Gramatyka romansu. Polski romans barokowy w perspektywie narratologicznej

-20%

Gramatyka romansu. Polski romans barokowy w perspektywie narratologicznej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,04  28,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

23,0428,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka "Gramatyka romansu. Polski romans barokowy w perspektywie narratologicznej" jest poświęcona trzem utworom: Etiopikom Heliodora, Historii o Chryzeidzie i Arymancie Jana Karola Rubinkowskiego oraz Nadobnej Pasqualinie Samuela Twardowskiego. Celem autora nie było jednak dotarcie do ich jednostkowego sensu i jednostkowej struktury, lecz pokazanie, że stanowią one modele trzech „sposobów na romans". Pierwsze dzieło traktuje on jako model prototypowy, najważniejszy punkt odniesienia dla miłosno-awanturniczego romansopisarstwa doby baroku; drugie uznaje za przykład realizacji fabularnego modelu ustanowionego Etiopikami, z kolei Nadobną Pasąualinę - za świadectwo radykalnego przekroczenia tradycji stanowionej przez Heliodora i kontynuowanej przez Rubinkowskiego. Książkę zamyka rozdział Między eposem a powieścią - próba wyjścia poza narratologiczny paradygmat, który zdominował całą pracę, w kierunku antropologicznej analizy romansowej narracji.


Liczba stron338
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-2293-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. GRAMATYKA NARRATOLOGII /   16
  1.1. „Język jest formą, a nie substancją" /   18
  1.2. Poziomy znaczenia /   30
  1.2.1. Poziom uniwersalnej gramatyki tekstowej /   37
  1.2.2. Struktura głęboka /   39
  1.2.3. Struktura powierzchniowa i struktura manifestacji /   46
  1.3. Underdetermination thesis, czyli jak uprawiać narratologię bez narratologicznych założeń /   48
  2. GRAMATYKA ETIOPIK /   58
  2.1. Tablica funkcji i sekwencji tworzących fabułę Etiopik /   66
  o działaniach przeciwników Chariklei i Theagenesa /   78
  2.2.1. Przemoc prosta /   80
  2.2.2. Przemoc złożona /   84
  2.3. Antyteza: „Techne tou biou" kontra „naturalna gwałtowność rozkoszy" /   93
  2.4. Zasady prawdopodobieństwa i konieczności oraz ambiwalencji zdarzeń /   109
  2.4.1. Prawdopodobieństwo i konieczność /   110
  2.4.2. Ambiwalencja /   118
  3. GRAMATYKA HISTORII o CHRYZBIDZIE I ARYMANCIE    127
  3.1. „Ogólny projekt" czy „zamknięty zbiór reguł"? Barokowy romans miłosno-przygodowy w kontekście rozróżnienia Stanleya Fisha /   127
  3.2. Dlaczego Historia o Chryzeidzie i Arymancie? /   135
  3.3. Po prostu romans /   140
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia