The manga guide. Mikroprocesory

The manga guide. Mikroprocesory

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

34,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Seria Manga guides łączy formę ciekawych i zabawnych japońskich komiksów z praktyczną wiedzą z zakresu tak popularnych ostatnio dziedzin jak: fizyka, informatyka, czy biochemia. To kompilacja graficznych prac najważniejszych japońskich artystów zajmujących się mangą i wiedzy specjalistów z najbardziej prestiżowych uczelni.


Liczba stron248
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-011-9656-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]    1
[]Co robi procesor?    1
  Komputery mogą przetwarzać dowolny typ informacji    11
  Procesor jest sercem każdego komputera    14
  Pięć elementów współczesnego komputera    16
  Jednostka arytmetyczno-logiczna, ALU: serce procesora    22
  Procesor przetwarza informacje i podejmuje decyzje    25
  Czym w zasadzie jest informacja?    30
  Różnica między informacją analogową i cyfrową    31
  2   35
  Działania na cyfrach    35
  Świat komputerów jest binarny    36
    Przeciwne stany 1 i 0    37
    Systemy dziesiętny i binarny (dwójkowy)    38
    Wyrażanie liczb w postaci binarnej    40
    Liczby stałoprzecinkowe i zmiennoprzecinkowe    42
    Binarne dodawanie i odejmowanie    44
    Obwody scalone zawierają bramki logiczne    48
  Czym są działania logiczne?    48
    Podstawowe bramki logiczne: AND (i), OR (lub) oraz NOT (nie)    51
    Tablice i diagramy Venna    53
    Podsumowanie bramek AND, OR i NOT    55
    Inne podstawowe bramki: NAND, NOR i XOR    57
    Zestawienie bramek NAND, NOR i XOR    58
    Prawa de Morgana    60
  Układy, które wykonują działania arytmetyczne    62
    Układ dodawania    62
    Sumator jednobitowy    64
    Sumator i sumator kaskadowy    66
    Sumator równoległy    68
  Układy, które pamiętają    70
    Układy z pamięcią są niezbędne    70
    Przerzutnik: podstawa układów pamięci    74
    Przerzutnik typu RS    76
    Przerzutnik typu D i zegar    78
    Przerzutniki T i liczniki    81
  Nowoczesne projekty układów: CAD i FPGA    85
  3   87
  Architektura procesora    87
  Wszystko o pamięci i procesorze    88
    Pamięć ma przypisany adres    89
    Dane przechodzą po szynie    92
    Szerokość szyny i bity    94
    Sygnały R/W (odczytu i zapisu) oraz we/wy    98
    Instrukcje składają się argumentów i kodów operacji    101
    W działaniach używane są akumulatory i inne rejestry    103
  Przetwarzanie instrukcji przez procesor    106
    Klasyczna architektura procesora    106
    Cykl instrukcji    107
    Przetwarzane instrukcje zmieniają się zgodnie z licznikiem instrukcji    112
  Wszystkie rodzaje urządzeń pamięci    115
    Porównanie między HDD a pamięcią    116
    Obszar RAM, ROM i we/wy    119
  Czym są przerwania?    122
    Przerwania są użyteczne    122
    Stos i wskaźnik stosu    126
    Priorytet przerwań    128
  Klasyfikacja pamięci    132
  Porty we/wy i GPU    132
  Częstotliwość zegara oraz stopień dokładności    133
  Generatory zegara    134
  Przerwania licznika czasu    135
  Sygnały reset    136
  Wydajność procesora mierzona jest w jednostkach FLOPS    137
  4   139
  Działania    139
  Typy działań    140
    Istnieje wiele rodzajów instrukcji    142
    Instrukcje działań arytmetycznych i logicznych    144
    Co to jest przesunięcie bitowe?    145
    Bit znaku pozwala nam zapisywać ujemne liczby binarne    147
    Przesunięcia logiczne i arytmetyczne    149
    Przesunięcia cykliczne (rotacja bitowa)    152
    Przesyłanie danych    153
    Instrukcje wejścia/wyjścia    154
    Instrukcje rozgałęzień    155
    Wyznaczanie wartości warunków i flagi stanu    158
    Powiązanie odgałęzień i wyznaczania wartości warunków    161
  Typy argumentów    162
    Ile mamy rodzajów argumentów?    162
    Argumenty przyjmują wiele postaci    165
    Natychmiastowe (bezpośrednie) przetwarzanie wartości    166
    Odwołania do adresów    167
    Czym są tryby adresowania?    168
    Przegląd trybów adresowania    172
  Struktura działań w jednostce artymetyczno-logicznej (ALU)    176
    ALU od środka    176
    Podstawowa architektura układu 74S181    178
  Transmisja szeregowa i transmisja równoległa    185
  Przegląd podstawowych rejestrów    186
  Przegląd podstawowych flag stanu    187
  Instrukcja SLEEP    188
  5   189
  Programy    189
  Asemblery i języki wyższego poziomu    190
    Czym są asemblery?    192
    Cechy języków asemblera i języków wyższego poziomu    194
    Różnica między programem a kodem źródłowym    199
  Podstawy programów    200
    Co można zrobić przy użyciu warunków i skoków?    200
    Do czego możemy wykorzystywać komputer?    204
  Gdzie są przechowywane programy?    208
  Co dzieje się przed wykonaniem programu?    208
  6   211
  Mikrokontrolery    211
  Czym są mikrokontrolery?    212
    Mikrokontrolery są we wszystkich typach produktów    213
    Funkcja mikrokontrolera    214
    Architektura mikrokontrolera    219
  Czym są układy DSP?    222
  DSP i działania mnożenia i akumulacji (multiply-accumulate)    224
  Mikrokontrolery w maszynach przemysłowych    224
  Epilog    227
  Posłowie    239
  IndEKS    241
RozwińZwiń

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia