Ontologie i planowanie w elektronicznych procesach biznesowych

Ontologie i planowanie w elektronicznych procesach biznesowych

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Proces biznesowy składa się z wzajemnie zależnych i uporządkowanych aktywności partnerów biznesowych, których zadaniem jest stworzenie usługi lub/oraz produkcji dóbr przeznaczonych dla pewnej grupy klientów, realizując tym samym założony cel biznesowy. Wykonanie procesu biznesowego odbywa się poprzez tworzenie, przesyłanie oraz przetwarzaniem dokumentów, które w rzeczywistości skutkuje produkcją, dystrybucją, sprzedażą konkretnych produktów, bądź też realizacją usług oraz odpowiednimi zmianami na kontach bankowych.


W elektronicznym procesie biznesowym dokumenty mają postać cyfrową zaś tworzenie, podpisywanie, przesyłanie i przetwarzanie dokonywane jest w sposób elektroniczny poprzez odpowiednie aplikacje komputerowe. Człowiek jest jedynie odpowiedzialny za inicjowanie i zatwierdzenie transakcji będącej rezultatem wykonania procesu biznesowego.


Ontologia jest wspólną formalną specyfikacją konceptualizacji, jest ona formalnym opisem pojęć i relacji zachodzących pomiędzy tymi pojęciami.


SPIS TREŚCI


1. Ontologie i słowniki semantyczne


1.1. Języki opisu ontologii: KIF i OWL
1.2. Ontologia Cyc
1.3. Ontologia BFO
1.4. Biblioteka WFOL i powiązane z nią ontologie
1.5. Słownik WordNet
1.6. Ontologia SUMO
1.7. Ontologia GFO
1.8. Inne projekty wykorzystujące ontologie
1.9. Podsumowanie


2. Opisy usług biznesowych: WSDL i OWL-S


2.1. Web Service Description Language - WSDL
2.2. OWL-S
2.3. Podsumowanie


3. Modelowanie procesów biznesowych


3.1. BPMN - Business Process Model and Notation
3.2. XPDL - XML Process Definition Language
3.3. Business Process Execution Language - BPEL
3.4. ebXML


4. Planowanie w procesach biznesowych


4.1. Planning Domain Definition Language
4.2. Abstract Plan Preparation Language
4.3. Graf światów
4.4. Podsumowanie


5. System SOA-enT


5.1. Propozycja nowej technologii
5.2. Model środowiska wykonania usług i jego realizacja
5.3. Planer
5.4. Podsumowanie SOA-enT


Podsumowanie
Bibliografia


Liczba stron178
WydawcaAkademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang
ISBN-13978-83-7837-522-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia