Oświata jako zadanie publiczne

-17%

Oświata jako zadanie publiczne

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

70,55  85,00

Format: pdf

Cena początkowa: 85,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 70,55 zł  


70,55

w tym VAT

W opracowaniu dokonano analizy roli państwa (administracji rządowej) i samorządu terytorialnego w zakresie bezpośredniej realizacji zadań oświatowych, skupiono się także na ich regulacyjnym wpływie na podmioty niepubliczne równolegle realizujące te zadania. Oświatę zaprezentowano w kompleksowy sposób, w kontekście rozważań dotyczących realizacji celu działania administracji publicznej, jakim jest zaspokajanie potrzeb ludności w powszechny i równy sposób.


Adresaci:


Książka będzie stanowić istotną pomoc dla praktyków – przede wszystkim pracowników państwowych instytucji oświatowych, administracji samorządowej i podmiotów, które mają zamiar prowadzić lub już prowadzą szkoły i placówki oświatowe. Jest ona przeznaczona także dla osób, które chcą uporządkować swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego.


Rok wydania2013
Liczba stron360
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5421-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz ważniejszych skrótów
   str.    9
  
  Wstęp
   str.    15
  
  Rozdział    1
  Wokół pojęcia "oświata"
   str.    21
  
  1.1. Zakres pojęcia "oświata"
   str.    21
  
  1.2. System oświaty
   str.    26
  
  1.3. Godność człowieka źródłem definiowania oświaty
   str.    38
  
  1.4. Główne cechy współczesnej oświaty
   str.    45
  
  1.4.1. Powszechny dostęp do wykształcenia
   str.    47
  
  1.4.2. Równy dostęp do wykształcenia
   str.    53
  
  1.5. Ramy systemowej pomocy władz publicznych dla uczniów
   str.    57
  
  1.6. Sprawiedliwość społeczna w oświacie
   str.    62
  
  Rozdział    2
  Obowiązki oświatowe jednostki
   str.    70
  
  2.1. Zagadnienia wprowadzające
   str.    70
  
  2.2. Obowiązek nauki
   str.    73
  
  2.3. Obowiązek szkolny
   str.    82
  
  2.4. Obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego
   str.    102
  
  Rozdział    3
  Zadania publiczne
   str.    112
  
  3.1. Próba ustalenia zakresu pojęcia "zadania publiczne"
   str.    112
  
  3.2. Zadania publiczne a interes publiczny
   str.    118
  
  3.3. Podział zadań publicznych w oparciu o zasady pomocniczości i decentralizacji
   str.    122
  
  3.4. Prywatyzacja zadań publicznych - zagadnienia ogólne
   str.    134
  
  3.5. Nowe Zarządzanie Publiczne
   str.    142
  
  Rozdział    4
  Rola (państwa) administracji rządowej w realizacji publicznych zadań oświatowych
   str.    148
  
  4.1. Uwarunkowania historyczne
   str.    148
  
  4.2. Kreowanie polityki oświatowej państwa
   str.    160
  
  4.2.1. Nadzór pedagogiczny
   str.    170
  
  4.3. Zakładanie i prowadzenie szkół i placówek oświatowych przez ministrów
   str.    181
  
  Rozdział    5
  Realizacja publicznych zadań oświatowych przez samorząd terytorialny
   str.    198
  
  5.1. Zagadnienia wprowadzające
   str.    198
  
  5.2. Samodzielność samorządu w wykonywaniu zadań oświatowych
   str.    207
  
  5.3. Zadania oświatowe jednostek samorządu terytorialnego
   str.    220
  
  5.3.1. Zakładanie i prowadzenie szkół i placówek oświatowych
   str.    221
  
  5.3.2. Zapewnienie bezpłatnego dowozu i opieki w czasie przewozu dziecka do szkół i placówek oświatowych
   str.    231
  
  5.3.3. Inne zadania
   str.    235
  
  5.4. Wpływ na działalność szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez inne podmioty
   str.    242
  
  Rozdział    6
  Współdziałanie w wykonywaniu oświatowych zadań publicznych
   str.    253
  
  6.1. Próba ustalenia istotnych cech instytucji współdziałania
   str.    253
  
  6.1.1. Współdziałanie z organizacjami pozarządowymi
   str.    261
  
  6.2. Porozumienie administracyjne
   str.    267
  
  6.3. Związki jednostek samorządu terytorialnego
   str.    281
  
  6.4. Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego
   str.    286
  
  6.5. Umowy
   str.    288
  
  6.5.1. Przekazywanie drogą umowy prowadzenia szkół publicznych
   str.    297
  
  6.6. Uzgodnienia
   str.    302
  
  6.7. Czynności faktyczne
   str.    309
  
  Wnioski końcowe
   str.    317
  
  Bibliografia
   str.    337
RozwińZwiń