Współczesny świat dziecka

-20%

Współczesny świat dziecka

Media i konsumpcja

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,92  39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,90 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 31,92 zł  


31,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dzieci i dorośli zmieniają się pod wpływem wielu czynników,wzorców i narzędzi komunikacji. Warto obserwować te fascynujące procesy w kontekście świata wartości, który ujawnia się w treściach medialnych. W niniejszej książce przyglądamy się wielu społecznym zjawiskom i fenomenom zachodzącym w kulturze konsumpcji oraz świecie mediów. Autorzy i autorki tekstów dokonują wnikliwych analiz relacji między dziećmi i dorosłymi, juniorami i seniorami, badają procesy infantylizacji, a także estetyki dzieciństwa. Pokazują medialnych bohaterów świata dzieci i młodzieży, ich kłopoty i dylematy, które są też problemami młodych ludzi. Omawiają kulturowe zjawiska, analizując reklamy, telewizyjne programy rozrywkowe dla dzieci, grupy fanowskie, bajki, filmy, seriale, kanały YouTube, wirtualne dzienniki szkolne.


Małgorzata Bogunia-Borowska jest doświadczoną badaczką kultury współczesnej, w której media i konsumpcja stanowią tematy fundamentalne. Należy do najlepszych badaczy problematyki telewizji, wzorów konsumpcji. Kontynuacja badań relacji dzieci–media, tym razem z uwzględnieniem nowych mediów, wydaje się jak najbardziej wskazana i ważna.
W książce krzyżują się różnorodne i wielowymiarowe spojrzenia badaczy, łączących podejścia teoretyczne z praktyką badawczą. Wielką zaletą niniejszej publikacji jest aktualność analizowanych zjawisk. To bardzo wartościowa pozycja na liście lektur obowiązkowych nie tylko dla studentów i badaczy z obszaru nauk społecznych, ale także zdecydowanie szerszego kręgu czytelników: rodziców, wychowawców czy wszystkich świadomych konsumentów mediów.
Prof. Małgorzata Molęda-Zdziech


Małgorzata Bogunia-Borowska – socjolog i medioznawca. Pracuje w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.


Rok wydania2019
Liczba stron372
KategoriaWspółczesne teorie socjologiczne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-4556-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    11
    Małgorzata Bogunia-Borowska Dziecko w społecznym i kulturowym laboratorium konsumpcji oraz imaginarium mediów    13
  Rozdział 1 Dziecko krytycznie i kreatywnie wobec mediów i konsumpcji 25
    Małgorzata Bogunia-BorowskaKamil, czyli historia dojrzewania z nowymi mediami. Analiza krytycznej i kreatywnej postawy wobec mediów i kultury konsumpcyjnej    27
  Rozdział 2 Dziecko, rodzice, seniorzy w mediach i życiu codziennym 75
    Maja Brzozowska-Brywczyńska Słodkie potwory i powroty do przeszłości albo kilka notatek na marginesach dwóch estetyk dzieciństwa     77
    Andrzej Górny, Agata Zygmunt „Etos wymuszonej dziecięcości”. Przejawy infantylizacji kultury dorosłych w świecie mediów    103
    Joanna Malinowska Współczesny obraz rodzicielstwa i dzieciństwa w zwierciadle popkultury. Krytyczna analiza bajki Masza i Niedźwiedź    119
    Marcjanna Nóżka Dzieci i młodzież w opiniach oraz praktykach seniorów. Przyczynek do rewizji międzypokoleniowych relacji    131
  Rozdział 3 Dzieci a filmowe i serialowe światy    159
    Magdalena Hoły-Łuczaj, Kamil Łuczaj Nowe bohaterki medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci    161
    Joanna Rzońca Fenomen serialu Skam    179
  Rozdział 4 Dziecko jako przedmiot i podmiot praktyk reklamowych    201
    Beata Łaciak Dziecko we współczesnych polskich reklamach komercyjnych i społecznych    203
    Jolanta Szymkowska-Bartyzel Strzały z ukrycia – reklama skierowana do dzieci i młodzieży w nowych mediach – formy, praktyki, strategie     221
    Łukasz Tomczyk Reklama na stronach internetowych adresowanych do młodych użytkowników usług sieciowych    239
  Rozdział 5 Praktyki dzieci i dorosłych w internecie    251
    Joanna Bierówka Rodzice cyfrowych tubylców – cyfrowi imigranci w środowisku nowych mediów    253
    Adam Dąbrowski Youtubowe kreacje. Miejsca, ludzie i kultura    271
    Barbara Cyrek Internet w szkole – szkoła w internecie: jak wirtualny dziennik wpłynął na relacje między uczniem, nauczycielem i rodzicem     289
  Rozdział 6 Dziecko w przestrzeni medialnej kultury konsumpcyjnej 299
    Małgorzata Lisowska-Magdziarz Urodzone do fandomu. Dzieci jako konsumenci i fani produktów kulturalnych    301
    Barbara Jabłońska Dziecko – media – muzyka: fenomen muzycznych TV talent show    317
    Ewelina Brzyszcz (Wszech)obecność postaci kinowych w życiu dziecka     337
  Biogramy autorów i autorek tekstów    347
  Abstrakty/Abstracts    353
RozwińZwiń