Absolwent uczelni - pracownik wiedzy w procesie rozwoju. Perspektywa jednostki i organizacji

-20%

Absolwent uczelni - pracownik wiedzy w procesie rozwoju. Perspektywa jednostki i organizacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,00  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 20,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,00 zł  


16,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W rozdziale 1 monografii omówiono zadania rozwojowe człowieka w świetle różnych koncepcji psychologicznych. Przedmiotem rozdziału drugiego jest problematyka kształcenia, orientacji na rozwój i kreatywnego myślenia pracowników wiedzy ze wskazaniem czynników i mechanizmów, które je wyzwalają. Rozdział 3 jest poświęcony analizie teoretycznych i empirycznych determinant funkcjonowania absolwenta uczelni, przyszłego pracownika wiedzy, na rynku pracy. Autorki rozważają istniejące zagrożenia, wskazując możliwości ich przezwyciężenia, a następnie omawiają wyniki empirycznych badań opinii na temat sytuacji na rynku pracy. W rozdziałach 4 i 5 skoncentrowano się na pozytywnych aspektach takiego „projektowania” organizacji, aby mogła się ona stać przyjaznym miejscem, w którym pracownik osiąga własne cele oraz wykorzystuje możliwości i zainteresowania, a jednocześnie aby przyczyniała się do rozwoju organizacji i wzrostu jej konkurencyjności. W końcowej części pracy zaprezentowano autorską koncepcję zarządzania dyskretnego, sprzyjającego funkcjonowaniu pracowników wiedzy i pracowników szczególnie uzdolnionych jako kreatorów innowacyjności, także popartą wynikami badań empirycznych.


Rok wydania2017
Liczba stron142
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-453-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie 5
  1. Wizja człowieka i jego zadań rozwojowych w świetle psychologicznych koncepcji człowieka    9
    1.1. Psychologiczne koncepcje człowieka    9
    1.2. Zastosowanie psychologicznych koncepcji człowieka w stymulowaniu pracowników do twórczego rozwoju    25
  2. Kształcenie się i rozwój pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych    31
    2.1. Specyfika funkcjonowania pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych    31
    2.2. Podstawowe założenia wybranych tradycyjnych i współczesnych teorii rozwoju i uczenia się    34
    2.3. Orientacja na rozwój, uczenie się i kreatywność pracowników wiedzy z uwzględnieniem osób szczególnie uzdolnionych    39
    2.4. O zachowaniach twórczych w organizacji    43
    2.5. Rozwój kreatywności w środowisku akademickim jako szansa dla przyszłych pracowników wiedzy    55
  3. Absolwent uczelni na rynku pracy (perspektywa teoretyczna i empiryczna)    61
    3.1. Człowiek w ulegającym zmianie środowisku pracy – zagrożenia i nowe możliwości    61
    3.2. Wizja przyszłej pracy u studentów i absolwentów szkół wyższych w obliczu trudności na rynku pracy    74
  4. Praktyka zarządzania pracownikami wiedzy. W kierunku nowych rozwiązań 83
    4.1. Możliwości usprawniania twórczego myślenia u szczególnie uzdolnionych pracowników, wyróżniających się zespołów pracowniczych i kadry kierowniczej    83
    4.2. Elastyczność organizacji w obszarze zatrudnienia a innowacyjne zachowanie pracowników    91
  5. Przywództwo i zarządzanie jako kształtowanie rozwoju pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych    97
    5.1. Przywództwo – aktualne koncepcje i prognozy    97
    5.2. Koncepcja zarządzania dyskretnego w odniesieniu do pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych    104
  Zamiast zakończenia    115
  Bibliografia    119
RozwińZwiń