POLECAMY
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Fenomen gwałtownego rozwoju usług w XXI w. pojawił się w gospodarce światowej równolegle z kreowaniem nowoczesnej logistyki w przedsiębiorstwach jako ogniwach międzynarodowego łańcucha dostaw. W książce przedstawiono, na podstawie najnowszych wyników badań empirycznych oraz w kontekście literatury przedmiotu, takie metody i techniki zarządzania logistycznego usługami, które warunkują uzyskanie przewagi konkurencji na rynkach globalnych.
Publikacja jest nowatorskim podejściem do międzynarodowej wymiany usług i przepływów gospodarczych. Szczególną wagę przypisano hybrydyzacji usług masowych specjalistycznych oraz centrów usług wspólnych, a także nowoczesnej infrastrukturze, niezbędnej do logistycznej obsługi usług. Książka przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów, jak i dla menedżerów w praktyce gospodarczej.
Książka może stanowić znaczącą pozycję w literaturze, wnosząc nowe elementy poznawcze i metodyczne zarówno do teorii, jak i do praktycznych wdrożeniowych aspektów logistyki. (…) Dzięki swoim walorom poznawczym, nawiązującym szeroko do najnowszych światowych trendów i standardów w dziedzinie globalizacji i internacjonalizacji usług związanych ściśle z rozwojem i globalizacją procesów logistycznych oraz wzrastającą rolą biznesu międzynarodowego zyska duży rezonans w nauce oraz przyczyni się do wzbogacenia i urealnienia internacjonalizacji procesu kształcenia akademickiego w polskich uczelniach. Podstawową grupę odbiorców powinni stanowić studenci kierunków ekonomicznych, zwłaszcza logistyki, a także zarządzania i ekonomii. Publikacja może również zainteresować praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za doskonalenie i sprawną realizację procesów logistycznych w sferze transportu, magazynowania, funkcjonowania sieci gospodarczych, obsługi klienta, produkcji, handlu zagranicznego.
Z recenzji prof. zw. dra hab. Piotra Blaika
prof. dr hab. Elżbieta Gołembska - kierownik Katedry Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
dr Zbigniew Bentyn - adiunkt w Katedrze Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
dr Marcin Gołembski - adiunkt w Katedrze Zarządzania i Analizy Zasobów Przedsiębiorstwa, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 174 |
Kategoria | Logistyka |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-19104-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
ROZDZIAŁ 1. Internacjonalizacja jako nowy paradygmat logistyki w usługach | 9 |
1.1. Determinanty współczesnych zadań produkcji i dystrybucji usług | 9 |
1.1.1. Wzrastająca rola internacjonalizacji działalności usługowej | 11 |
1.1.2. Zwiększający się proces dywersyfikacji w produkcji usług | 15 |
1.1.3. Gwałtowny wzrost popytu na e-usługi | 18 |
1.2. Ważniejsze kryteria klasyfikacji usług | 19 |
1.2.1. Świadczenia usług a ich cechy – kryterium pierwsze | 19 |
1.2.2. Wielkość i zakres świadczenia usług – kryterium drugie | 20 |
1.2.3. Międzynarodowa wymiana usług a międzynarodowa migracja czynników wytwórczych – kryterium trzecie | 22 |
1.3. Znaczenie infrastruktury komunikacyjnej w świadczeniu usług | 27 |
ROZDZIAŁ 2. Stopień hybrydyzacji usług | 37 |
2.1. Atrybuty logistyczne usługi | 37 |
2.1.1. Badania cech usług | 41 |
2.2. Niematerialność usług i jej konsekwencje | 46 |
2.2.1. Pomiar jakości usług | 47 |
2.2.2. Transport w usługach | 48 |
2.2.3. Magazynowanie w usługach | 50 |
2.3. Elementy łańcucha wartości w procesie świadczenia usług | 56 |
ROZDZIAŁ 3. Ewolucja logistycznej obsługi usług masowych | 66 |
3.1. Rola logistyki w obsłudze usług masowych | 66 |
3.2. Ocena działalności logistycznej w firmach świadczących usługi masowe, wyniki badań | 76 |
3.3. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką w usługach | 85 |
ROZDZIAŁ 4. Operacjonalizacja logistyczna usług specjalistycznych | 93 |
4.1. Cele i zasady operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw | 93 |
4.2. Wyniki badań operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw | 101 |
4.3. Czynniki stymulujące i ograniczające operacjonalizację usług | 113 |
4.3.1. Wyposażenie techniczne ułatwiające świadczenie usługi | 114 |
4.3.2. Środowisko świadczenia usługi | 118 |
ROZDZIAŁ 5. Centra Usług Wspólnych jako przykład internacjonalizacji działalności usługowej | 123 |
5.1. Istota, rola i zadania CUW | 123 |
5.1.1. Typy i rodzaje CUW | 131 |
5.2. Przykłady funkcjonowania CUW – stan obecny, perspektywy, uwarunkowania | 132 |
5.2.1. Rodzaje procesów realizowanych w CUW | 137 |
5.3. Ważniejsze kierunki rozwoju CUW w nowoczesnej gospodarce | 138 |
ROZDZIAŁ 6. Logistyczne podstawy modelowania usług w XXI wieku | 140 |
6.1. Standaryzacja czy uniwersalizacja usług? | 140 |
6.1.1. Zasoby i materiały wykorzystywane w procesie usługowym | 144 |
6.1.2. Gospodarowanie zapasami | 145 |
6.1.3. Dostępna infrastruktura logistyczna | 148 |
6.1.4. Logistyczny system informacji | 150 |
6.2. Zakres podmiotowy i przestrzenny modelowania usług | 156 |
6.3. Ważniejsze zasady modelowania logistyki w usługach | 161 |
Bibliografia | 166 |
Spis rysunków i wykresów | 170 |
Spis tabel | 173 |