Ewaluacja środowiskowa w relacjach z dostawcami

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,06  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,47 zł  


17,06

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza monografia stanowi odpowiedź na rosnące znaczenie ograniczania negatywnego oddziaływania na środowisko w łańcuchu dostaw.
W opracowaniu zostały omówione m.in. takie zagadnienia, jak: istota oceny i ewaluacji dostawców, w tym przede wszystkim ewaluacji środowiskowej,
– charakterystyka łańcucha dostaw oraz zarządzania nim,
– etapy zarządzania procesem zakupu oraz budowania relacji z dostawcami,
– propozycja nowego podejścia do ewaluacji dostawców.
Publikacja jest skierowana do:
– menadżerów i specjalistów zajmujących się oceną i ewaluacją dostawców, badaczy związanych z obszarami zarządzania zakupami, logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw oraz zarządzania środowiskowego,
– studentów kierunków ekonomicznych, logistyki, zarządzania i ochrony środowiska.
Monografia została opracowana na podstawie rozprawy wyróżnionej jako najlepsza praca doktorska z zakresu logistyki w I Ogólnopolskim Konkursie na Najlepsze Prace Dyplomowe z Zakresu Logistyki, organizowanym przez Uniwersytet Szczeciński pod patronatem Enea Operator sp. z o.o.


Rok wydania2022
Liczba stron152
KategoriaLogistyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-602-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. Relacje z dostawcami w łańcuchu dostaw    13
  1.1. Zarządzanie procesem zakupu a relacje z dostawcami    13
  1.1.1. Etapy zarządzania procesem zakupu    16
  1.2. Koncepcja łańcucha dostaw    17
  1.2.1. Zarządzanie łańcuchem dostaw    21
  1.3. Charakterystyka relacji z dostawcami    25
  1.3.1. Budowanie relacji z dostawcami    27
  1.3.2. Zarządzanie relacjami z dostawcami    30
  1.4. Modele relacji z dostawcami    32
  1.4.1. Modele macierzowe relacji z dostawcami    34
  1.4.2. Znaczenie relacji partnerskich z dostawcami    39
  1.5. Współpraca i współdziałanie środowiskowe a relacje z dostawcami    41
  1.5.1. Koncepcja green purchasing (zielone zakupy)    43
  1.5.2. Inicjatywy przedsiębiorstw na rzecz ograniczania negatywnego oddziaływania dostawców na środowisko    47
  
  Rozdział 2. Ewaluacja środowiskowa dostawców    51
  2.1. Istota pojęcia ewaluacji    51
  2.2. Ewaluacja a ocena dostawców    53
  2.2.1. Ocena wstępna jako element selekcji dostawców    57
  2.2.2. Ocena okresowa jako element współpracy z dostawcami    59
  2.2.3. Kryteria oceny dostawców    59
  2.2.4. Formy, metody i techniki oceny dostawców    65
  2.3. Istota ewaluacji dostawców    67
  2.3.1. Obszary ewaluacji dostawców    69
  2.3.2. Propozycja podejścia do ewaluacji dostawców     73
  2.4. Ewaluacja środowiskowa dostawców    76
  2.4.1. System indeksowania „zielonych dostawców”    82
  2.4.2. Propozycja obszarów ewaluacji środowiskowej dostawców    82
  
  Rozdział 3. Omówienie założeń, metodyki i przedmiotu badań     87
  3.1. Założenia i metodyka badań    87
  3.2. Przedmiot badania empirycznego – sektor chemiczno-farmaceutyczny i tworzyw sztucznych    90
  3.3. Zawartość merytoryczna kwestionariusza badania empirycznego    92
  
  Rozdział 4. Ewaluacja środowiskowa w relacjach z dostawcami – wyniki badań empirycznych     99
  4.1. Przykłady dobrych praktyk związanych z ewaluacją środowiskową dostawców    109
  4.1.1. Together for Sustainability i EcoVadis    110
  4.1.2. Pharmaceutical Supply Chain Initiative     115
  4.1.3. Kodeksy postępowania z dostawcami a ewaluacja środowiskowa dostawców    117
  4.2. Rekomendacje dla prowadzenia ewaluacji środowiskowej dostawców    120
  
  Zakończenie    129
  Bibliografia    133
  Spis tabel    145
  Spis rysunków    149
  Indeks pojęć    151
RozwińZwiń