POLECAMY
-32%
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Codziennie zalewa nas potok wiadomości. Wpatrzeni jesteśmy w bohaterów reality show i seriali. Czy wokół nadal jest świat rzeczywisty czy ten wykreowany przez media? W dużej mierze żyjemy tym, co przedstawią nam gazety, powiedzą prezenterzy programów informacyjnych radia czy telewizji. Nie jesteśmy w stanie uchronić się przed wpływem informacji na naszą podświadomość, jeżeli uczestniczymy w normalnym nurcie obecnego życia. Pewnie nie jest to takie złe, o ile za informacją nie kryje się kłamstwo i oszustwo. Problemy zaczynają się dopiero wtedy, gdy ograniczymy nasze postrzeganie świata jedynie do tego, co przyniosą nam media.
Książka dotyczy dwóch obszarów zagadnień. Pierwszy koncentruje się wokół odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób programy telewizyjne oddziałują na widzów? Autorzy skupiają się tu przede wszystkim na przemocy w mediach. Drugi obszar, to przedstawienie zdrowia jako wartości w programach telewizyjnych.
Książka zasługuje na uwagę co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze dotyczy aktualnej problematyki związanej z istotnymi zagadnieniami pedagogicznymi. Po drugie Autorzy podjęli się dokonania analizy teoretycznej dwóch ważnych społecznie zagadnień: przemocy w mediach i jej oddziaływania na odbiorcę oraz problematyki zdrowia w programach telewizyjnych
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 182 |
Kategoria | Socjologia mediów |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-807-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Część I | |
Widz telewizyjny w ponowoczesnym świecie | |
(Mariusz Drożdż) | |
Wstęp | |
Telewizja jako element kształtowania postaw życiowych odbiorców | |
Oddziaływanie mediów wizualnych na podświadomość | |
Konstruowanie znaczenia | |
Kod hermeneutyczny i jego wpływ na rozumienie treści | |
Telewizja jako źródło informacji i manipulacji w świecie globalizacji i gospodarki rynkowej | |
Telewizja – szansa czy zagrożenie w świecie globalizacji i gospodarki rynkowej? | |
Telewizyjna przemoc w świetle badań naukowych | |
Przejawy negatywnego wpływu programów telewizyjnych na postawy dzieci, młodzieży oraz dorosłych | |
Pedagogiczne wymiary telewizji | |
Miejsce pedagogiki w stymulowanym przez telewizję świecie | |
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych odbiorców | |
Propozycje rozwiązań edukacyjnych zapobiegających wywołanej przez media elektroniczne agresji i przemocy | |
Część II | |
Obraz telewizyjny jako przestrzeń kultury zdrowia | |
(Mirosław Kowalski) | |
Wstęp | |
Zdrowie dla wszystkich – aktualność tematu, jego znaczenie pedagogiczne i społeczne | |
Wokół pojęć: zdrowie, wartość zdrowia, kultura zdrowotna | |
Zdrowie młodego pokolenia: towar czy wartość? | |
Konsumpcjonizm i konsumeryzm zdrowotny | |
Wokół triady: zdrowie – wartość – telewizja | |
„Telewizyjność” zdrowia. | |
Między zrozumieniem a odrzuceniem | |
Telewizyjna „mandragora” wartości zdrowia. | |
Telewizja jako nośnik wartości zdrowia. | |
Świat iluzji – świat bez zdrowia? | |
Wiesz wszystko – reklama telewizyjna | |
jako spektakl o zdrowiu i dla zdrowia? | |
Zdrowie dzięki telewizji, czyli wielkie wychowawcze udawanie? | |
Trudne pytania do (nie)dojrzałych rodziców | |
Telewizyjny świat zdrowia – konteksty panowania konsumpcji zdrowotnej | |
Edukacja zdrowotna przez „codzienność” telewizyjną. | |
I co dalej? | |