Kompetencje logistyki w badaniach European Logistics Association i A.T. Kearney
  5.3.4. Przesłanki rozwoju kompetencji logistyki i łańcucha dostaw według Computer Sciences Corporation
  5.3.5. Kompetencje logistyki i łańcucha dostaw w badaniach Capgemini
  5.4. Kompetencje logistyki jako determinanty zmian w zarządzaniu w świetle badań w przedsiębiorstwach w Polsce
  
  Rozdział 6
  Strategie logistyczne oraz przesłanki i przejawy ich oddziaływania na zarządzanie przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk)
  6.1. Istota strategii logistycznej oraz podstawowe orientacje w jej rozwoju
  6.2. Zasoby i zdolności logistyczne w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa
  6.3. Orientacja na klienta w logistyce i jej znaczenie w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa
  6.4. Możliwości oddziaływania strategii logistycznej na zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  6.5. Przejawy wpływu strategii logistycznej na zmiany w zarządzaniu w świetle badań w przedsiębiorstwach w Polsce
  
  Rozdział 7
  Instrumenty zarządzania logistycznego a doskonalenie metod i narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem (Anna Bruska)
  7.1. Istota i wymiary rozwoju instrumentarium logistycznego
  7.2. Systematyka instrumentów logistycznych w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw
  7.3. Kierunki oddziaływania instrumentów na modyfikacje metod i narzędzi zarządzania pozalogistycznymi sferami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa
  7.4. Przepływowo zorientowane systemy informatyczne jako wsparcie procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie
  
  Rozdział 8
  Planowanie logistyczne jako determinanta zmian w systemie zarządzania przedsiębiorstwem (Sabina Kauf)
  8.1. Zmiana miejsca i roli planów logistycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  8.2. Rozwój planowania logistycznego a zmiany w systemie informacji w przedsiębiorstwie
  8.3. Rozwój planowania logistycznego a zmiany w podsystemie analizy strategicznej
  8.4. Wpływ priorytetów logistycznych na przewartościowania w systemie celów przedsiębiorstwa
  
  Rozdział 9
  Rozwiązania organizacyjne w sferze logistyki a zmiany w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa (Sabina Kauf)
  9.1. Rozdrobnienie zadań logistycznych a integracja organizacyjna w świetle założeń koncepcji logistyki
  9.2. Organizacja procesów logistycznych a przemodelowanie systemu organizacyjnego przedsiębiorstwa
  9.3. Formy organizacyjnej implementacji działalności logistycznej
  9.4. Tendencje zmian w zakresie umiejscowienia logistyki w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
  9.5. Struktury organizacyjne wykraczające poza przedsiębiorstwo jako ramy zarządzania łańcuchem dostaw
  
  Rozdział 10
  Controlling logistyczny a zarządzanie w przedsiębiorstwie (Anna Bruska)
  10.1. Istota i funkcje controllingu logistycznego
  10.2. Controlling logistyczny jako nośnik zmian w systemie zarządzania
  10.3. Wyzwania logistyki a controllingowe sterowanie efektami zarządzania
  
  Wykaz skrótów
  
  Bibliografia
RozwińZwiń