Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń

Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,60

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W prezentowanej pracy zawarto wyniki badań zorientowanych w dwóch obszarach.
Pierwszy z nich dotyczy adaptacji regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki, gdzie autorzy skupili uwagę na dwóch perspektywach: zmianach zachodzących w systemie szkolnictwa wyższego i formułowaniu się tzw. uniwersytetów trzeciej generacji oraz dostępności i jakości regionalnego systemu oświaty.

Drugi obszar identyfikuje wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału ludzkiego, czyli odnosi się wyzwań rzadko jeszcze zauważanych z perspektywy polityki rozwoju kapitału ludzkiego. Dotyczy możliwości efektywnego kształtowania i inwestowania w kapitał ludzki, dzięki wzmacnianiu i budowaniu innego ważnego, lokalnego i jednocześnie immobilnego zasobu – kapitału społecznego.


Liczba stron253
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-044-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  I. Adaptacja regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki    11
  Rozdział I. Kapitał ludzki dla potrzeb innowacyjnej gospodarki. Nowe wyzwania wobec wyższych uczelni (Aleksandra Nowakowska)    13
  Wstęp    13
  1. Ewolucja funkcji wyższych uczelni w kontekście przemian gospodarczych    14
  2. Idea uniwersytetów III generacji    17
  3. Kapitał ludzki dla procesów innowacji – ambitne wyzwanie dla wyższych uczelni    19
  doświadczenia    22
  Podsumowanie    24
  Rozdział II. Stan i kierunki zmian na rynku usług edukacyjnych. Przykład szkół wyższych regionu łódzkiego (Agnieszka Rzeńca)    27
  Wstęp    27
  1. Polityka edukacyjna szkół wyższych regionu łódzkiego    29
  2. Zasięg ekspansji szkół wyższych regionu łódzkiego    36
  3. Wybrane przykłady dywersyfikacji oferty edukacyjnej szkół wyższych regionu łódzkiego    39
  4. Edukacja i jej rola w realizacji Strategii Europa 2020.    42
  5. Bariery funkcjonowania szkoły wyższej oraz zagrożenia dla realizacji polityki edukacyjnej    46
  6. Wyzwania dla polityki edukacyjnej szkół wyższych    48
  Podsumowanie    51
  Rozdział III. Infrastruktura ICT jako element inwestycji w kapitał ludzki. Przykład szkół ponadgimnazjalnych województwa łódzkiego (Marcin Feltynowski)    57
  Wstęp    57
  1. Komputeryzacja szkół ponadgimnazjalnych w województwie łódzkim    62
  2. Umiejętności w zakresie wykorzystania komputerów wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych    65
  3. Zaplecze infrastrukturalne a umiejętności uczniów w zakresie wykorzystania komputera i Internetu    69
  Podsumowanie    72
  Rozdział IV. Dostępność systemu oświaty w województwie łódzkim w kontekście wzmacniania wartości kapitału ludzkiego w regionie (Marcin Feltynowski)    75
  Wstęp    75
  1. System oświaty i jego dostępność w województwie łódzkim    79
  2. Dostępność systemu oświaty na poziomie ponadgimnazjalnym w województwie łódzkim    91
  3. Szkoły artystyczne w województwie łódzkim    110
  4. Kształcenie nauczycieli w województwie łódzkim    113
  Podsumowanie    114
  II. Wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału ludzkiego Rozdział V. Udział podmiotów trzeciego sektora w rozwoju kapitału ludzkiego w regionie łódzkim (Jacek Chądzyński)    117
  Wstęp – pojęcie, funkcje i cele trzeciego sektora    119
  1. Trzeci sektor w Polsce    122
  2. Założenia badawcze    123
  3. Współpraca gmin i powiatów regionu łódzkiego z organizacjami trzeciego sektora wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego    125
  4. Współpraca gmin i powiatów regionu łódzkiego z organizacjami trzeciego sektora wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego    139
  Podsumowanie    151
  Rozdział VI. Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych i sieci społecznych w kształtowaniu wartości kapitału ludzkiego (Ewelina Kina)    155
  Wstęp    155
  1. Komplementarność i współzależność inwestycji w wartość kapitału ludzkiego i społecznego    160
  2. Znaczenie sieci współpracy i zaufania w przepływie informacji i dyfuzji wiedzy w regionie    171
  3. Narzędzia ICT w procesie budowania relacji społecznych i dyfuzji wiedzy (inwestycji w kapitał ludzki)    180
  Podsumowanie    191
  Rozdział VII. Wpływ sieci społecznościowych na wartość kapitału ludzkiego w regionie łódzkim (Ewelina Kina)    201
  Wstęp    201
  1. Cele i metodyka badań    202
  2. Wykorzystanie portali społecznościowych przez organizacje pozarządowe w zakresie wzmacniania wartości kapitałów ludzkiego i społecznego    207
  Wnioski i rekomendacje    220
  Rozdział VIII. Audyt przestrzeni publicznych jako narzędzie monitorowania i kreowania przestrzeni atrakcyjnych dla rozwoju kapitału ludzkiego (Zbigniew Przygodzki)    225
  Wstęp – kreatywność a innowacyjność    225
  1. Właściwości przestrzeni jako determinanty aktywności kapitału ludzkiego    226
  2. Konstrukcja karty audytu przestrzeni publicznych    231
  Podsumowanie    234
  Rozdział IX. Kreowanie atrakcyjnych przestrzeni pracy na rzecz wzmocnienia efektywności kapitału ludzkiego (Zbigniew Przygodzki, Jakub Zasina)    239
  Wstęp    239
  1. Metodyka badań oceny atrakcyjności przestrzeni pracy przez pracownika naukowego    240
  2. Funkcje i percepcja przestrzeni w pracy naukowca    243
  3. Przestrzeń publiczna a dyfuzja wiedzy cichej    247
  4. Afirmacja przestrzeni pracy    249
  Podsumowanie    251
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia