Atrakcyjność łódzkich centrów handlowych oraz zachowania nabywcze i przestrzenne ich klientów

1 opinia

Format:

ibuk

Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny, można w niej wyróżnić trzy części. W pierwszej części, na podstawie naukowej literatury polskiej i zagranicznej, przedstawiono badania nad centrami handlowymi oraz nad zachowaniami nabywczymi i przestrzennymi.
W drugiej części zaprezentowano etapy rozwoju łódzkich centrów handlowych, czynniki ich lokalizacji, dostępność przestrzenną oraz ofertę. Ponadto w tym fragmencie przedstawiono strukturę użytkowania terenów, typy zabudowy, potencjał ludnościowy otoczenia centrów handlowych oraz zagospodarowanie pod względem usługowym terenów przyległych. Na podstawie danych inwentaryzacyjnych dokonano również wyróżnienia typów ofertowych centrów handlowych, przedstawiono obiektywną ocenę ich atrakcyjności oraz typy „pulsujących biegunów” nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej.
Część trzecia w dużej mierze została oparta na badaniach ankietowych, dzięki którym opracowano profile nabywcze klientów poszczególnych typów centrów handlowych, a także zidentyfikowano czynniki warunkujące ich zachowania nabywcze i przestrzenne.


Rok wydania2013
Liczba stron314
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-327-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    5
  
  Część I. Centra handlowe oraz zachowania nabywcze i przestrzenne w badaniach naukowych
  1.1. Centra handlowe w badaniach naukowych . . . . . . . . . . . . . . . .     13
  1.2. Centra handlowe – problemy definicyjne i klasyfikacyjne. . . .     25
  1.3. Lokalizacje centrów handlowych i ich konsekwencje . . . . . . .     36
  1.4. Atrakcyjność centrum handlowego jako produktu . . . . . . . . . .     53
  1.5. Konsument, nabywca, klient, użytkownik – trudności definicyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .     67
  1.6. Badania nad zachowaniami nabywczymi i przestrzennymi . . .     72
  Część II. Atrakcyjność łódzkich centrów handlowych i ich otoczenia
  2.1. Geneza i etapy rozwoju centrów handlowych . . . . . . . . . . . . . .     95
  2.2. Lokalizacja oraz dostępność przestrzenna centrów handlowych w Łodzi     107
  2.3. Oferta łódzkich centrów handlowych     121
  2.3.1. Atrakcyjność oferty centrum handlowego – wymiar materialny i niematerialny     121
  2.3.2. Struktura oferty handlowej     124
  2.3.3. Pozostała działalność usługowa oraz kulturalno-rozrywkowa     136
  2.4. Zagospodarowanie otoczenia łódzkich centrów handlowych. . .    144
  2.4.1. Podstawowy obszar handlowy    144
  2.4.2. Struktura funkcjonalno-przestrzenna    150
  2.4.3. Typy zabudowy    154
  2.4.4. Potencjał ludnościowy    171
  2.4.5. Oferta usługowa terenów przyległych    175
  2.5. Typy centrów handlowych oraz ich otoczenia    188
  Część III. Profile nabywcze oraz zachowania nabywcze i przestrzenne klientów łódzkich centrów handlowych
  3.1. Technika badań    195
  3.2. Łódzkie centra handlowe w oczach ich klientów    200
  3.2.1. Charakterystyka demograficzno-społeczna i ekonomiczna klientów    200
  3.2.2. Postrzeganie czynności zakupów w zależności od miejsca ich dokonywania    203
  3.2.3. Tygodniowy i dobowy cykl życia centrum handlowego    212
  3.2.4. Korzystanie z oferty centrów handlowych    216
  3.2.5. Postrzeganie łódzkich centrów handlowych i ich lokalizacji    220
  3.3. Profile klientów i ich zachowania nabywcze w zależności od typu centrum handlowego    227
  3.3.1. Profile klientów    227
  3.3.2. Zachowania nabywcze    233
  3.4. Zasięg oddziaływania centrów handlowych oraz zachowania przestrzenne ich klientów    250
  3.4.1. Zasięg oddziaływania    250
  3.4.2. Zachowania przestrzenne klientów    264
  Zakończenie    279
  Bibliografia    287
  Alfabetyczny spis rysunków    301
  Alfabetyczny spis tabel    307
RozwińZwiń