POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Autorzy książki opisali terapię i edukację z udziałem psów w kontekście badań naukowych, praktyki terapeutów i nauczycieli oraz międzynarodowych standardów Animal Assisted Interventions (AAI).
Czytelnik znajdzie tu:
próbę odpowiedzi na pytanie czy i kiedy warto angażować psy do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych oraz jaki jest sens takich działań, przegląd badań związanych z efektywnością AAI, wiedzę na temat zagadnień praktycznych, takich jak profilaktyka pogryzień, dogoterapia w treningu zachowań społecznych, w terapii dzieci z zaburzeniami zachowania, możliwość wprowadzania elementów dogoterapii w pracy logopedy, informacje na temat programów (także resocjalizacyjnych) opieki i pomocy zwierzętom oraz ich wpływu na postawy i osobowość.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 272 |
Kategoria | Psychologia |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-20758-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp Agnieszka Potocka | 7 |
1. Czy w terapii i edukacji potrzebny jest pies? Agnieszka Potocka | 12 |
2. Sposoby oceny efektów zajęć z psem Joanna Nawrocka-Rohnka | 39 |
3. Terapia logopedyczna z udziałem psa. Studium przypadku, obserwacje własne Michał Nochowicz | 51 |
4. Terapia z psem dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu Katarzyna Chrobak | 70 |
5. Trening umiejętności społecznych z udziałem psa Katarzyna Chrobak | 85 |
6. Program profilaktyki pogryzień ,,Bądź bezpieczny z psem” Agnieszka Potocka, Monika Czwartyńska | 96 |
7. Program „Pies w szkole, czyli nauka na cztery łapy i ogon” realizowany w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Brzechwy w Swarzędzu Maja Szwanka | 118 |
8. Zajęcia z psem dla dzieci zdrowych – czy ma to sens? Joanna Nawrocka-Rohnka | 136 |
9. Wychowawcze aspekty pedagogiki z udziałem psów Agnieszka Potocka | 153 |
Suplement. „Przyjaciele, czyli pies w celi” – początki zajęć z psami w polskim więziennictwie Agnieszka Terechowicz | 183 |
O Autorach | 213 |