Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej

-25%

Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

47,25  63,00

Format: pdf

Cena początkowa: 63,00 zł (-25%)

Najniższa cena z 30 dni: 47,25 zł  


47,25

w tym VAT

Stan prawny na 1.05.2008 r.


W niniejszej książce dokonano analizy oraz omówiono obowiązki administracji publicznej w zakresie komunikacji elektronicznej i związane z tą problematyką zmiany w funkcjonowaniu administracji. Za poruszeniem tej tematyki przemawia wiele argumentów, m.in.: aktualność przywołanego zagadnienia, tworzenie nowego prawa dotyczącego technologii informacyjnych, dojrzałość rozwiązań technologicznych, zmiana kultury administrowania oraz zmiana nastawienia obywateli wobec technologii informacyjnych w administracji. W pracy zanalizowano podstawowe kwestie i aspekty obowiązków administracji wobec sfery telekomunikacji, mediów elektronicznych i technologii informacyjnych.
Książka będzie pomocna w rozwiązywaniu problemów dotyczących informatyzacji administracji, aspektu podpisu elektronicznego, zastosowania nowych technologii w administracji oraz w wielu innych dziedzinach związanych z tematem.
Oparcie pracy na przepisach nie tylko z zakresu uregulowań prawa krajowego, ale także prawa międzynarodowego i wspólnotowego, czyni z niej nieocenione wsparcie w procesie dydaktycznym dla studentów oraz przydatną bazę wiedzy dla praktyków.


Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->


Rok wydania2008
Liczba stron348
KategoriaPrawo cywilne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-1911-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów...........................................9
  
  Wprowadzenie.............................................13
  
  Rozdział I
  Istota obowiązków administracji publicznej.......................................19
  
  1. Współczesne zamknięte definicje administracji publicznej..............19
  2. Opisywanie administracji przez jej cechy..............................................21
  3. Pojmowanie obowiązku w teorii prawa.................................................23
  4. Cywilistyczne ujęcie obowiązku..................................25
  5. Obowiązek w nauce prawa administracyjnego...................................26
  6. Wielopłaszczyznowość badań obowiązków..........................................30
  7. Obowiązki potencjalne i konkretne.....................................................32
  8. Obowiązki prawne administracji a zadania publiczne.......................35
  
  Rozdział II
  Ewolucja pojęć odnoszących się do komunikacji elektronicznej...........42
  
  1. Uwagi ogólne..................................................42
  2. Technologie informacyjne a społeczeństwo informacyjne...............44
  3. Przegląd niektórych pojęć odnoszących się do komunikacji elektronicznej...............................................54
  4. Podstawowe pojęcia związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną............................................................63
  5. Konwergencja i cyfryzacja.....................................................................67
  
  Rozdział III
  Regulacje prawa wspólnotowego w zakresie komunikacji elektronicznej................................................69
  
  1. Prawne i pozaprawne obowiązki administracji publicznej w unijnym procesie wdrażania i stosowania prawa.........................69
  2. Źródła wspólnotowego prawa komunikacyjnego...............................71
  3. Rozwój regulacji........................................................................74
  4. Międzynarodowe i wspólnotowe źródła regulacji dotyczące radiofonii, telewizji, prasy i Internetu....................................................80
  
  Rozdział IV
  Obowiązki administracji w sferze telekomunikacji...........84
  
  1. Obowiązki ministra właściwego do spraw łączności........................84
  2. Obowiązki organu regulacyjnego.....................................87
  3. Teoria i praktyka działalności regulacyjnej............................................98
  4. Strategie Regulacyjne na rynku telekomunikacyjnym................... 102
  
  Rozdział V
  Obowiązki administracji w sferze mediów elektronicznych................106
  
  1. Obowiązki w zakresie radiofonii i telewizji w świetle obowiązujących przepisów.................................................................106
  2. Obowiązki w zakresie prasy........................................ 114
  3. Obowiązki w stosunku do innych mediów...................................... 116
  
