X

  Wprowadzenie xi
  
  1 1
  Co robi procesor? 1
  Komputery mogą przetwarzać dowolny typ informacji 11
  Procesor jest sercem każdego komputera 14
  Pięć elementów współczesnego komputera 16
  Jednostka arytmetyczno-logiczna, ALU: serce procesora 22
  Procesor przetwarza informacje i podejmuje decyzje 25
  Czym w zasadzie jest informacja? 30
  Różnica między informacją analogową i cyfrową 31
  
  235
  Działania na cyfrach 35
  Świat komputerów jest binarny 36
    Przeciwne stany 1 i 0 37
    Systemy dziesiętny i binarny (dwójkowy) 38
    Wyrażanie liczb w postaci binarnej 40
    Liczby stałoprzecinkowe i zmiennoprzecinkowe 42
    Binarne dodawanie i odejmowanie 44
    Obwody scalone zawierają bramki logiczne 48
  Czym są działania logiczne? 48
    Podstawowe bramki logiczne: AND (i), OR (lub) oraz NOT (nie) 51
    Tablice i diagramy Venna 53
    Podsumowanie bramek AND, OR i NOT 55
    Inne podstawowe bramki: NAND, NOR i XOR 57
    Zestawienie bramek NAND, NOR i XOR 58
    Prawa de Morgana 60
  Układy, które wykonują działania arytmetyczne 62
    Układ dodawania 62
    Sumator jednobitowy 64
    Sumator i sumator kaskadowy 66
    Sumator równoległy 68
  Układy, które pamiętają 70
    Układy z pamięcią są niezbędne 70
    Przerzutnik: podstawa układów pamięci 74
    Przerzutnik typu RS 76
    Przerzutnik typu D i zegar 78
    Przerzutniki T i liczniki 81
  Nowoczesne projekty układów: CAD i FPGA 85
  
  387
  Architektura procesora 87
  Wszystko o pamięci i procesorze 88
    Pamięć ma przypisany adres 89
    Dane przechodzą po szynie 92
    Szerokość szyny i bity 94
    Sygnały R/W (odczytu i zapisu) oraz we/wy 98
    Instrukcje składają się argumentów i kodów operacji 101
    W działaniach używane są akumulatory i inne rejestry 103
  Przetwarzanie instrukcji przez procesor 106
    Klasyczna architektura procesora 106
    Cykl instrukcji 107
    Przetwarzane instrukcje zmieniają się zgodnie z licznikiem instrukcji 112
  Wszystkie rodzaje urządzeń pamięci 115
    Porównanie między HDD a pamięcią 116
    Obszar RAM, ROM i we/wy 119
  Czym są przerwania? 122
    Przerwania są użyteczne 122
    Stos i wskaźnik stosu 126
    Priorytet przerwań 128
  Klasyfikacja pamięci 132
  Porty we/wy i GPU 132
  Częstotliwość zegara oraz stopień dokładności 133
  Generatory zegara 134
  Przerwania licznika czasu 135
  Sygnały reset 136
  Wydajność procesora mierzona jest w jednostkach FLOPS 137
  
  4139
  Działania 139
  Typy działań 140
    Istnieje wiele rodzajów instrukcji 142
    Instrukcje działań arytmetycznych i logicznych 144
    Co to jest przesunięcie bitowe? 145
    Bit znaku pozwala nam zapisywać ujemne liczby binarne 147
    Przesunięcia logiczne i arytmetyczne 149
    Przesunięcia cykliczne (rotacja bitowa) 152
    Przesyłanie danych 153
    Instrukcje wejścia/wyjścia 154
    Instrukcje rozgałęzień 155
    Wyznaczanie wartości warunków i flagi stanu 158
    Powiązanie odgałęzień i wyznaczania wartości warunków 161
  Typy argumentów 162
    Ile mamy rodzajów argumentów? 162
    Argumenty przyjmują wiele postaci 165
    Natychmiastowe (bezpośrednie) przetwarzanie wartości 166
    Odwołania do adresów 167
    Czym są tryby adresowania? 168
    Przegląd trybów adresowania 172
  Struktura działań w jednostce artymetyczno-logicznej (ALU) 176
    ALU od środka 176
    Podstawowa architektura układu 74S181 178
  Transmisja szeregowa i transmisja równoległa 185
  Przegląd podstawowych rejestrów 186
  Przegląd podstawowych flag stanu 187
  Instrukcja SLEEP 188
  
  5189
  Programy 189
  Asemblery i języki wyższego poziomu 190
    Czym są asemblery? 192
    Cechy języków asemblera i języków wyższego poziomu 194
    Różnica między programem a kodem źródłowym 199
  Podstawy programów 200
    Co można zrobić przy użyciu warunków i skoków? 200
    Do czego możemy wykorzystywać komputer? 204
  Gdzie są przechowywane programy? 208
  Co dzieje się przed wykonaniem programu? 208
  
  6211
  Mikrokontrolery 211
  Czym są mikrokontrolery? 212
    Mikrokontrolery są we wszystkich typach produktów 213
    Funkcja mikrokontrolera 214
    Architektura mikrokontrolera 219
  Czym są układy DSP? 222
  DSP i działania mnożenia i akumulacji (multiply-accumulate) 224
  Mikrokontrolery w maszynach przemysłowych 224
  
  Epilog 227
  
  Posłowie 239
  
  IndEKS 241
The manga guide. Mikroprocesory

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

248

Kategoria

Inne

ISBN-13

978-83-011-9656-1

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz

Opis

Seria Manga guides łączy formę ciekawych i zabawnych japońskich komiksów z praktyczną wiedzą z zakresu tak popularnych ostatnio dziedzin jak: fizyka, informatyka, czy biochemia. To kompilacja graficznych prac najważniejszych japońskich artystów zajmujących się mangą i wiedzy specjalistów z najbardziej prestiżowych uczelni.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!