POLECAMY
Format:
pdf, ibuk
Zbiór tekstów pięciu operatorów o tajnikach sztuki operatorskiej:
1. „Lato miłości” – założenia koncepcji wizualnej filmu i kilka słów wstępu, Ryszard Lenczewski
2. Prawda w sztuce operatorskiej. Na przykładzie filmu „Prymas – Trzy lata z tysiąca”, Piotr Wojtowicz
3. O filmowaniu w scenografii wirtualnej, Jerzy Zieliński
4. Stereoskopia na proscenium, Michał Bukojemski
5. Zdjęcia w głębinie. Film dokumentalny „Pod ciśnieniem”, Jacek Szymczak
„Okiem operatora” jest publikacją, która zawiera kilka indywidualnych wypowiedzi wybitnych polskich autorów zdjęć filmowych, które na wybranych przykładach z ich dorobku są analizą metod pracy, którą przyjęli i wyczerpują zakres problemów począwszy od propozycji reżysera, poprzez wzajemne inspiracje, do finalnego rezultatu ekranowego, a także – co może jest najważniejsze – refleksje po czasie, nieraz po długim czasie.
Zbigniew Wichłacz, fragment wstępu
Publikacja dofinansowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 169 |
Kategoria | Filmoznawstwo |
Wydawca | Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi |
ISBN-13 | 978-83-87870-90-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp 7 | |
Ryszard Lenczewski - „Lato miłości” – założenia koncepcji wizualnej filmu i kilka słów wstępu | 11 |
Piotr Wojtowicz - Prawda w sztuce operatorskiej. Na przykładzie filmu „Prymas – Trzy lata z tysiąca” | 47 |
Jerzy Zieliński - O filmowaniu w scenografii wirtualnej | 61 |
Michał Bukojemski - Stereoscopia na proscenium | 81 |
Jacek Szymczak - Zdjęcia w głębinie. Film dokumentalny „Pod ciśnieniem” | 145 |