Kalejdoskop 09/2021

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf

RODZAJ DOSTĘPU

5,00

Format: epub, mobi, pdf

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 5,00 zł  


5,00

w tym VAT

Temat numeru: Jak piszą kobiety.


Szukają odpowiedzi na najważniejsze pytania, podobnie jak czynią to mężczyźni. Patrząc jednak z kobiecej perspektywy, szukają własnego języka. Nie omijają spraw trudnych. Budują światz mikrośladów. Zapisują przemijanie i śmierć. Ich poezja jest delikatna i brutalna, eteryczna i dosadnie biologiczna, gęsta od znaczeń. Nie chcą patrzeć na świat przez męskie soczewki, odrzucają skrzynkę z męskimi narzędziami. Próbują nie zapomnieć, że są kobietami – zawierzają intuicji, snom, pragną intensywnego kontaktu z przyrodą, zakorzenienia w pierwotnym, płynącym pod podszewką rzeczywistości nurcie. Szukają kontaktu z ożywczym źródłem, chcą poruszać, pobudzać empatię i dawać nadzieję. W przeciwieństwie do mężczyzn otwarcie piszą o własnym ciele. Są przez to bardziej ze sobą. Tworzą wspólnotę kobiecych opowieści.


Rok wydania2021
Liczba stron84
KategoriaHistoria kultury
WydawcaŁódzki Dom Kultury
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

14 Nowe media w „Powidokach”. Rozmowa z prof. Ryszardem W. Kluszczyńskim

  

16 Nowy mózg na nowe dni. O szkolnych klimatach piosenkowo Andrzej Poniedzielski

  

19 Cud opowieści. Z Anną Ciarkowską, autorką książki „Dewocje”, rozmawia Milena Rosiak

  

24 „Dewocje” – fragment ksiązki Anny Ciarkowskiej

  

27 Mit – ratunek dla duszy. Z Bronką Nowicką, autorką książki „Kodeks Pomylonych” rozmawia Piotr Grobliński

  

32 Kobiety zapisują przemijanie. Joanna Chachuła analizuje twórczość współczesnych polskich poetek

  

34 oda do błędu. Wiersz Ewy Jarockiej, nominowanej do Nagrody Literackiej Gdynia 2021

  

35 Realne. Tomasz Cieślak recenzuje tomik poetycki Lucyny Skompskiej „czarne wnętrze czarny dach”

  

40 Siła jest kobietą. O powstawaniu spektaklu „Pretty Woman” w Teatrze Muzycznym w Łodzi pisze Magdalena Sasin

  

42 Strategie teatralnej iluzji (4): metoda Kantora. Michał Rzepka analizuje praktykę sceniczną Tadeusza Kantora

  

44 Galaktyka nie-miasta. O architekturze wernakularnej i dziedzictwie środowiskowym pisze Maria Nowakowska

  

46 Galeria. Prezentacja obrazów i rysunków Tadeusza Kokietka

  

51 Ku pokrzepieniu serc. O twórczości Tadeusza Kokietka pisze Monika Nowakowska

  

53 Zmieniają się tylko pejzaże. Recenzja Pauliny Ilskiej spektaklu „Ghost Dance” Teatru Brama podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy w Łodzi

  

54 Ewolucja konceptu. O wystawie Agnieszki Kurant w Muzeum Sztuki w Łodzi pisze Piotr Grobliński

  

56 Ślady Smosarskiej na łódzkim bruku. O wystawie stałej „Łódź filmowa” w Muzeum Kinematografii pisze Bogdan Sobieszek

  

58Psychodelia Barbary. Felieton Łukasza Maciejewskiego

  

60 Tadeusz Wijata: życie w wielu planach. Wspomina Mieczysław Kuźmicki

  

62 Gwarą ze swadą. Małgorzata Dziurowicz-Kaszuba przedstawia Wande Majtykę, tegoroczną laureatkę Nagrody im. Oskara Kolberga

  

64 Z pradziejów. O Łęczyce, Tumie i okolicach pisze Dawid Brykalski

  

67 Klasykę znać trzeba. Piotr Kasiński o klasykach polskiego komiksu

  

68 Z Polski do Polski. Gustaw Romanowski przedstawia książkę Władysława Trzaski-Korowajczyka

  

69 Na rauszu. Felieton Macieja Roberta

  

70 Kalendarium

RozwińZwiń