  Rozdział VI
  Obowiązki administracji w sferze technologii informacyjnych i ich zastosowania.................................125
  
  1. Unormowania dotyczące sposobów przekazywania informacji za pośrednictwem sieci i usług komunikacji elektronicznej................................................125
  1.1. Usługi świadczone drogą elektroniczną w prawie Unii Europejskiej............................................................................................125
  1.2. Świadczenie usług drogą elektroniczną w prawie polskim...........127
  1.3. Rodzaje usług podejmowanych w sieci..................................130
  1.4. Chronione usługi świadczone drogą elektroniczną........................133
  2. Podpis elektroniczny - jego unormowanie w prawie wspólnotowym i międzynarodowym oraz w prawie polskim.... 135
  2.1. Obowiązki podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne.........144
  2.2. Obowiązki i skutki prawne użycia podpisu elektronicznego......................................150
  3. Unormowania związane z treścią usług świadczonych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej..................................... 157
  3.1. Niektóre aspekty rozwoju Internetu, jego zastosowania oraz specyfika regulacji...............................157
  3.2. Rezultat wdrażania nowych technologii informacyjnych i ich wpływ na funkcjonowanie administracji..................................161
  
  Rozdział VII
  Komunikacja elektroniczna jako obowiązek administracji...................167
  
  1. Kierunki działania na rzecz administracji elektronicznej...............167
  2. Działalność informatyzacyjna podmiotów publicznych - ogólne założenia.................................................................................... 175
  3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o informatyzacji, wyłączenia ustawowe oraz zasady ustawowe w procesach informatyzacji, realizacji zadań publicznych......................................... 177
  4. Reguły interpretacyjne w informatyzacji...................................... 180
  5. Plan Informatyzacji Państwa............................................................... 181
  6. Projekty informatyczne o publicznym zastosowaniu..................... 191
  7. Systemy teleinformatyczne.................................................................. 196
  8. Dokument elektroniczny.................................... 198
  9. Warunki efektywnej informatyzacji................................................... 202
  10. Organy właściwe w sprawach informatyzacji................................. 212
  
  Rozdział VIII
  Obowiązki wynikające z wykorzystania komunikacji elektronicznej w administracji publicznej...................................216
  
  1. Niektóre aspekty dostępu do informacji publicznej w administracji elektronicznej...........................................216
  2. Rola środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym............................................. 227
  3. Obowiązek ochrony danych osobowych w komunikacji elektronicznej.................................................... 235
  3.1. Prawo wspólnotowe i prawo polskie w zakresie ochrony danych osobowych......................................235
  3.2. Podstawowe pojęcia z zakresu ochrony danych osobowych związane z przetwarzaniem tych danych w systemach informatycznych.........................................237
  3.3. Obowiązki w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz zapewnienia bezpieczeństwa i poufności.................................239
  3.4. Obowiązki organu do spraw ochrony danych osobowych............258
  3.5. Obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych w komunikacji elektronicznej na podstawie odrębnych ustaw........................................................260
  4. Obowiązki administracji w zakresie ochrony informacji w zbiorze - ochrona sui generis baz danych...................................... 269
  5. Rejestry publiczne oraz wymiana informacji w formie elektronicznej............................................ 276
  6. Obowiązki administracji elektronicznej w pozostałych wybranych obszarach prawa publicznego międzynarodowego i krajowego......................................286
  6.1. e-Government oraz ICT - obowiązki, zasady i najlepsze praktyki...............................................286
  6.2. Podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej............289
  6.3. Komunikacja elektroniczna w zakresie ubezpieczeń społecznych...............................................291
  6.4. Elektroniczne zamówienia publiczne.............................294
  
  Rozdział IX
  Metody włączania zagadnień komunikacji elektronicznej w administracji do systemu prawa..................................299
  
  1. Ewolucja włoskiego prawa komunikacji elektronicznej.................299
  2. Prawo komunikacji elektronicznej w Polsce..................................... 314
  
  Podsumowanie.......................................320
  
  Bibliografia.................................................................329
RozwińZwiń