Edukacja. Uniwersytet. Oświata dorosłych. Studia z pedagogiki ofiarowane Profesorowi Kazimierzowi Przyszczypkowskiemu

Edukacja. Uniwersytet. Oświata dorosłych. Studia z pedagogiki ofiarowane Profesorowi Kazimierzowi Przyszczypkowskiemu

2 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Księga pamiątkowa dedykowana prof. Kazimierzowi Przyszczypkowskiemu składa się z dwóch części, zawierających dwadzieścia artykułów i rozpraw wybitnych przedstawicieli nauk humanistycznych i społecznych. W części pierwszej zgromadzono dwanaście tekstów poświęconych współczesnym problemom polityki oświatowej i edukacji, natomiast część druga zawiera osiem artykułów dotyczących uniwersytetu i oświaty dorosłych w społeczeństwie opartym na wiedzy.


Rok wydania2014
Liczba stron326
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2684-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (ZBYSZKO MELOSIK)     7
  
  Biografia i działalność naukowa Kazimierza Przyszczypkowskiego (WIESŁAW AMBROZIK)     11
  
  CZĘŚĆ I Współczesne problemy polityki oświatowej i edukacji    23
  
  BOGUSŁAW ŚLIWERSKI, Demokratyzacja, uspołecznienie i samorządność w oświacie publicznej III RP     25
  MIROSŁAW J. SZYMAŃSKI, Między wolnością a standaryzacją. Balansowanie polityki oświatowej państwa od jednej skrajności do drugiej     49
  ZBIGNIEW KWIECIŃSKI, Pokolenie pogrudniowe a edukacja. Nad sposobami stawiania pytań o młodzież i jej relacje ze światem sytuacji kryzysu     63
  ANNA I. BRZEZIŃSKA, O wychowaniu do wolności: między bliskością a autonomią. Myśli (prawie) nieuczesane     81
  KS. MARIAN NOWAK, Wspieranie kreatywności przez nauczanie i wychowanie     99
  AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK, Stratyfikacja społeczna a edukacja. Wybrane konteksty i problemy     120
  TOMASZ POLAK, BEATA ANNA POLAK, O potrzebie i możliwościach wypracowania zintegrowanej teorii „maszyn społecznych”     134
  SYLWESTER DWORACKI, Paidagogoi w Opowieści etiopskiej Heliodora – starożytnym romansie greckim     159
  STANISŁAW DYLAK, Między kształceniem a formowaniem (się) nauczycieli – dawnego dyskursu ciąg dalszy     170
  BOGDAN WALCZAK, Językoznawca jako odbiorca publikacji pedagogicznych     185
  MIROSŁAW RADOŁA, Nowa szkoła – nowa jakość     194
  ZBIGNIEW RUDNICKI, Janusz Korczak i nagość istnienia     208
  
  CZĘŚĆ II Uniwersytet i oświata dorosłych¸w społeczeństwie opartym na wiedzy    211
  
  JERZY MARIAN BRZEZIŃSKI, Trzy pomysły na naprawę szkolnictwa wyższego w Polsce (kontekst nauk społecznych)     218
  ZBYSZKO MELOSIK, Wolność akademicka. Konteksty i rekonstrukcje     238
  JOANNA SZAFRAN, O merkantylizacji szkolnictwa wyższego uwag kilka     256
  EWA SOLARCZYK-AMBROZIK, Oświata dorosłych w zmieniającej się rzeczywistości – między nowoczesnością a postmodernizmem     268
  WIESŁAW JAMROŻEK, Oświata dorosłych podczas obrad kongresów pedagogicznych w Drugiej Rzeczypospolitej     282
  JOANNA JARMUŻEK, Rozwojowe implikacje dorosłości     296
  WIESŁAW AMBROZIK, Reedukacja skazanych – zaniedbane ogniwo systemu resocjalizacji     306
  IZABELA CYTLAK, La Mosquee Notre-Dame de Paris? – społeczność muzułmańska w Paryżu     312
  
  Noty o autorach    326
RozwińZwiń