Res. Studium transformacji pojęcia rzeczy od Hegla do dekonstrukcji filozoficznej

-15%

Res. Studium transformacji pojęcia rzeczy od Hegla do dekonstrukcji filozoficznej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,87  22,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,20 zł (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,10 zł  


18,87

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka Małgorzaty Kwietniewskiej jest poświęcona losom pojęcia „rzecz” w klasycznej filozofii kontynentalnej XIX i XX wieku. Centralnymi postaciami, których dzieła i poglądy analizuje autorka, są: G. W. F. Hegel, K. Marks, E. Husserl, M. Heidegger, Derrida J.-L. Nancy, choć nie brak mniejszych lub większych odwołań do wielu innych filozofów. Praca ma charakter bogatej, solidnej rozprawy z historii filozofii, a jednocześnie jest ugruntowaną historycznie próbą odniesienia się do wielu istotnych problemów filozoficznych współczesności. (…)
Trudno polemizować z poszczególnymi twierdzeniami autorki czy analizowanych przez nią filozofów. Bogactwo odniesień i problemów, z jakimi spotyka się czytelnik przy lekturze książki, świadczy tylko dobrze o dziele (…).
Studium transformacji (…) jest pracą w pełni zasługującą na druk i z pewnością przyniesie chlubę zarówno autorce jak, i wydawnictwu, które ją opublikuje.


Rok wydania2009
Liczba stron592
KategoriaFilozofia współczesna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-285-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     5
  CZĘŚĆ PIERWSZA, Rzecz w ujęciu Hegla i Marksa     19
  ROZDZIAŁ I. Miejsce rzeczy w systemie Hegla     19
  1. Pozycja     20
  2. Logiczne określenie rzeczy     22
  3. Rzecz rozpatrywana w porządku efektywności     35
  4. Rozróżnienie das Ding i die Sache     49
  5. Ogólne ustalenia na temat rzeczy     51
  6. Wewnętrzna rozwartość rzeczy oraz kolistość ruchu myśli Hegla     52
  ROZDZIAŁ II. Poheglowskie ujęcie problemu rzeczy – Karol Marks     57
  1. Postheglowski kryzys metafizyki – młodohegliści     57
  2. Pytanie o rzecz u Marksa     63
  3. Towar     76
  4. Pieniądz I     88
  5. Kapitał     100
  6. Pieniądz II – fetysz     106
  7. Ogólne ustalenia na temat rzeczy     119
  8. Ku nowemu paradygmatowi     121
  CZĘŚĆ DRUGA, Rzecz w ujęciu Heideggera    125
  ROZDZIAŁ I. Wstępne rozpoznanie problematyki rzeczy w Byciu i czasie     125
  1. Rzecz wobec jestestwa     126
  ROZDZIAŁ II. Dokąd i jak zawraca myślenie?     142
  1. Zwrot – i koło     142
  2. Chiazm – i krzyż     164
  ROZDZIAŁ III. Różnorodność dróg, które wiodą do źródła     175
  1. Pytanie o rzecz     175
  2. Źródło     187
  3. Rzecz – krzyż i koło     217
  4. Rzecz sztuki, rzecz polityki – Heidegger, Jünger, Schmitt     242
  ROZDZIAŁ IV. Od czego Bóg winien nas uratować?     293
  1. Swastyka i mit     293
  2. Ogólne ustalenia na temat rzeczy     353
  3. Kontekst     357
  CZĘŚĆ TRZECIA, Rzecz w ujęciu dekonstrukcji filozoficznej     361
  ROZDZIAŁ I. Rozrachunki Jacques’a Derridy     361
  1. Heidegger we Francji     361
  2. Heidegger i Derrida     375
  3. Intermedium – obecny/nieobecny     382
  4. Via . czy iteracja?     420
  5. Heidegger «i» Derrida     483
  6. Ogólne ustalenia na temat rzeczy     489
  7. Poza kontekstem?     492
  ROZDZIAŁ II. Jeana-Luca Nancy’ego pisanie ku rzeczy     498
  1. Zmiana ontologicznego schematu – wejście w płaski plan     499
  2. Geografia rzeczy – ku zewnętrzu     503
  3. Szok ontologiczny – zewnątrz/wewnątrz     507
  4. Serce rzeczy – ku wnętrzu     508
  5. Nieokreśloność istnienia – rzecz     511
  6. Rozpisywanie (się) rzeczy     518
  7. Ogólne ustalenia na temat rzeczy     534
  8. Taniec rzeczy     537
  Zakończenie     543
  Bibliografia     557
  Res. Étude de la transformation du concept de chose depuis Hegel jusqu’a la déconstruction philosophique. Sommaire     571
  Indeks osób i imion mitologicznych     583
  Od Redakcji     591
RozwińZwiń