INNE EBOOKI AUTORA
KULTURA - NATURA
Ekologiczny znaczy lepszy. Słowo to w XXI wieku zrobiło zawrotną karierę. Do tego stopnia, że wytarło się i zużyło. Stało się słowem kluczem, który jednak nie pasuje do właściwego zamka. Fałszywa świadomość dodatkowo przeszkadza w uporaniu się z problemem współczesności, jakim jest degradacja środowiska naturalnego i groźba katastrofy klimatycznej. Na domiar złego decydujący o losach świata ograniczają się do działań pozornych. Mamy zatem modę, proekologiczne przepisy, normy, a globalne ocieplenie trwa, katastrofa się zbliża. I stanie się nieuchronna, jeśli nie będziemy właściwie rozumieć, co to znaczy być eko. Tymczasem jesteśmy skłonni pozostawać w kontakcie z naturą, ale na własnych zasadach, które jej narzucamy. „Kalejdoskop” pisze o współczesnej architekturze, która powinna być empatyczna – wyrażać troskę o cały otaczający nas świat. Bo mniej architektury to więcej natury, mniejszy ślad węglowy, mniej zanieczyszczeń. Tę konieczność harmonijnego współistnienia człowieka i natury dobrze rozumieli niektórzy artyści awangardowi już ponad 100 lat temu.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 81 |
Kategoria | Historia kultury |
Wydawca | Łódzki Dom Kultury |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
11 Bohaterki jubileuszu. Obchody 75-lecia Szkoły Filmowej w Łodzi relacjonuje Agata Gwizdała | |
14 Wyć i pić. Wierszowany felieton Andrzeja Poniedzielskiego | |
16 Eko zamiast ego. Błażej Ciarkowski o tym, jaka powinna być współczesna architektura | |
20 Misteria materii. O fascynacji sztuki awangardowej naturą pisze Paulina Kurc-Maj | |
24 Świat utracony. O premierze "Raju utraconego" Magdalena Sasin rozmawia z Rafałem Janiakiem, dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi | |
27 Kamery i akcje. Igor Kędzierski o 14. edycji Festiwalu Kamera Akcja | |
30 Nie otwierajcie drzwi. Felieton Łukasza Maciejewskiego | |
32 Kino Polonia. Felieton Mieczysława Kuźmickiego | |
33 Galeria Kalejdoskopu – medaliści Małych Form Grafiki 2023 | |
38 Rok 1984... Rafał Gawin recenzuje spektakl Teatru Rockowego | |
42 „Chłopi” w drodze po Oscara. Agata Gwizdała zastanawia się nad szansami polskiej animacji | |
44 Baby nie malowane. Bogdana Sobieszka recenzja filmu animowanego „Chłopi” | |
46 Historia do zapamiętania. O komiksach o tematyce historycznej pisze Piotr Kasiński | |
48 „Kartoteka” wciąż niejasna. Recenzja Michała Rzepki spektaklu Teatru im. Jaracza w Łodzi | |
50 Trochę komedia, trochę romantyczna. Piotr Grobliński recenzuje spektakl „Mój boski rozwód” w Teatrze Małym w Łodzi | |
52 Jak rodził się jazz. Recenzja Bogdana Sobieszka filmu dokumentalnego „Na zawsze Melomani” | |
54 Sztuczka. Audycja muzyczna Dariusza Bilskiego | |
56 Szalone muzeum. Fragment książki Macieja Cholewińskiego | |
58 Co za miasto! Rozmowa z Maciejem Cholewińskim o jego książce „Szalone muzeum” | |
62 Muzealna niemoc. Bogumił Makowski wraca do Muzeum w Krośniewicach | |
65 Przerażające? Trochę. Felieton Łukasza Barysa | |
66 Dzieciństwo wśród fabryk i kominów. O książce „Dzieciństwo w rodzinie robotniczej w przedwojennej Łodzi” pisze Damian Kasprzyk | |
68 Siła wyluzowanych. Felieton Pienistego | |
69 Kalendarium | |