POLECAMY
-17%
Wydawca:
Format:
Publikacja zawiera praktyczne informacje na temat planowania i sprawowania nadzoru pedagogicznego. Znajdują się w niej przykładowe plany, narzędzia i rozwiązania dla dyrektorów szkół, które pomogą udoskonalić dydaktyczną i wychowawczą działalność szkoły.
W książce zostały omówione takie zagadnienia, jak:
cele i funkcje nadzoru pedagogicznego oraz wynikające z nich zadania i obowiązki dyrektora szkoły,
procedury planowania i prowadzenia podstawowych form nadzoru pedagogicznego: ewaluacji, kontroli, monitorowania i wspomagania,
zasady planowania, prowadzenia i dokumentowania obserwacji w procesie nadzoru pedagogicznego.
Poradnik zawiera również wzory i przykłady szkolnych dokumentów opracowanych w oparciu o najnowsze przepisy prawa.
Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół, przedszkoli lub innych placówek oświatowych. Może również zainteresować dydaktyków i studentów kierunku zarządzanie oświatą.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 288 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8187-224-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
1. Planowanie nadzoru pedagogicznego | |
1.1 Cele i funkcje nadzoru pedagogicznego. | |
1.2 Prawne aspekty sprawowania nadzoru pedagogicznego. | |
1.3 Źródła planowanie nadzoru pedagogicznego. | |
2. Realizacja nadzoru pedagogicznego | |
2.1 Ewaluacja wewnętrzna. | |
2.2 Kontrole przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa. | |
2.3 Monitorowanie pracy szkoły. | |
2.4 Wspomaganie nauczycieli w realizacji ich zadań. | |
3. Planowanie i prowadzenie obserwacji w nadzorze pedagogicznym | |
3.1 Cele i rodzaje obserwacji | |
3.2 Zasady planowania i prowadzenia obserwacji | |
3.3 Arkusze obserwacji | |
3.4 Wykorzystanie wniosków z obserwacji w doskonaleniu pracy dydaktycznej i wychowawczej szkoły. | |
4. Wykorzystanie wniosków z nadzoru pedagogicznego w planowaniu rozwoju szkoły. | |
Zakończenie. | |